Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 8049
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Erre abstinenser hvis man har tatt store doser cacao daglig over uker? økt angst etc?
Vis hele sitatet...
Åja, skjønte spørsmålet ditt. Det er samme abstinenser som du får av å slutte å drikke kaffe - litt slapp og hodepinne.

Mange her i tråden som tror at kakao er en eller annen slags knark. Det er like mye knark som kaffe.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hæ? Du har tatt cacao daglig i flere uker, for så å slutte, og nå opplever du økt angst? Eller begynte du å oppleve angst mens du fortsatt tar cacao som du har gjort?

Cacao inneholder koffein og teobromin, disse er stimulanter som øker angst ja.
Vis hele sitatet...
Det var en annen via ett forum som sa til meg at han følte seg helt crap da han slutta med daglig rå cacao i store doser etter noen uker. At han fikk økt angst da han sluttet. Jeg har tatt det i snart to uker og valgte å ikke ta i dag for å se. Jeg følte meg betydelig bedre i går for å si det sånn, men aner ikke om det er økt angst eller om det bare er sånn som det var før jeg begynte å ta det. Liker effekten av rå kakao. Blir litt gladere og roligere. BTW noen som vet om en samlet pille/kapsul med f.eks valerian root, ashwagandha, bacopa osv.. så man slipper å ta de separat?
Til informasjon. Styrketrening vil øke testosteronproduksjonen der og da, men over 24 timer, så vil totalen ikke ha noe marginal effekt. Den økte testosteronproduksjonen vil ikke gi utslag på mer muskelvekst, så da tviler jeg på det gir noe særlig utslag på humøret. I beste fall får du humørsvinginger.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Til informasjon. Styrketrening vil øke testosteronproduksjonen der og da, men over 24 timer, så vil totalen ikke ha noe marginal effekt. Den økte testosteronproduksjonen vil ikke gi utslag på mer muskelvekst, så da tviler jeg på det gir noe særlig utslag på humøret. I beste fall får du humørsvinginger.
Vis hele sitatet...
Har snakket med to fysio terapeuter som sier det er bra for muskelvekst å trene mye lår, rumpe osv fordi det øker testo produksjonen. Velger å høre på det de sier..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har snakket med to fysio terapeuter som sier det er bra for muskelvekst å trene mye lår, rumpe osv fordi det øker testo produksjonen. Velger å høre på det de sier..
Vis hele sitatet...
Å trene store muskelgrupper øker teso prod, men som fuggelen over sier er det ikke noe man trenger merke noe spesielt. Det er mere der å da.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har snakket med to fysio terapeuter som sier det er bra for muskelvekst å trene mye lår, rumpe osv fordi det øker testo produksjonen. Velger å høre på det de sier..
Vis hele sitatet...
Ja, det øker testosteronproduksjonen der og da. Men etter kort tid, så er den tilbake til normalen. Og jo større muskelgruppe man trener, jo mer testosteronproduksjon får man. Derfor anbefales det da nettopp av slike å trene baseøvelsene.

Se for deg at du jobber 24 timer i døgnet med en timeslønn på 100 kr per time. I en time får du dobbelt betalt. Totalen du tjener iløpet av en dag er da marginalt bedre, enn dersom du hadde hatt lik timeslønn hele døgnet.

Jeg har desverre ikke noen kilder på dette akkurat nå, men det har blitt en kjent myte for folk som er ute etter dokumentasjon rundt akkurat dette.
Sist endret av Superspurv; 8. februar 2021 kl. 18:38.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Ja, det øker testosteronproduksjonen der og da. Men etter kort tid, så er den tilbake til normalen. Og jo større muskelgruppe man trener, jo mer testosteronproduksjon får man. Derfor anbefales det da nettopp av slike å trene baseøvelsene.

Se for deg at du jobber 24 timer i døgnet med en timeslønn på 100 kr per time. I en time får du dobbelt betalt. Totalen du tjener iløpet av en dag er da marginalt bedre, enn dersom du hadde hatt lik timeslønn hele døgnet.

Jeg har desverre ikke noen kilder på dette akkurat nå, men det har blitt en kjent myte for folk som er ute etter dokumentasjon rundt akkurat dette.
Vis hele sitatet...
Det har nærmest blitt presentert som "løsningen" for å bygge mer og raskere på meg fra flere ulike hold, men kan hende dere har rett. Jeg liker uans å trene ben
Noen som vet om en samlet pille/kapsul med f.eks valerian root, ashwagandha, bacopa osv.. så man slipper å ta de separat?
Sist endret av KjemikalieX; 9. februar 2021 kl. 12:21. Grunn: Skjerpings. Ikke bump, og ikke søppel
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av 3mma Vis innlegg
Supercalm fra Helsekost inneholder reishi, mucuna og saffron.

Den virkelige heavy hitteren der er nok mucuna som har det aktive virkestoffet l-dopa.

Meget potent. Må ikke tas hver dag.

Personlig synes jeg det er rart at det er tillatt å selge.

Super rosenrot er også bra!

Se også på teanin + koffein.

Ellers er jeg 100% enig med mange her:

- øk testoen din via trening
- ta kosttilskudd fra tid til annnen ved krisesituasjoner



Hvis du er hypp på å teste noe mer kjemisk: les deg opp på aniracetam, fasoracetam, Phenylpiracetam, etc etc

Alle de hjelper veldig på verbal flow og prosessering av input ��
Vis hele sitatet...
Fikk akkurat shift supercalm i posten. Hjelper det virkelig så mye? Tar du anbefalt døgndose på 1 eller tar du flere?
Fikk akkurat shift supercalm i posten. Hjelper det virkelig så mye? Tar du anbefalt døgndose på 1 eller tar du flere?
Vis hele sitatet...
Den fungerer absolutt, men det er nok avhengig av hva du forventer. Følg pakningsvedlegget. Men er godt for kropp og lommebok med noen dagers pause i blandt. Det står ikke standardisert mengde av l-dopa i Mucuna pruriens-innholdet, antar derfor 10%. Dette er for lite til å fucke med stoffskiftet ditt selv over (kanskje ikke over veldig lang) tid. Mengden 300 mg Mucuna Pruriens er uansett ikke spesielt høy.

På diverse nettbutikker kan man få kjøpt 500-1000 mg Mucuna Pruriens med standardisert innhold av l-dopa på opptil 99%. Dette er noe som bør tas ganske sporadisk. Har selv brukt det som boost i sosiale sammenhenger.

Vil tro det er selve blandingen som gjør den god. Melisse (lemon balm) tas som regel i høyere doser enn 1 tablett Super Calm (300 mg), vanlig Lemon Balm-tilskudd er typisk 500-1000 pr. dosering.
Har heller aldri hørt om noen som har tatt skade av Saffran ekstrakt (kan dog lite om dette). Mener ellers å huske at det ble/blir brukt i produksjon av mdma(?).

Men det er altså Mucuna Pruriens-innholdet folk er så bekymret for. Greit å unngå hvis du har stoffskifteproblemer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det funka bra for meg i 2 uker, men nå har jeg mer angst enn før jeg tok cacao. Håper ikke det varer. Vært 4 dager av nå..