Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 936
Hei jeg har akkurat blitt ferdig med en årelang dom lurer på hva slags erfaringer andre har med organisasjonen Wayback Livet etter soning? Eller andre organisasjoner som gjør aktiviteter for løslatte? Er det bare rusmisbrukere og ex narkomane med på det? Er det jevnt med begge kjønn eller bare menn? Aldergruppe? Hva pleier man å gjøre på samlinger? Hvor reiser man på turer? Har lest mye bra men nøler pga klientell. Er det riktig at Røde Kors også har et tilbud? Hvordan er det? Det hadde vært så fint å ha noen å dele erfaringer med og gjøre bra ting med for å få en ny start
Ingen erfaring men hvorfor ikke prøve liksom, du taper jo ingenting.
Wayback har hjulpet mange, hvorfor ikke ta sjangsen og bli en + 1.
Nå begynner det å bli en del år siden jeg sonet, men ser ut som det er behov rundt det du beskriver. Hva med å starte firma? "Fengselspodcasten", "Rate My Prison", "Sexy Fengselsbetjenter", "Hvordan Starte Franchise Bak Murene", sponset av Innovasjon Norge og kanskje til og med Kriminalomsorgen?

Det jeg skulle likt å se er et initiativ som hjelper innsatte i ekstremt fattige land, f.eks: Behind Bars: The World’s Toughest Prisons - Antananarivo Prison, Madagascar - https://www.youtube.com/watch?v=ACfKHjUmg_o
Sitat av bird Vis innlegg
Hei jeg har akkurat blitt ferdig med en årelang dom lurer på hva slags erfaringer andre har med organisasjonen Wayback Livet etter soning? Eller andre organisasjoner som gjør aktiviteter for løslatte? Er det bare rusmisbrukere og ex narkomane med på det? Er det jevnt med begge kjønn eller bare menn? Aldergruppe? Hva pleier man å gjøre på samlinger? Hvor reiser man på turer? Har lest mye bra men nøler pga klientell. Er det riktig at Røde Kors også har et tilbud? Hvordan er det? Det hadde vært så fint å ha noen å dele erfaringer med og gjøre bra ting med for å få en ny start
Vis hele sitatet...
Hei. Wayback er ikke kun for rusmisbrukere. Det er nok en del rusmisbrukere som er medlemmer der, men det avspeiler forholdene i norske fengsler. Der er det mange med rusproblematikk. Nå mener jeg Wayback har nulltoleranse i forhold til rus på medlemmene sine, men der er jeg ikke 100% sikker. Det kan være lokale forskjeller hos de ulike avdelingene. Praksisen av nulltoleranse kan sikkert også bli praktisert ulikt.
Det er en overrepresentasjon av menn i norske fengsler (ca 95%) og det er nok ikke veldig annerledes i medlems forholdet i organisasjonen.
Aldersgruppen er fra 18 og oppover....
Man reiser på turer der folk ønsker. Jeg har hørt om alt fra fjellturer i Norge til turer til Thailand, så det kan være hva som helst.

Jeg vil absolutt anbefale deg å gi tiltaket en sjanse. :-)