Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1892
God kveld alle sammen

Er temmelig frustrert her jeg sitter, da pingen min er så ujevn på cs go.
Når jeg har på "Net_graph" på cs go, så ser jeg at pingen er 80, også blir den 278 sånn hvert 3 minutt.

- Har ny bærbar Asus gaming bærbar pc
- Testet Internett linjen til 50/50 opptil flere ganger
- Åpnet alle portene for Cs Go
- Ny Asus RT-U66 router

Når jeg sitter 2m unna router og bruker kabel, så er pingen på 66. Da er den faktisk jevn. Men vil helst bruke trådløst.

Tror faktisk at jeg leste en plass, at det skjermkortet jeg har "Geforce GTX 970"
så har de et problem, som gjør at den har ujevn Ping og kan lagge? Noen som har lest det samme?


Uansett, så er jeg åpen for hva jeg kan gjøre for å redusere og få en jevnere Ping. Med tanke på pc, router og fibernett linje, så burde vel pingen være nede i 10 ?

- Raspeball
Folk som gamer på WIFI er nubz, unansett så ville jeg prøvd å skru av "WLAN auto config"
Pingen er avhening i ting som f.eks hvor lang avstanden mellom deg og serveren er, fordi du har fiber så har det ikke noe som sier at du "skal ha 10MS i ping"

Husker også at noen brukte dette programmet
Sitat av HwT Vis innlegg
Folk som gamer på WIFI er nubz, unansett så ville jeg prøvd å skru av "WLAN auto config"
Pingen er avhening i ting som f.eks hvor lang avstanden mellom deg og serveren er, fordi du har fiber så har det ikke noe som sier at du "skal ha 10MS i ping"

Husker også at noen brukte dette programmet
Vis hele sitatet...
Bruker dessverre WiFi. Husker bare at når vi hadde dårlig router og 4/0,1 linje, så hadde jeg lavere Ping, å nesten aldri lagg!

Takk, skal prøve det jeg
Kan jo eventuelt prøve å kjøpe en lang ethernet ledning, bruker selv en som går fra et annet rom, er en 25m ledning som er festet i taket å leder til mitt rom
Sitat av 4pekatt1 Vis innlegg
Kan jo eventuelt prøve å kjøpe en lang ethernet ledning, bruker selv en som går fra et annet rom, er en 25m ledning som er festet i taket å leder til mitt rom
Vis hele sitatet...
Jeg har en på 20m liggende. Men bruker egentlig sånn at internettet går via strømnettet problemet er jo at det er sykt greit uten de ledningene, også irriterer det at det lagger på WiFi.....
At wlan er dårlig er bare tull. Har selv en usbstick til 200 kr.. 40 ping MAX på eu servene til mister gaben.

Prøv å skru av power saving på wlan adapteret ditt.

Test ping mot andre servere windowsknapp+r cmd så skriv
Ping www.google.no
For å utelukke at det er bare cs som har kjip ping.

Her er min til google. Minimum = 15ms, Maximum = 15ms, Average = 15ms

Ikke gjort noe hokuspokus uten om å skru av powersaving..

Folk med wlan er noobs? er selv Global på en konto og 2 lem smurfs
Sitat av NoSkillZ Vis innlegg
At wlan er dårlig er bare tull. Har selv en usbstick til 200 kr.. 40 ping MAX på eu servene til mister gaben.

Prøv å skru av power saving på wlan adapteret ditt.

Test ping mot andre servere windowsknapp+r cmd så skriv
Ping www.google.no
For å utelukke at det er bare cs som har kjip ping.

Her er min til google. Minimum = 15ms, Maximum = 15ms, Average = 15ms

Ikke gjort noe hokuspokus uten om å skru av powersaving..

Folk med wlan er noobs? er selv Global på en konto og 2 lem smurfs
Vis hele sitatet...
Hei! Gode råd å få her skrudde av power sving, å da ble pingen 40 i cs go!

Testa ping mot Google 15 min, 15 max, 15 average


Da er den fortsatt høyere på Cs. Kan godt være den er blitt stabil nå, men noe annet som jeg kan skru av eller gjøre for å få den lavere ?
Er mye uvitende informasjon her, power saving gjør bare at wifi-adapteren skruer seg av når PCen skal spare strøm. Det har ingenting med latency (ping) å gjøre. Hvis du setter nettverkskortet til "maximum performance" så kan det kansje ha litt å si.
Dere bruker google.no som ping, de kan ha flere servere og dere bruker kansje ikke samme server. Ping derfor mot en ip addresse som er kjent, feks www.nix.no (129.240.13.149)
i CMD:

ping www.nix.no -t
Vis hele sitatet...
La det stå en time, spill gjerne i mens, hvis du får lag-spikes ingame mens pingen er stabilt mot www.nix.no så er det nok ikke hos deg problemet ligger.
Trykk ctrl+c for å stoppe denne.

Hvilke servere er det du får høy ping på på csgo? MM eller community server browser?

Oppgrader firmware på alt av utstyr du har, nettverkskort/aksesspunktet/routeren.
Prøv også å bytte kanal som aksesspunktet sender på.
Wifi blir uansett aldri like bra som kabel, jeg er også global/supreme i over to år og hører hva du sier.
Sist endret av HwT; 30. august 2015 kl. 11:24.
Sitat av HwT Vis innlegg
Er mye uvitende informasjon her, power saving gjør bare at wifi-adapteren skruer seg av når PCen skal spare strøm. Det har ingenting med latency (ping) å gjøre. Hvis du setter nettverkskortet til "maximum performance" så kan det kansje ha litt å si.
Dere bruker google.no som ping, de kan ha flere servere og dere bruker kansje ikke samme server. Ping derfor mot en ip addresse som er kjent, feks www.nix.no (129.240.13.149)
i CMD:


La det stå en time, spill gjerne i mens, hvis du får lag-spikes ingame mens pingen er stabilt mot www.nix.no så er det nok ikke hos deg problemet ligger.
Trykk ctrl+c for å stoppe denne.

Hvilke servere er det du får høy ping på på csgo? MM eller community server browser?

Oppgrader firmware på alt av utstyr du har, nettverkskort/aksesspunktet/routeren.
Prøv også å bytte kanal som aksesspunktet sender på.
Wifi blir uansett aldri like bra som kabel, jeg er også global/supreme i over to år og hører hva du sier.
Vis hele sitatet...

Fikk faktisk oppdatert til nyeste firmware på router og på nettverkskortet.

Når jeg får lagg spikes, så er det på Competitive. Nå har jeg testet pingen opp mot www.nex.no, i 30 min og spilt samtidig. Den er 15 blank hele tiden på nex, men inn game så har jeg nå 70 i ping, og fortsatt lagg spikes.

Når du sier at jeg kan endre kanal. Mener du da

kanalbåndbredde: 20/40/80 MHZ

eller

Kanal: 36 /40 / 44 / 48 / 52 / 56 / ------ 140.

Jeg har på automatisk på kanal. Så på kanalbåndbreddeså har jeg på alle tre.
Sist endret av Raspeball; 30. august 2015 kl. 11:52.
Prøv å spille på en av serverne du finner via "community server browser" Gjerne en norsk server (eller under 50 i ping)
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvilken kanal kjører wifi på? Dersom den ikke er på auto burde den stå på det, med mindre du har svært lite naboer som har wifi, så sett den på en kanal med lite støy på.