Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  234 27796
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av jokrvibe Vis innlegg
Det er over 16 000 REGISTRERTE kornsirkler på jorda og sikkert enda fler som ikke er registrert. Tviler på at noen har lagd alle de.

Dere bør sjekke tegningene i bakken i afrika. Folk så de ikke før de fløy med fly over. Mange kilometers lange streker som lager figurer av mennesker. sykt.
skjønner ikke hvorfor noen skulle lagd lange streker på bakken for at man skulle kunne se dem fra lufta for lenge siden.
Vis hele sitatet...
Afrika? Mener du ikke Nazca linjene, de er i peru, andre siden av kloden.

Jeg ser dog ikke relevansen, ettersom tegningene er helt annerledes, og er ganske gamle.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Afrika? Mener du ikke Nazca linjene, de er i peru, andre siden av kloden.

Jeg ser dog ikke relevansen, ettersom tegningene er helt annerledes, og er ganske gamle.
Vis hele sitatet...
de hadde ikke noen serlige hjelpe midler til å lage de , men uansett så er de ganske mye rart som ingen vet som har foregått i peru ... med tanke på mayafolket :S
Sitat av iskaffe Vis innlegg
så godt at du funderer deg over de da ,
jeg sier de for at jeg har vært interesert i dette i mangen år og hva jeg selv har opplevd .
og ingen av dere som er skeptiske til kornsirkler kan forstå tankegangen min hvis dere ikke vet hva jeg har opplevd ,
MEN de er umulig å forklare opplevelsen til dere som ikke har den muligheten at dere kan utvide horisonten noe som ganske mangen av dere skeptikere har .
jeg tror at mangen kornsirkler er menneskeskapte, men alle ... NEI!
Vis hele sitatet...
Vi må utvide vår horisont? Det er nok heller du som må utvide din til å forstå geometri og trigonometri.

Jeg har også opplevd underlige ting i løpet av livet mitt, men jeg løper ikke rundt å påstår at det eksisterer spøkelser og aliens av den grunn. Jeg prøver heller å forklare hendelser ut i fra eksisterende fysikk. Av og til går det ikke, men i tilfeller som dette er det jo bevist flere ganger. Hvorfor skal jeg på død og liv tro at noe er skapt av utenomjordiske vesener når det enkelt kan bevises at mennesker kan skape det samme?

Jeg skulle gjerne likt å vite hva du mener er motivasjonen til de utenomjordiske vesenene du mener produserer disse sirklene. Er de for sjenerte til å ta kontakt direkte, synes de det er moro å se på forvirrete mennesker som prøver å finne et svar på dette, eller er det rett og slett det at de kjeder seg så ekstremt mye på sin egen planet at de har begynt å lage kornsirkler for moro skyld?
Sitat av iskaffe Vis innlegg
så godt at du funderer deg over de da ,
jeg sier de for at jeg har vært interesert i dette i mangen år og hva jeg selv har opplevd .
og ingen av dere som er skeptiske til kornsirkler kan forstå tankegangen min hvis dere ikke vet hva jeg har opplevd ,
MEN de er umulig å forklare opplevelsen til dere som ikke har den muligheten at dere kan utvide horisonten noe som ganske mangen av dere skeptikere har .
jeg tror at mangen kornsirkler er menneskeskapte, men alle ... NEI!
Vis hele sitatet...
Hvorfor forteller du ikke om denne opplevelsen din som endret synet ditt? Umulig for oss skeptikere å forstå tankegangen din når vi ikke vet hva du snakker om engang.

Kom også til å tenke på hvor lite sannsynlig det er at dette er utført av aliens;
Mennesket har rimelig god oversikt over planeter som ligger nær vår egen, og til dags dato har vi enda ikke funnet en forskerne vil kalle beboelig utenfor vårt eget solsystem. Dette betyr ikke at de ikke finnes, men at de i så fall er veldig langt borte. Dette må igjen bety at for å komme til jorden vil det ta mange år ( kanskje hundrevis eller tusenvis). Det virker for meg helt idiotisk å reise i tusen år for så å tegne litt i jordsmonnet vårt noen få plasser.

