Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  134 16096
Noen som har en side med norsk tekst som forklarer det med hvorfor spanskesyken (og kanskje svineinfluensaen) tar folk med bra immunforsvar?
hmmm... må spørre om noe. Jeg jobber på ett flaske rom 60timer i måneden ca.
Tar på andre sine flasker dag inn og dag ut.
Bruker som regelt ikke hansker.
har jeg stor sjangs for og få svineinfluensa :P?
Sitat av maxilat Vis innlegg
hmmm... må spørre om noe. Jeg jobber på ett flaske rom 60timer i måneden ca.
Tar på andre sine flasker dag inn og dag ut.
Bruker som regelt ikke hansker.
har jeg stor sjangs for og få svineinfluensa :P?
Vis hele sitatet...
tviler jeg sterkt på siden de sier at det bare smittes mellom mennesker / gris --> menneske... ta en telefon til norsk helsevern om du er redd
Sitat av maxilat Vis innlegg
hmmm... må spørre om noe. Jeg jobber på ett flaske rom 60timer i måneden ca.
Tar på andre sine flasker dag inn og dag ut.
Bruker som regelt ikke hansker.
har jeg stor sjangs for og få svineinfluensa :P?
Vis hele sitatet...
Bare å følge vanlig hygiene det, vaske hendene og ikke ta deg i ansiktet før du har gjort det
Det er jo "dråpesmitte", så lenge du vasker hendene dine og ikke tar deg på munn/nese uten å ha vasket deg, går det fint!

Edit: va litt for sein
Edit2: Domm: Svineinfluensa smitter mellom mennsker også
Sist endret av A-H; 2. mai 2009 kl. 20:31.
Sitat av Domm Vis innlegg
tviler jeg sterkt på siden de sier at det bare smittes mellom mennesker / gris --> menneske... ta en telefon til norsk helsevern om du er redd
Vis hele sitatet...
Det som er spesielt med nettopp Svineinfluensa er at det faktisk har utviklet den egenskapen at det kan smitte mellom mennesker.

Så JA maxilat, hvis Svineifluensaen kommer til Norge,( noe den kanskje har gjort allerede) så burde du begynne å bruke hansker på jobben

Og vaske henda ofte!
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
Det som er spesielt med nettopp Svineinfluensa er at det faktisk har utviklet den egenskapen at det kan smitte mellom mennesker.

Så JA maxilat, hvis Svineifluensaen kommer til Norge,( noe den kanskje har gjort allerede) så burde du begynne å bruke hansker på jobben

Og vaske henda ofte!
Vis hele sitatet...
ok det ble litt forvirring der det jeg mente var at det smitter mellom mennesker og også mellom menneske, men forsåvidt enig med de over, bare husk å vaske hendene så går det nok sikkert bra men hvis du merker at du begynner å få noen av symptomene så får du ta en tur til legen
http://www.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2009/04/27/1240836979208_951.jpg
Sist endret av Domm; 2. mai 2009 kl. 21:55.
er en grunn til at sykdommer osv. bryter ut. da mennesketallene stiger så voldsomt tar naturen over. dette reguleres av en grunn og det er at det ikke skal bli for mange folk. kunne funket bedre(ingne syrlige komentarer takk
Pandemi eller ikke. Hvorfor må media lage så mye "styr" ut av dette? Greit dette er en seriøs ting men folk blir jo mer "smittet" av mediadekknigen enn av sykdommen i seg selv.
Sitat av tøffel Vis innlegg
Pandemi eller ikke. Hvorfor må media lage så mye "styr" ut av dette? Greit dette er en seriøs ting men folk blir jo mer "smittet" av mediadekknigen enn av sykdommen i seg selv.
Vis hele sitatet...
Media elsker sånne sakere som dette. Avisene smeller opp super fengende forsider med overskrifter som alle bare må kjøpe. Folket kjøper selføgelig den avisen som har den mest dramatiske overskriften, så det blir en slags konkuranse mellom de store avisene.
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
Media elsker sånne sakere som dette. Avisene smeller opp super fengende forsider med overskrifter som alle bare må kjøpe. Folket kjøper selføgelig den avisen som har den mest dramatiske overskriften, så det blir en slags konkuranse mellom de store avisene.
Vis hele sitatet...
Ja det var jo en artikkel på dagbladet her om dagen som handlet om at Svineinfluensan faktiskt var veldig mild?
( http://www.dagbladet.no/2009/05/02/n...nriks/6020910/ )
Står en del om at det er som en vanlig influensa...

Sitat av Geiten Vis innlegg
Jeg hoster og har diare idag,igår hadde jeg veldig vondt i hodet, men forsvant med 2 paracet.

har jeg swine flu?

Ekstra info:
Jeg sov med vinduet åpent inatt og ingen dyne. Kanskje derfor jeg fikk diare+hoste?
Vis hele sitatet...
Tviler på at du har swine flu
http://i39.tinypic.com/2942ohw.jpg

Her ser du enkelt hvordan swine flu smitter, og så vidt jeg forstår så kommer den ikke flygende inn gjennom vindu

Domm out
Sitat av åjavelja Vis innlegg
jo så klart men da spres det heller ikke så mye
Vis hele sitatet...
Hva med svartedauen da?

