Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1714
Hei!
Jeg har møtt en fantastisk mann, men problemet er at han er polsk og forstår ikke verken engelsk eller norsk. Vi har snakket mye på facebook og snap, og da oversetter han til engelsk så kommunikasjonen går veldig greit når vi ikke er med hverandre.
Han er keen på å lære seg engelsk så vi kan kommunisere i virkeligheten også å ikke bare på nett.
Utenom kurs/skole, hvordan kan jeg best hjelpe han å lære engelsk når jeg ikke kan polsk for å oversette?

Idiotisk spørsmål, men trenger bare noen innspill fra andre eller å høre andres erfaringer.
Raskeste måten å lære ett nytt språk på er vel å ta det i bruk hele tiden. Se filmer med engelsk tekst polsk tale f.eks.

Finnes garantert mange videoer på YouTube om det
Det er ett meget katolsk land . Med übermacho jævlig slitsomme mannfolk. Å være trofast mot partneren er så som så så lenge man er gift(helst tidlig) rar kultur på flere måter.

Fint for deg at du har truffet en fin fyr
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Eller hva om du lærer deg polsk? :-D
Vis hele sitatet...
Jeg kan litt polsk for har endel polske venner men pga studier og jobb så er det litt vanskelig å få til å skulle gå polsk kurs. Han har jo behov for å kunne kommunisere med andre her i Norge så er jo derfor han trenger å lære seg engelsk. Har selvfølgelig ingen problem med å tilpasse meg men kunne ikke tenkt meg å flytte til Polen.
Takk for tips
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Jerna Vis innlegg
Raskeste måten å lære ett nytt språk på er vel å ta det i bruk hele tiden. Se filmer med engelsk tekst polsk tale f.eks.

Finnes garantert mange videoer på YouTube om det
Vis hele sitatet...
Film er for avansert. Se heller barne-tv på det språket man skal lære.