Sannsynligheten for at det i det hele tatt eksisterer vesener som er kommet lengre i utviklingen enn mennesker er også ekstremt liten; det tok 4.5 milliarder år fra planeten vår ble til til vi vandret rundt på jorden, og tatt i betraktning at evolusjonen er basert på tilfeldigheter synker sjansen for en annen planet bebodd av vesener med vår inteligens, eller enda høyere, enda mer.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Sitat av iskaffe Vis innlegg
de hadde ikke noen serlige hjelpe midler til å lage de , men uansett så er de ganske mye rart som ingen vet som har foregått i peru ... med tanke på mayafolket :S
Vis hele sitatet...
Sånn som menneskeofring? Eller tenker du på krystallhodeskaller og at de var etterkommere av Atlantis' befolkning?
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av iskaffe Vis innlegg
SE Å FÅ LAGET EN SELV DA!
Vis hele sitatet...
Kjapp kommentar:

http://computer.howstuffworks.com/microprocessor1.htm

Er mikroprosessorer lagd av aliens? Hvis ikke får du se å få laget en selv!

Ja, det står hundre og tjue fem millioner transistorer på èn enkelt CPU. Dette kan jo umulig være menneskeskapt, for jeg får det ihvertfall ikke til.
Sitat av iskaffe Vis innlegg
de hadde ikke noen serlige hjelpe midler til å lage de
Vis hele sitatet...
Bortsett fra ganske avansert geometri osv selvsagt... som riktignok er akkurat det man trenger for å lage slike avanserte mønstre uten mulighet til å se dem fra lufta. Men hey, det er sikkert bare et sammentreff, og den EGENTLIGE forklaringen er at aliens lagde dem.
Jeg så et program en gang om noen som laget slike sirkler. Da var det 2 stk som hadde en gardinstang med 2 taubiter i enden som di holdt i mens di gikk å trokket ned kornet med stangen. Laget et sykt mønster på under 2 timer
Legg også merke til at på de fleste kornsirkler så går traktorsporene rett gjennom sirkler og/eller sentrum av kornsirkelen. Gjett hvorfor ...
ER DET BARE JEG SOM HAR SETT FILMEN SIGNS HER???!
Sitat av Skeid Vis innlegg
ER DET BARE JEG SOM HAR SETT FILMEN SIGNS HER???!
Vis hele sitatet...
Nei. Så den nå i natt faktisk. Gankse kul film. I den filmen så er kornsirklene landingsmerkene til ailiensa.
Her er enda en link til en haug av bilder og en god del artikler.
http://www.lucypringle.co.uk/
Jaja nå er det jo mye uenighet her ser jeg. En venn av familien er faktisk en av norges fremste kornsirkel "forskere". En gang han var i England og fant en kornsirkel gikk han og sønnen inn i den. De la seg ned på midten i ca. 10 min. De sier de ble fylt med en energi, de sov ikke på over 50 timer uten å bli noe slitene, selfølgelig kan jo det bare være oppspinn. Men ta en titt på denne filmen og si at disse ble laget av mennesker på et par timer. http://www.youtube.com/watch?v=KM5pL...eature=related
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Jaja nå er det jo mye uenighet her ser jeg. En venn av familien er faktisk en av norges fremste kornsirkel "forskere". En gang han var i England og fant en kornsirkel gikk han og sønnen inn i den. De la seg ned på midten i ca. 10 min. De sier de ble fylt med en energi, de sov ikke på over 50 timer uten å bli noe slitene, selfølgelig kan jo det bare være oppspinn. Men ta en titt på denne filmen og si at disse ble laget av mennesker på et par timer. http://www.youtube.com/watch?v=KM5pL...eature=related
Vis hele sitatet...
Disse ble laget av mennesker på et par timer.
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Men ta en titt på denne filmen og si at disse ble laget av mennesker på et par timer. http://www.youtube.com/watch?v=KM5pL...eature=related
Vis hele sitatet...
En annen her har lagt ut linker til Circlemakers' hjemmeside, flere ganger. Disse ER lagd av mennesker.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
En annen her har lagt ut linker til Circlemakers' hjemmeside, flere ganger. Disse ER lagd av mennesker.
Vis hele sitatet...
trekker du denne konklusjonen av fakta eller synsing ?

