Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 10735
Hei

Er 75mg oxazepam, 10mg diazepam, 1mg alprazolam og 20mg oxynorm en stor dose? Han begynner å bli søvnig og aldri vært borti opiater før, uteom kodein.

Vil det gå bra så lenge jeg passer på at han ikke kveles av sitt eget oppkast? For det kan vel skje?

Eller kan det hele resultere i en god opplevelse for ham? Hva er mest sannsynelig; god eller dårlig opplevelse?

Var vel helt høll i huet å kombinere benzo og opiater for en som ikke har noe tolleranse for noen av delene
Sist endret av Wisternoff; 7. desember 2010 kl. 23:04.
Ring giftinformasjonen:
22 59 13 00

Evt. 113 om det blir akutt
høres ikke veldig bra ut.. Hvordan er tilstanden til kompisen din?
Har desverre ikke noe erfaring med opiater! Google it.
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Ring giftinformasjonen:
22 59 13 00

Evt. 113 om det blir akutt
Vis hele sitatet...
ja ring 22 59 13 00.

hold hode hans slik at han ikke kveles av sitt eget spy
Oppfattet!
Den største faren ved en slik kombinasjon er ikke at han kveles av oppkast, men respirasjonsdepresjon, altså at han slutter å puste, noe som er vanskelig å gjøre noe med.

Ring giftinformasjonen og hør hva de har å si, dette kan ende dårlig.
Sist endret av exocytose; 7. desember 2010 kl. 23:07.
Som sagt, ring giftinformasjon.

Og jeg må bare få lagt til; jeg ser virkelig ikke grunnen til å kaste i seg alt av piller fra mors medsinskap, uten å vite stort om det. Kan gi veldig negative utfall..

Sjekk det iallefall ut, hør på erfaringer fra andre.
Men hva om han holder seg våken? Sittende, snakkende og tilsynelatende oppedgående? Giftsentralen er ringt (kast det opp, stabilt sideleie etc) og ambulanser holder til rett nedi gata dersom noe skjer.

Og afasar: Er det rett og slett sånn at kroppen glemmer å puste på egenhånd?
ung og dum. Kan ikke si at annet enn at jeg håper det går bra med kompisen din. dette er vel en god lærepenge?
Ja, faens idiot - nå sitter jeg her livredd for hva som kan skje. jeg har aldri vært borti folk som har tatt slike kombinasjoner. Jeg er hvertfall oppadgående, gifsentralen er ringt og vil ikke nøle et sekund med å ringe ambulanse.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
det er kombinasjonen her som gjør at dette kan være farlig, og det er veldig vanskelig å svare på om dette kan være livstruende.

hva sa giftinformasjonen?
De sa at vi måtte prøve å få ut den nylige svelget oxycodonen ved fremprovosert brekning, holde personen våken, han måtte være bevisst på å puste, det var en livsfarlig kombinasjon og de skulle helst likt at ambulanse ble ringt pronto. Men jeg og han har kommet til enighet med at vi venter med ambulanse helt til vi ser det er nødvendig. Som vi alle vet så blir vi sett på som kriminelle her i norge hvis vi bruker rusmidler. Han har plettfri vandel og har hele fremtiden foran seg full av muligheter. Vi vil ikke ødelegge den, med mindre vi må ringe ambulanse for å redde livet hans.

Det er 30+ min siden oxytabletten ble knust og svelget i rizzla, har han nådd platået da? Ser ut som det via info på erowid. Det farlige er jo hvor lang tid de greiene her virker så må vel holde øye med han i hele natt.
Bedre å "ødelegge" vandel enn å ødelegge livet.
Dessuten tror jeg det værste som skjer når du blir tatt for rusmisbruk er en bot. I alle fall siden dette er førstegangs tilfelle.