Den slo knockout på norges befolkning på 1300-tallet.

Da var vi ikke mer en 300000-500000 og da bodde de fleste på landet, flere kilometer fra hverandre, men fremdeles døde omtrent havlparten av Norges befolkning....
Vi var tydeligvis omtrent 150000 - 250000 for mange da.
I følge dette Kartet har ikke svineinfluensaen truffet Norge, Sverige eller Danmark enda.

Anbefaler folk til å ha super hånd-hygiene, slik at du eventuelt ikke smitter deg selv eller andre om situasjonen skulle oppstå
Men det er en dame som man ikke er sikker på om har blitt smittet. Hun ligger vel forsatt på St.Olavs Hospital i Trondheim.

De skulle vel få resultatene i dag om jeg ikke tar helt feil...
Edit på min post over: Danmark er truffet, men ikke Finland.

Edit igjen: Bruk dette kartet: http://flutracker.rhizalabs.com/
Sist endret av Grimdoc; 3. mai 2009 kl. 12:55.
det blir jo ekstremt blåst opp da. sto jo at over 13000 el noe kunne dø av det da, og nåp er nesten ingen smittet engang, så blir for dumt å blåse det opp så jævlig.

det selger vel da

ogFerieFyr: håper ikke hygienen på mat og kropp kan sammelignes med den vi har i dag, da stryker nok hele norge med hvis den er som da. kanskje det er noe av grunnen også?
Ugh, ja skal si media virkelig koser seg med å rapportere om svineinfluensaen nå om dagen. Men det er jo typisk da, finn det værste scenariet og kjør på. Akkurat slik de gjorde med fugleinfluensaen.
Det jeg ikke skjønner er hvorfor man ikke nekter folk å dra til de områdene hvor det er påvist stor smitte, men isteden bare fraråder det. Hvis man vil stoppe smitten så må man jo isolere de områdene hvor den kommer fra eller er påvist.
Min mening er at det er myndighetene i Mexico som bevisst har blås dette opp, for å få mediaene til å fokusere på dette. I mens alle nyheter sprøytet ut overdrevet og usann informasjon skrev myndighetene under en kontrakt som gjør det lovlig å ha på seg mindre menger dop (5g cannabis, 0,5 kokain, noen xtc piller, husker ikke mengder, men LSD, opium, amfetamin heroin, ketamin, peyote og det meste du kan komme på var representert), men det er det ingen som har dekt i utenlandske medier i det hele tatt. Akkurat som Mexicanske myndigheter håpet på fordi mange land har satt seg i mot at loven går igjennom.
Denne loven ble forresten tatt i bruk for å la politiet fokusere på langerne og de større kriminelle, og ikke fylle alle fengsel med avhengige
Personelig så er jeg forvirret akkurat nå... de har jo lenge sagt at ca 159 har død? men på morgennytt i dag sa den mexicanske regjeringen at dødstallet forøyeblikket er 40 døde? Noen som vet hva som faktistk er riktig? -.-
Sitat av Domm Vis innlegg
Personelig så er jeg forvirret akkurat nå... de har jo lenge sagt at ca 159 har død? men på morgennytt i dag sa den mexicanske regjeringen at dødstallet forøyeblikket er 40 døde? Noen som vet hva som faktistk er riktig? -.-
Vis hele sitatet...
De har et tall som er antall bekreftede døde, og tall som er antall antatt døde.
Hva tallene ligger på nå vet jeg ikke, men 40 bekreftede skulle høre sånn cirka rett ut i mine ører.
Sitat av ugress Vis innlegg
Min mening er at det er myndighetene i Mexico som bevisst har blås dette opp, for å få mediaene til å fokusere på dette. I mens alle nyheter sprøytet ut overdrevet og usann informasjon skrev myndighetene under en kontrakt som gjør det lovlig å ha på seg mindre menger dop (5g cannabis, 0,5 kokain, noen xtc piller, husker ikke mengder, men LSD, opium, amfetamin heroin, ketamin, peyote og det meste du kan komme på var representert), men det er det ingen som har dekt i utenlandske medier i det hele tatt. Akkurat som Mexicanske myndigheter håpet på fordi mange land har satt seg i mot at loven går igjennom.
Denne loven ble forresten tatt i bruk for å la politiet fokusere på langerne og de større kriminelle, og ikke fylle alle fengsel med avhengige
Vis hele sitatet...
Interessant!
Har du kilder?
Sitat av ugress Vis innlegg
Min mening er at det er myndighetene i Mexico som bevisst har blås dette opp, for å få mediaene til å fokusere på dette.
Vis hele sitatet...
Jeg husker godt da Norge blåste opp det der med svartedøden. Det var snakk om at halvparten av norges befolkning døde vet du, fikk svææær mediedekning. Er nok noe lignende som foregår oppi der nå!
Sitat av RonaTa Vis innlegg
Interessant!
Har du kilder?
Vis hele sitatet...
Jeg håper seriøst han tullet. Dette lukter konspirasjonsparodi.
Gaza-situasjonen rundt juletider ble godt overdøvet av USA-valget og "Økonomikrisa". Og nå kommer "svineinfluensa" samtidig som de begynner og bombe nedi Gaza igjen...