uansett så vil ikke alle bli enige for de er noen som ikke vil tro at de er noe annet en mennsker som har laget de og at de ikke tror noen andre som besøker oss,
selv om de får 100% fakta og helt politelige kilder noe som de faktisk ikke er så mye av,de er kun vitner som forteller at de har sett ting og filmer som er enkel å fake og de vil fortsatt ikke tro på de,

men de er også ganske likt andre veien de er folk som er fast bestemt på at de ikke er mennesker og at de vil ikke innrømme at de ikke er en eneste sjangs for at de kan være mennesker ,

dette gjelder ikke alle sefølgelig de er også de som tror at de er både mennsker som har laget de og noe annet,
men uansett så vil vi aldri finne svare i denne diskusjonen.
Enkelte ting kan rett og slett ikke forklares. Noen er selvsagt skapt og designet av mennesker, med den hensikt å lede oppmerksomhet rettet mot skapninger fra andre dimensjoner. Andre kornsirkler kan forsåvidt sies å være mystiske. Hvem står bak disse sirklene? Motivene og bildene er utrolig presist utformet og nedrisset, at det ville vært umulig for menneskehender å skape dem uten hjelp fra avanserte maskiner og roboter.
Sitat av iskaffe Vis innlegg
trekker du denne konklusjonen av fakta eller synsing ?
Vis hele sitatet...
Jeg så de samme kornsiklene i den youtube-filmen som på nettsidene til circlemakers, og youtube-filmen het noe med circlemakers. Til og med jeg greier å legge sammen det. Hadde faktsik trodd at til og med DU hadde greid det.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Jeg så de samme kornsiklene i den youtube-filmen som på nettsidene til circlemakers, og youtube-filmen het noe med circlemakers. Til og med jeg greier å legge sammen det. Hadde faktsik trodd at til og med DU hadde greid det.
Vis hele sitatet...
Ahhh , synsing altså , hvis du anser en youtube film og en upolitelig nettside som 100% fakta så er de ikke en så veldig god begrunnelse akuratt .
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av iskaffe Vis innlegg
Ahhh , synsing altså , hvis du anser en youtube film og en upolitelig nettside som 100% fakta så er de ikke en så veldig god begrunnelse akuratt .
Vis hele sitatet...
Det slår meg at det er neppe skeptikarane som bør gråte om dokumentasjonskravet blir heva...

Kva om du kjem opp med meir solide argument enn jewtubevideoer for at aliens står bak...? Vi skeptikere har i det minste hosta opp sammenhengande argumentasjonsrekker for at dei er menneskeskapte... Du har lenger oppe skreve at di tru på aliens er nettopp det - tru, og ikkje rasjonell tankegang.
Dersom jeg kommer med et bilde av sirkler som er laget i snøen, vil jeg da bli tatt like seriøst når jeg påstår at dette da må være laget av utenomjordiske? I og med at vanskelighetsgraden garantert er på høyde med å få det i korn. For ikke å snakke om vanskeligere, sporene må jo tross alt fjernes.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du har lenger oppe skreve at di tru på aliens er nettopp det - tru, og ikkje rasjonell tankegang.
Vis hele sitatet...
Ja de jeg mener er at jeg VET at de er noen andre som besøker oss ,
JA jeg sier at jeg TROR at MANGEN av kornsirklene er laget av de du kaller "Aliens" kall de nå hva du vil ,
Men uansett... jeg sier ikke at alle er laget av "aliens" og jeg sier ikke at jeg ikke har muligheten til å tro at de kan være laget av mennesker hvis noen kan komme med 100% politelige bevis ...
Men for meg stiller teorien om at de er noen andre en mennesker som har laget de kall de gjerne "aliens".
Så får de være opptil hver enkelt å tror og mene hva de vil inntil at de engang kanskje kommer 100% politelige bevis som besvarer enten den ene eller den andre teorien , prøv nå å forstå hvorfor at de faktisk noen som tror at de er noen andre som har laget de også...