Håper det ordner seg. Og siden dere har kommet til enighet om noe som helst - så høres jo karen ganske oppbegående ut. Ordner seg nok!
Samme posta jeg for lenge siden da jeg svelga en betydelig mengde med ritalin , alle sa " du kommer til å dø, jævla idiot , ring det og ringt datt. Men ingenting stemte så det er bare å ta det rolig og håpe på det beste Dere blir jo ikke stempla som narkiser om kompisen din blir tatt ned til legevakta, eller ?
Skal du da ringe når han slutter å puste? Det kan allerede være for seint da. Selv om han overlever da, kan han få hjerneskader og lignende.
Jeg ville ringt med en gang.
Følg med på respirasjonen, dersom han slutter å puste må du puste for ham, slik som ved hjerte lunge redning, men UTEN brystkompresjonene, altså BARE munn til munn metoden. Når du har kommet så langt skulle du ha ringt 113 for lenge siden, og dersom du ikke har gjort det da, gjør det. Ring øyeblikkelig dersom han ikke puster ordentlig. Vanlig respirasjon er rundt 15 pust per minutt. Tell den imens du ser på en klokke. Som andre her har sagt, hold øye med ham. Legg ham i stabilt sideleie dersom han besvimer, men følg godt med på pustingen. Og ring 113 dersom han blir noe værre, de kan gi råd om situasjonen også, ikke bare sende ambulanse.

Foreslår også at du ringer en annen kamerat som kan være der med deg, og evt. ringe 113 om det går skeis.
Sist endret av Drachir; 7. desember 2010 kl. 23:31.
Sitat av Wisternoff Vis innlegg
Det er 30+ min siden oxytabletten ble knust og svelget i rizzla, har han nådd platået da? Ser ut som det via info på erowid. Det farlige er jo hvor lang tid de greiene her virker så må vel holde øye med han i hele natt.
Vis hele sitatet...
Tror platå er rundt 1,5 time på oxy.
Ble ikke akkurat roligere av postene over nei, men det er jo fordi de er ansvarfulle og vil hjelpe meg med situasjonen. Det kan gå galt eller det kan gå bra og mye bedre å få hjelp med hva jeg bør gjøre enn å høre en si "slapp av det ordner seg" - men når det er sagt så takk for et litt beroliggende innlegg Srbija Det kan jo gå bra, men hvertfall, klar til å ringe ambulansen som oppholder seg 200meter nedi gata når som helst.

Det blir ringt med en gang det er tegn til uregelmessig pust.
Få han på pumping. Som andre skriver, å ringe når han har sluttet å puste kan være forseint.
Ring med en gang, så slipper du mulige ubehagelige situasjoner. Bedre å la de som er trent til det å passe på han, mener jeg.
Legen har taushetsplikt, har dem ikke? Mye bedre å ta han med til legevakten, dere vil ikke bli stemplet av den grunn som nevnt over. Bedre og være på den sikre siden, selv om det kan gå bra uten lege.
Nåja, jeg har vært borti å passe på folk før. Det bør ringes, men så langt er han oppadgående. Gikk seg akkurat å henta et glass cola og var en tur å pissa. Han ligger ikke nede for full telling lixom

Men kan noen svare; er det slik at man pluttselig, umiddelbart kan slutte å puste selvom han føler han har god kontroll på pusten?
Har du fått han til å spy det opp igjen?
Ja, brakk opp litt, men kan regne med halve dosen er igjen hvertfall. kom bare litt skumm
Sitat av Srbija Vis innlegg
Samme posta jeg for lenge siden da jeg svelga en betydelig mengde med ritalin , alle sa " du kommer til å dø, jævla idiot , ring det og ringt datt. Men ingenting stemte så det er bare å ta det rolig og håpe på det beste Dere blir jo ikke stempla som narkiser om kompisen din blir tatt ned til legevakta, eller ?
Vis hele sitatet...
Den som sa du kom til å dø av Ritalin, var nok helt sikkert på høykant av sarkastisk og ironisk. Antageligvis sa dem ikke det fordi du faktisk komme til å dø, men det faktumet at du svalgte en betydelig mengde av noe du ikke har peiling på hva er - og så søkte hjelp om det etterpå, var vell kanskje grunnen for ironien ?:P

Ja som sagt, tilbake til post - Går sikkert bare bra. Tror så lenge gubben er bevist og du greier å konversere med han, er alt i orden. Pass på om han føler for noe form for pustevansker og vær rask på tråden om dette skulle skje.
Jeg er enig med resten av folket - få han på sykehus, han vil takke deg senere.
Bassalf: Ok, ja han føler seg oppedgående. Selvfølgelig veldig "slækk" for å si det sånn, han sier han liker formen. Men herregud, ikke rart jeg er redd når han som ikke har noen som helst erfaring med slikt hiver i seg den værste dosen. Vi sitter å hører på musikk nå, jeg ser stadig bort på han. Han føler seg litt driti ut av at jeg skriver om ham her, men det får han pokker meg tåle
Nei, jeg tror ikke dette er overdosering i den forstand at det er fare for liv og helse. Og mer at jeg bruker ordet tror. Når det er nevnt, så må det sies at hvis det er over 30 minutter siden kompisen din tok siste pille, så er nok rusen på sitt optimale nå eller om eventuelt 15-20 minutter til. Hvis han i tillegg har spydd opp cirka halvparten og er oppegående, henter seg et glass cola og går på daa og pisser, så ville jeg ikke vært nevneverdig bekymret. Bare hold et øye med ham. Høres ikke ut som en tilkalling av ambulanse er på sin plass på det nåværende tidspunktet.