Jeg vil tro... Den fjerde statsmakt (media) samarbeider rundt om i verden, og i politikken i de vestlige land er en skremsel/terror en form for og få makt. De stakkars menneskene spiser alt de får igjennom vg rått, de tror bombesikkert på det, og de frykter sitt egent liv. Det vil få de til og rette sin oppmerksomhet mot frykt, mot problemer, mot redsel, mot sorg, mot elendighet rett og slett. Da vil disse menneskene ikke rette sin oppmerksomhet mot staten, mot vår politikk, og vil dermed ikke se alle våre absurde feil i vårt land, og selvfølgelig alle feil rundt oss her i verden.. Ved og fokusere på sorg og negativitet vil mennesket heller ikke bli bevist, og vil ikke utvikle sitt egent sinn, noe de på "toppen" har forstått at fungerer for og holde oss i "sjakk".
Sist endret av Quetzalcoatl; 6. mai 2009 kl. 10:25.
Hva skjer? Har avisene sluttet å interessere seg, eller har influensaen bare forduftet?...da kan vi føye svineinfluensaen på listen over de andre "ulv ulv" folksykdommene media/WHO(!) har kommer med de siste årene. Great!
Er bekrefta svineinfluensa i Sverige nå?

Vi må nok regne med at det blir en svær sykdom her i Norge også til slutt.
Og vi må nok også regne med at nordmenn dør - Akkurat som av andre sykdommer.
Mulig jeg har fått det, får svar i løpet av en ukes tid :S

Neida, er bare innfulensa, ikke noe svineri på gang her nei
Det er to personer som har fått påvist Svineinfluensa i Norge i dag:S

Begge er smittet i Mexico.

http://nrk.no/nyheter/1.6602215
Det er ingen grunn til engstelse, sier helsedirektør Bjørn- Inge Larsen. Det er snakk om en mild influensatype.
Vis hele sitatet...
Og alle får noia, og freaker totalt.
Sist endret av drittunge; 9. mai 2009 kl. 23:05.
Svineinfluensa er opphausset i media.....at folk går med masker er bare latterlig.
I Japan er det ganske normalt å gå med masker om man er syk selv, eller er redd for å bli det. De selger mange forskjellige masker med ulik tykkelse og comfort, og med ulike smaker og lignende
Sist endret av Alkjeks; 12. mai 2009 kl. 13:55.
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
....at folk går med masker er bare latterlig.
Vis hele sitatet...
Ehh nei?

At folk i Mexico går med masker er kanskje en av grunnen til at du og jeg ikke har fått Svineinfluensa nå? Hvem vet....

Og som Alkjeks sier, så går folk i million byene med masker selv om det ikke er en livsfarlig pandemi ute å går. Det er fordi det er så utrolig lett å bli smittet av alle slags sykdommer i disse stor byene.

Under den Kalde Krigen, så testet FBI eller CIA (husker ikke hvem) hvor lett de kunne smitte en storby med biologiske våpen. De slapp det ut i T-banen og vips så var store deler av byen smittet. Og hvis det er noen som luerer så er det New York vi snakker om.

Kilder er det nok også noen som kommer til å spørre om. Jeg så det på et Tv-program på National Geographic Channel
Sitat av ugress Vis innlegg
Min mening er at det er myndighetene i Mexico som bevisst har blås dette opp, for å få mediaene til å fokusere på dette. I mens alle nyheter sprøytet ut overdrevet og usann informasjon skrev myndighetene under en kontrakt som gjør det lovlig å ha på seg mindre menger dop (5g cannabis, 0,5 kokain, noen xtc piller, husker ikke mengder, men LSD, opium, amfetamin heroin, ketamin, peyote og det meste du kan komme på var representert), men det er det ingen som har dekt i utenlandske medier i det hele tatt. Akkurat som Mexicanske myndigheter håpet på fordi mange land har satt seg i mot at loven går igjennom.
Denne loven ble forresten tatt i bruk for å la politiet fokusere på langerne og de større kriminelle, og ikke fylle alle fengsel med avhengige
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg på at ville være så veldig taktisk lurt av mexikanske myndigheter med tanke på hvor negativt frykt for svineinfluensa er for økonomoien. Tenk f.eks. på turistnæringen og salg av enkelte eksportartikler, disse kan/blir skadelidene av oppblåsning av denne pandemien.

Spennende lov forresten=)
Sist endret av Brell; 12. mai 2009 kl. 16:58.
I perioden 2001-2005 døde 2064 personer som følge av pneumoni, bronkitt og influensa i Norge. (kilde statistisk sentralbyrå).
Hvis svine influensa har tatt 200 personer av dage sålangt, tror jeg svine influensa er "litte grann" hauset opp.
Vaske henda og hold deg for munnen hvis du hoster burde vel holde.