Ja de er heller ikke rare bevisene for at de ikke er laget av mennesker og formangen er noe de en alt for absurd tanke til at de kan tro på de ,
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av iskaffe Vis innlegg
Ja de jeg mener er at jeg VET at de er noen andre som besøker oss ,
Vis hele sitatet...
Om du veit så kan du kanskje underbygge påstanden?
Sitat av iskaffe Vis innlegg
JA jeg sier at jeg TROR at MANGEN av kornsirklene er laget av de du kaller "Aliens" kall de nå hva du vil ,
Men uansett... jeg sier ikke at alle er laget av "aliens" og jeg sier ikke at jeg ikke har muligheten til å tro at de kan være laget av mennesker hvis noen kan komme med 100% politelige bevis ...
Vis hele sitatet...
Du ber om negativt bevis. Det kan du ikkje få. Istaden må DU skaffe bevis som understøtter det du hevder, nemlig at dei er produsert av aliens. Extraordinary claims require extraordinary proofs.
Sitat av iskaffe Vis innlegg
Ja de er heller ikke rare bevisene for at de ikke er laget av mennesker og formangen er noe de en alt for absurd tanke til at de kan tro på de ,
Vis hele sitatet...
Det handler om det rimelig anerkjente 'Occams Razor' og alminnelig vitenskaplig tankegang, som går ut på å eliminere ukjente... Det er så godt som alltid en fornuftig angrepsvinkel, og at du har så total ignorans for vitenskaplig tenkemåte skremmer meg, for det er det som har lagt fundamentet for dagens samfunn.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Dersom jeg kommer med et bilde av sirkler som er laget i snøen, vil jeg da bli tatt like seriøst når jeg påstår at dette da må være laget av utenomjordiske? I og med at vanskelighetsgraden garantert er på høyde med å få det i korn. For ikke å snakke om vanskeligere, sporene må jo tross alt fjernes.
Vis hele sitatet...
Ja du er inne på noe jeg har Linket til i et tidliger inlegg ,
De er raportert mangen issirkler bare i norge de siste årene og enda flere i utlandet ,
De er også gode dokumentasjoner og bilder på at de har oppstått STORE tresirkler ,
Og de er ikke noe som blir laget med en planke med en tau i hverende hvertfall!
Sist endret av Bowman; 22. desember 2008 kl. 20:01.
Sitat av iskaffe Vis innlegg
Men uansett... jeg sier ikke at alle er laget av "aliens" og jeg sier ikke at jeg ikke har muligheten til å tro at de kan være laget av mennesker hvis noen kan komme med 100% politelige bevis ...
Vis hele sitatet...
Hvis du kan komme med 100% pålitelige bevis på at det faktisk er utenomjordiske som lager disse merkene, så trekker jeg alt jeg har sagt. Men helst prøv noe annet enn youtube-filmer. Jeg gleder meg
Sist endret av Eplekjekk; 22. desember 2008 kl. 20:04.
Sitat av iskaffe Vis innlegg
Ja du er inne på noe jeg har Linket til i et tidliger inlegg ,
De er raportert mangen issirkler bare i norge de siste årene og enda flere i utlandet ,
De er også gode dokumentasjoner og bilder på at de har oppstått STORE tresirkler ,
Og de er ikke noe som blir laget med en planke med en tau i hverende hvertfall!
Vis hele sitatet...
Hvor har du linket til noe som omhandler sirkler i snøen?

Hvor kan jeg få se disse rapportene om issirkler i Norge?

Hvor er den gode dokumentasjonen på store tresirkler?

Er det noe som tilsier at dette ikke kan være lagt av kreative mennesker med mye fritid?
Sist endret av Kinseek; 22. desember 2008 kl. 20:04.
Sitat av iskaffe Vis innlegg
Ja du er inne på noe jeg har Linket til i et tidliger inlegg ,
De er raportert mangen issirkler bare i norge de siste årene og enda flere i utlandet ,
De er også gode dokumentasjoner og bilder på at de har oppstått STORE tresirkler ,
Og de er ikke noe som blir laget med en planke med en tau i hverende hvertfall!
Vis hele sitatet...
Du linka til en side med noen bilder av disse tresirklene tidligere i tråden. Siden viste kun nærbilder av trær som så ut til å ha blitt bøyd, de vist IKKE oversiktsbilder av gjennomførte geometriske figurer i skogen. Bildene som jeg så er fenomener som jeg personlig har sett selv, det er nemlig trær som har blitt bøyd av elementene, vind og vær.

Når det gjelder issirkler... WTF? har du noen gang sett isskulpturer av svaner og kvinner og whateverthefack. Å lage sirkler i is og snø krever IKKE ekstraordinære krefter eller kunnskaper.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Nei. Så den nå i natt faktisk. Gankse kul film. I den filmen så er kornsirklene landingsmerkene til ailiensa.
Vis hele sitatet...
Og aliens som kommer fra sinsykt langt unna har selvfølgelig såpass sære farkomster at de kun kan lande i netopp åkre...
Sitat av iskaffe Vis innlegg
Ja du er inne på noe jeg har Linket til i et tidliger inlegg ,
De er raportert mangen issirkler bare i norge de siste årene og enda flere i utlandet ,
De er også gode dokumentasjoner og bilder på at de har oppstått STORE tresirkler ,
Og de er ikke noe som blir laget med en planke med en tau i hverende hvertfall!
Vis hele sitatet...
Kan du vennligst slutte å være barnslig å legge frem dokumentasjon, eller i allefall noe som etterligner bevis for dine mange påstander?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Om du veit så kan du kanskje underbygge påstanden?