Han kan jo liksom ikke komme slentrende på egne ben med colaflaska i den ene hånda og en sigarett i den andre, liksom, hvis det er snakk om "overdose-utrykning".
Heh, fatter at han føler seg litt driti ut:P
Er jo ikke det lureste du gjør.

Men, tror egentlig (på tross av alle andre) at legevakt eller sykehus er nødvendig. Så fremst ikke karen føler seg skikkelig dårlig. Han vet best selv, om han føler at han trenger hjelp. IGJEN, vil jeg poengtere - om han gjør det, så drit da i hva far og mor/eller hvermans sier og stikk til legevakta. ER som sagt bedre med et godt beholdt liv - enn en dø kompis.
Helt sant - Vennen min her står meg svært nært og jeg vil nødig miste han. Men han sier alt går bra, han er bare skikkelig rusa sier han. Fullt mulig å kommunisere med han, han har vært oppom å sett hva jeg skriver et par ganger osv så alt i alt så ser det jo ut til at det går bra.

Men det er det om han sovner da, det er jo da den største faren kan vise seg.

Vi er gutter i 20årene så det med å holde ting skjult for foreldre er ikke på død og liv så viktig lenger.
Sist endret av Wisternoff; 7. desember 2010 kl. 23:45.
Selfølgelig ringer du.

Utfall x: Personen kan dø, og du kommer til å ha dårlig samvittighet resten av livet siden du ikke ringte.
Utfall y: Du kan ringe, som muligens redder livet til kameraten din. Han vil være evig takknemmelig i etterkant.
Utfall z: Du kan la være å ringe, og alt kan ordne seg.

Personlig hadde jeg gått for utfall y. En kompis på samvittigheten er det siste jeg vil ha.

Missforstå meg rett. Jeg mener ikke at du skal ha det på samvittigheten, dog heller at bør være en god venn, å ringe.
Sitat av Wisternoff Vis innlegg
Helt sant - Vennen min her står meg svært nært og jeg vil nødig miste han. Men han sier alt går bra, han er bare skikkelig rusa sier han. Fullt mulig å kommunisere med han, han har vært oppom å sett hva jeg skriver et par ganger osv så alt i alt så ser det jo ut til at det går bra.

Men det er det om han sovner da, det er jo da den største faren kan vise seg.

Vi er gutter i 20årene så det med å holde ting skjult for foreldre er ikke på død og liv så viktig lenger.
Vis hele sitatet...
Hvis han er ved bevissthet er jeg av den oppfatning av at det vil gå bra. Ring giftinformasjonen igjen du, og spør for sikkerhets skyld nFF er tross alt bare epic, ikke kvalifisert helsepersonell
Sitat av agent666 Vis innlegg
Nei, jeg tror ikke dette er overdosering i den forstand at det er fare for liv og helse. Og mer at jeg bruker ordet tror. Når det er nevnt, så må det sies at hvis det er over 30 minutter siden kompisen din tok siste pille, så er nok rusen på sitt optimale nå eller om eventuelt 15-20 minutter til. Hvis han i tillegg har spydd opp cirka halvparten og er oppegående, henter seg et glass cola og går på daa og pisser, så ville jeg ikke vært nevneverdig bekymret. Bare hold et øye med ham. Høres ikke ut som en tilkalling av ambulanse er på sin plass på det nåværende tidspunktet.

