Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2256
God kveld alle freaks!

Bestemte meg i går for å hente datamaskinen min som har stått til lagring i en kald og fuktig garasje over 1-2 års periode. (Tenkte dette gikk bra dersom den fikk stå i romtemp å bli varm osv).

Det er en eldre maskin, men her er specsa:

- Prosessor: Intel Core I7 2600K 3,4 GHz

- Hovedkort: Asus Maximus IV Extreme B3, socket 1155

- Minne: Corsair Vengance DDR 3 1600 MHz 8GB CL 9

- GPU: MSI GeForce GTX 960 4GB

Problemet:
Da jeg fikk koblet den opp og skulle skru den på bootet alt som normalt og virket fint. Alle vifter startet, CPU og GPU. Maskinen går og står på, men får ikke noe signal til skjermen. Ser at skjermer «merker» at jeg skrur på pcn, men skjermen sier «power saving mode» og GPU vifta slutter å gå. Får altså aldri noe bilde på skjermen.

Er det noen som klarer å hjelpe meg her?? Merker det er altfor lenge siden jeg holdt på med dette...

Hovedkortet har en «skjerm» for feilkoder. Der har jeg fått opp feilkoder:
- B2
- 90

Har forsøkt å benytte meg av brytere for å rense BIOS, men ikke tatt ut batteriet. Noen som skjønner hva som kan være galt?

Setter pris på all hjelp, takk!
B2 koden refererer ofte til GPU-problem. Prøv med et annen skjermkort hvis du har.