Du ber om negativt bevis. Det kan du ikkje få. Istaden må DU skaffe bevis som understøtter det du hevder, nemlig at dei er produsert av aliens. .
Vis hele sitatet...
1. Jeg har opplevd noe som gjorde at jeg forstod at de er noen andre som besøker oss, en opplevelse som gikk sånn inn på meg at jeg tror på de ,
Og nei enkelte ting kan ikke forklarest ,
Og verfall ikke når den du skal forklare de til ikke har anelse om hva de er, så får du sikkert bare le av de da for jeg vet hvor merkelig de kan hørest ut.

2. Jeg har sagt flere ganger at jeg ikke kan tro at de er mennesker som lager kornsirkler og at jeg kan tro på de hvis noen komer med politelige bevis,

3. bevisene som under støtter troen min kommer fra de jeg selv har opplevd som jeg prøvde å forklare i punkt 1.

4. JEG IGNORANS FOR VITENSKAPELIG TENKE MÅTE ? haha -NEI de er motsatt av meg , tro meg .
Sitat av iskaffe Vis innlegg
1. Jeg har opplevd noe som gjorde at jeg forstod at de er noen andre som besøker oss, en opplevelse som gikk sånn inn på meg at jeg tror på de ,
Og nei enkelte ting kan ikke forklarest ,
Og verfall ikke når den du skal forklare de til ikke har anelse om hva de er, så får du sikkert bare le av de da for jeg vet hvor merkelig de kan hørest ut.
Vis hele sitatet...
Du vil altså ikke engang PRØVE å forklare noe du argumenter så intenst for?
Sounds like bullshit man.


Sitat av iskaffe Vis innlegg
2. Jeg har sagt flere ganger at jeg ikke kan tro at de er mennesker som lager kornsirkler og at jeg kan tro på de hvis noen komer med politelige bevis,
Vis hele sitatet...
U cant belive, but want to belive.. ?


Forøvrig er det nFF som står bak kornsirkler: http://www.kornsirkler.org/Nytt/2008...6Aldbourne.jpg
Sist endret av NoillStress; 22. desember 2008 kl. 20:15.
Sitat av iskaffe Vis innlegg
1. Jeg har opplevd noe som gjorde at jeg forstod at de er noen andre som besøker oss, en opplevelse som gikk sånn inn på meg at jeg tror på de ,
Og nei enkelte ting kan ikke forklarest ,
Og verfall ikke når den du skal forklare de til ikke har anelse om hva de er, så får du sikkert bare le av de da for jeg vet hvor merkelig de kan hørest ut.
Vis hele sitatet...
Hva er det du har opplevd? Enkelte ting som ikke kan forklares? Det høres for drøyt ut for min egen del. Alt kan forklares. Er det en ting som plutselig hendte, bør du vel kanskje få sjekket tumoren som presser på hjernebarken din. For hvis det er så virkelighetsfjernt og utrolig at du ikke kan forklare dette, så vil jeg absolutt si a det er grunn til bekymring hva din helsemessige tilstand angår.

Sitat av iskaffe Vis innlegg
2. Jeg har sagt flere ganger at jeg ikke kan tro at de er mennesker som lager kornsirkler og at jeg kan tro på de hvis noen komer med politelige bevis,
Vis hele sitatet...
Du tror ikke at mennesker kan lage slike? Hva om jeg presenterer deg en film som viser at de ble laget? Er denne bare fake da, og du heller vil gå ut ifra at det er aliens eller whomever som har laget de?

Sitat av iskaffe Vis innlegg
3. bevisene som under støtter troen min kommer fra de jeg selv har opplevd som jeg prøvde å forklare i punkt 1.
Vis hele sitatet...
Disse bevisene, er de nettsider som er sammensnekret og stempla som pålitelige kilder? Eller er det igjen disse opplevelsene dine som du henviser til? Jeg faller fortsatt på min opprinnelige tumor-teori.