Han kan jo liksom ikke komme slentrende på egne ben med colaflaska i den ene hånda og en sigarett i den andre, liksom, hvis det er snakk om "overdose-utrykning".
Vis hele sitatet...
Hehehe, thanx - jeg ser det litt sånn nå selv. Men i starten ble jeg litt utavmeg her, han sovna og virka jo helt i ørska. Han har kommet seg etter at jeg har spilt litt høy musikk, fått han til å gjøre et par greier osv. Han puster for egen maskin, men sier at han noen gang faktisk føler han har glemt å puste så han tar ekstra gode magadrag. Kan være innbilning - Men anyways, jeg er her og det skal gå bra.

excubated: ja får ta en liten telefon til og gi dem en update. Det virker faktisk som det går bedere nå. Er letta her, men absoludt på vakt. Han får søren ikke lov å sove på en stund
Sist endret av Wisternoff; 7. desember 2010 kl. 23:51.
Lykke til, håper kameraten din klarer seg fint!
Når det kommer til vandel og rusmidler, jeg har opplevd at folk har dratt på sykehuset, ruset, for å få hjelp, men ikke blitt meldt til Politiet. Så må du også tenke på at dere er i 20årene, det er fortsatt 50+- gode år igjenn av livet. Han overlever med en prikk på rullebladet.
Ja, men jeg blir borte fra pcn en stund. Vi tar å lager oss en kaffekopp og går ut å får litt frisk luft og en sigg
Det går nok helt sikkert fint. Men la dette være en lekse for hvordan det går når man ruser seg.
Dette foregår nå. Kjempespennende!
Håper det går bra med kompisen din og håper det er siste gang han dytter i seg random piller!
Lykke til og god natt
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Selfølgelig ringer du.

Utfall x: Personen kan dø, og du kommer til å ha dårlig samvittighet resten av livet siden du ikke ringte.
Utfall y: Du kan ringe, som muligens redder livet til kameraten din. Han vil være evig takknemmelig i etterkant.
Utfall z: Du kan la være å ringe, og alt kan ordne seg.

Personlig hadde jeg gått for utfall y. En kompis på samvittigheten er det siste jeg vil ha.

Missforstå meg rett. Jeg mener ikke at du skal ha det på samvittigheten, dog heller at bør være en god venn, å ringe.
Vis hele sitatet...
Om jeg var oppegående nok til å gå på dass, hente drikke og kommunisere hadde jeg ærlig talt blitt rimelig forbanna om han jeg var med ringte ambulanse.
Tøffetom:
Selvsagt hadde du også blitt forbannet når du uventet endte opp med kramper, åndedrettssvikt eller andre fine symptomer.
Blanding av medisiner oser ikke intellekt, og kan raskt få uventede bivirkninger.
kjenner du ingen som jobber som lege eller noe sånnt da? så kan de eventuelt se ann situvasjonen. skjønner godt at du ikke vet hva du skal gjøre. men det er vell opp til deg og se ann situasjonen selv om det kanskje er best og ringe 113.
Han har ikke begynt å nod'e engang, og dere snakker om å ringe sykebil?

Folk som er ved bevisthet faller ikke plutselig om og dør.
De faller først om fordi de ikke gidder å holde seg oppe. Så glir de sakte over til bevistløshet.
Deretter tar det en kort halvtime til før kroppen slutter å svare.

Benzodiazepiner er ikke så veldig dødlige i seg selv, og opiatdosen er ikke så stor.
Men hold øye med vedkommende ihvertfall en time til.

Koffein kan hjelper litt. Sterkere stimulanter vil derimot forverre alt.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
seriøst gutta, har dere ikke hørt om hasj? :P

OT: nikotin og koffein er kanskje ikke så behjelpende i den tilstanden han er i?! :P
Hvordan endte natten?
Sitat av Whoop Whoop Vis innlegg
Hvordan endte natten?
Vis hele sitatet...
This is relevant to my interests aswell.
I'm back

Natten endte godt den og vi er ikke en person mindre i dag Men dæven å rusa han ble, endte med at han lå å dro de tømmerstokkene mens jeg satt oppe. Slokna tilslutt selv så kan vel ikke si det var helt forsvarlig av meg, men klarte ikke sitte oppe hele natta. Jeg vekte han her for en halvitmes tid siden, var ikke lett. Han er ganske groggy, er vel pga benzoene
ahh, det var godt å høre!
Du får hilse han god bedring!
Hehe, will do.
Yay, for spenningspost på nFF.

Bra det ordna seg, har vært i samme situasjon selv, bare at det ikke var mine piller, eller at jeg brukte dem.
Måtte passe på ei jente som ikke klarte å snakke eller gå etter dem. SPrit gjør det jo ikke noe bedre i kombinasjon.
Jævlige greier!