Sitat av iskaffe Vis innlegg
4. JEG IGNORANS FOR VITENSKAPELIG TENKE MÅTE ? haha -NEI de er motsatt av meg , tro meg .
Vis hele sitatet...
Hvem er "de"? Aliens? Vel, får virkelig håpe de ikke er ignorante om vitenskapelig tenkemåte, ville vel kanskje vært litt stikk motsatt av den teknologiske vitenskapen de har klart å vri hodet sitt rundt.
Sist endret av m0b; 22. desember 2008 kl. 20:23.
her er hverfall en link som jeg har lagt ut her før http://http://www.circularsite.com/gedachten12-eng.htm jaja sikkert et barnseligt argument men de passer nok inn med de andre her i en useriøs diskuskusjon ,
jeg trekker meg fra hele denne bullsit diskusjonen hverfall!
takk for meg
Bra at du viser til en ikke eksiterende side. Er det noe du prøver fortelle oss her? At bevisene du henviser til her er like eksisterende som resten av de håndfaste bevisene som er å oppdrive. Altså ikkeeksisterende.


Edit: Oh well, feil i opprinnelig URL.
Sist endret av m0b; 22. desember 2008 kl. 20:25.
Men uansett - her er ingen flyfoto av "sirklene".
Det er ikke grunn til å være naiv, ei heller skeptisk som en livstrøtt tulling. Les!

Det finnes dokumentasjon helt tilbake til 1678 - der en bonde beskriver i en engelsk pamflett, at kornåkeren hans har formet konsentriske sirkler med en så nøyaktig presisjon at det ville tatt en mannsalder å gjøre det samme for hånd.

I boken "Secret History of Cropcircles" har Terry Wilson gjengitt rapporter fra minst 25 kornsirkler før den andre verdenskrig.

I 1991 tok to menn æren for kornsirkelfenomenet. Dette var Dave Chorley og Doug Bower, 67 og 62 år gamle. Aller først tok de generellt æren for kornsirkelfenomenet. Etter en stund modererte de seg til å si at de kun hadde gjort dette i tretten år. Det ble iverksatt undersøkelser, som viste til at verken Chorley eller Bower hadde tilstrekkelig matematisk kunnskap til det nøyaktige konstruksjonen av kornsirklene. De lagde simple kornsirkler ved hjelp av tau og planker; noe som slett ikke lot seg sammenligne med de store, avanserte kornsirklene.

På spørsmål, hvordan de kunne ha laget flere kornsirkler i England på samme natt, modererte de seg ytterligere og hevdet kun at de hadde arbeidet i et begrenset område i Sør-England.

Man skulle også tro at antall kornsirkler hadde redusert seg etter tilståelsen, men nei - hvert eneste år, verden rundt, ble det dokumentert ca. 200-250 kornsirkelformasjoner.

Etter "tilståelsen" til Dave og Doug ,flommet det over av syndebukker i avisene, folk som hevdet å ha laget det ene og det andre. Interessen ble enorm, og bøndende hisset seg over alle nyskjerrige som trampet omkring i deres åkrer. De fikk den nasjonale jordbruksforeningen til å utlove en belønning på flere tusen pund for informasjon som kunne lede til rettslig forfølgelige av kornsirkelmakerne. Det ble etterhvert også fremsagt trusler i form av bøter opp i mot fem tusen pund for ulovlig opphold på en åkerplass. Per 2003 har bare bare én person blitt rettslig forfulgt og straffet for å ha laget én kornsirkel. Hvor blir bløffmakerene av?

Forskere som fysikeren Eltjo Haselhoff, og Nancy Talbott, leder av BLT Research Team, hevder å vært i nær kontakt med spontan tilblivelse av kornsirkler.

Professor Gerald S. Hawkins har gjennom analyser av mange piktogrammer oppdaget at de geometriske figurene (sirkler, triangler og kvadrater) gjerne står i helt bestemte matematiske og grafiske forhold til hverandre. En slik ”fullkommenhet” sier ikke noe om hvem som står bak designen og utførelsen, men utelukker i hvert fall dem som ikke en gang kjenner til disse forholdene.

Det finnes svært mange merkverdigheter i forbindelse med kornsirkelfenomenet, mange av disse er påpekt av seriøse, etablerte forskningsgrupper som for eksempel Dutch Center for Crop Circle Studies (DCCCS), og Center for Crop Circles Studies (CCCS).

informasjon hentet fra: http://www.kornsirkler.org/

Derimot, de som behøver sterkere medisin for å riste av seg tvilen, burde sjekke ut The Disclosure Project, som ønsker å fortelle at menneskeheten har informasjon om utenomjordisk liv. Der har opphavsmann Dr. Steven Greer samlet et forbausende stort antall vitneutsagn, og dette fra folk spesielt høyt oppe i systemet. Viser noe av listen her:

Nick Pope: British Ministry of Defense Official
Astronaut Edgar Mitchell
Astronaut Gordon Cooper
Monsignor Corrado Balducci (deceased)
Dr. Carol Rosin
Dan Willis US Navy: Communications
Admiral Lord Hill-Norton: Five-Star Admiral, Former Head of the British Ministry of Defense (deceased)
Gordon Creighton: Former British Foreign Service Official
Dr. Robert Wood: McDonnell Douglas Aerospace Engineer
Dr. Alfred Webre: Former Senior Policy Analyst Stanford Research Institute
Denise McKenzie: Former SAIC employee
Colonel Phillip J. Corso, Sr.: US Army (ret.)
Colonel Ross Dedrickson: US Air Force/AEC (ret.)
Lieutenant Walter Haut: US Navy
Dr. Hal Puthoff
Dr. Eugene Mallove
Lieutenant Colonel Thomas E. Bearden: US Army (ret)
John Callahan: FAA Head of Accidents and Investigations
Larry Warren, Security Officer, RAF Bentwaters Woodbridge, NATO
Major George A. Filer III - USAF (Ret)
John Maynard: Defense Intelligence Agency (ret.)
Captain Robert Salas: US Air Force, SAC Launch Controller
Don Phillips: USAF, Lockheed Skunkworks, design engineer/CIA Contractor worked with Kelly Johnson
Lt. Col. Charles Brown: USAF (ret.) Office of Special Investigations, Project Grudge
Mark McCandlish: USAF, Conceptual artist for Rockwell X-30 program and HYSTP program
James Kopf: US Navy/NSA, Crypto Communications
Major-General Vasily Alexeyev: Russian Air Force

Finnes timesvis av opptak med vitneutsagn fra disse folkene. Disclosure Project er det beste argumentet for folk som tror at menneskehet har kjennskap til utenomjordisk liv. Jeg er nyskjerrig på hvordan skeptikerene reagerer på dette.

Gleder meg til svar!
Jeg stiller meg kritisk til hvordan de i 1678 var i stand til å kalle noenting som helst høypresisjon, og nok til å kunne bedømme at det skulle ta en mannsalder å reprodusere.

Personlig kan jeg ikke si noe om kildene og vitneutsagnene på forhånd, men skal sjekke ut Disclosure Project, og se hva det dreier seg om. Det trengs tilstrekkelig og skikkelige bevis på at noe slikt skal kunne verifiseres på noen som helst måte.

Men, uansett hva som blir henvist til her fra kornsirkler-siden faller på bar bakke. Kan ikke erindre å ha sett noen form for bevis som kan kalles konkluderende.

Edit: Antar at det er "UFO's - The Disclosure Project 2002 - The Interviews" det er snakk om.
Sist endret av m0b; 22. desember 2008 kl. 20:45.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Jeg stiller meg kritisk til hvordan de i 1678 var i stand til å kalle noenting som helst høypresisjon, og nok til å kunne bedømme at det skulle ta en mannsalder å reprodusere.

Personlig kan jeg ikke si noe om kildene og vitneutsagnene på forhånd, men skal sjekke ut Disclosure Project, og se hva det dreier seg om. Det trengs tilstrekkelig og skikkelige bevis på at noe slikt skal kunne verifiseres på noen som helst måte.

Men, uansett hva som blir henvist til her fra kornsirkler-siden faller på bar bakke. Kan ikke erindre å ha sett noen form for bevis som kan kalles konkluderende.

Edit: Antar at det er "UFO's - The Disclosure Project 2002 - The Interviews" det er snakk om.
Vis hele sitatet...
Man kan ikke konkludere med noen ting ennå, det er jeg nok enig i. Med utgangspunkt i forskningsarbeidet som er gjort, vitneutsagn, og naturlige indiserekker stiller jeg meg imidlertid åpen for andre, og alternative versjoner enn spøkefuglteorien, som synes å være den mest utbredte på skeptikersiden.

Disclosure Project bør absolutt sjekkes ut - med utgangspunkt i det store antall personer av spesiell høy samfunnsrank, mener jeg dette egentlig er en foreløbig forbisett milepæl i diskusjonen angående utenomjordisk liv på jorden.
Sist endret av Botansja Manikk; 22. desember 2008 kl. 21:16.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av iskaffe Vis innlegg
her er hverfall en link som jeg har lagt ut her før http://http://www.circularsite.com/gedachten12-eng.htm jaja sikkert et barnseligt argument men de passer nok inn med de andre her i en useriøs diskuskusjon ,
jeg trekker meg fra hele denne bullsit diskusjonen hverfall!
takk for meg
Vis hele sitatet...
Noe så enkelt som vind kan bøye trær slik, langt fra alle trær er rette som en strek |.

Beundrer forøvrig måten du trekker deg fra diskusjonen når du går tom for måter å unngå spørsmål på.
Sitat av Botansja Manikk Vis innlegg
Det finnes dokumentasjon helt tilbake til 1678 - der en bonde beskriver i en engelsk pamflett, at kornåkeren hans har formet konsentriske sirkler med en så nøyaktig presisjon at det ville tatt en mannsalder å gjøre det samme for hånd.
Vis hele sitatet...
Å definere alderen til skriftlig materiale er en omdiskutert prosess, og å forfalske bøkers alder er også en gjennomførbar og gjennomført prosedyre for å sanke annerkjennelse.


Sitat av Botansja Manikk Vis innlegg
I 1991 tok to menn æren for kornsirkelfenomenet. Dette var Dave Chorley og Doug Bower, 67 og 62 år gamle. Aller først tok de generellt æren for kornsirkelfenomenet. Etter en stund modererte de seg til å si at de kun hadde gjort dette i tretten år. Det ble iverksatt undersøkelser, som viste til at verken Chorley eller Bower hadde tilstrekkelig matematisk kunnskap til det nøyaktige konstruksjonen av kornsirklene. De lagde simple kornsirkler ved hjelp av tau og planker; noe som slett ikke lot seg sammenligne med de store, avanserte kornsirklene.

På spørsmål, hvordan de kunne ha laget flere kornsirkler i England på samme natt, modererte de seg ytterligere og hevdet kun at de hadde arbeidet i et begrenset område i Sør-England.
Vis hele sitatet...
At disse to tok på seg æren for kornsirklene betyr IKKE at andre også ikke drev med det.

Sitat av Botansja Manikk Vis innlegg
Man skulle også tro at antall kornsirkler hadde redusert seg etter tilståelsen, men nei - hvert eneste år, verden rundt, ble det dokumentert ca. 200-250 kornsirkelformasjoner.

Etter "tilståelsen" til Dave og Doug ,flommet det over av syndebukker i avisene, folk som hevdet å ha laget det ene og det andre. Interessen ble enorm, og bøndende hisset seg over alle nyskjerrige som trampet omkring i deres åkrer. De fikk den nasjonale jordbruksforeningen til å utlove en belønning på flere tusen pund for informasjon som kunne lede til rettslig forfølgelige av kornsirkelmakerne. Det ble etterhvert også fremsagt trusler i form av bøter opp i mot fem tusen pund for ulovlig opphold på en åkerplass. Per 2003 har bare bare én person blitt rettslig forfulgt og straffet for å ha laget én kornsirkel. Hvor blir bløffmakerene av?
Vis hele sitatet...
At det ble truet med utstedelse av bøter ville vel vert et veldig godt motiv for dem som lagde sirklene å holde dem hemmelige. Ettersom det er så mye oppstyr rundt disse sirklene og at det finnes så mange som tror på alternative forklaringer anser jeg som årsaken til en større motivasjonskraft for å holde det hemmelig. Ved å lage en kornsirkel hiver man bensin på bålet og oppstyret i seg selv er en belønning for arbeidet. Personlig annerkjennelse for et kunstverk er ikke alltid krevd av en kunstner.


Sitat av Botansja Manikk Vis innlegg
Det finnes svært mange merkverdigheter i forbindelse med kornsirkelfenomenet, mange av disse er påpekt av seriøse, etablerte forskningsgrupper som for eksempel Dutch Center for Crop Circle Studies (DCCCS), og Center for Crop Circles Studies (CCCS).

informasjon hentet fra: http://www.kornsirkler.org/
Vis hele sitatet...
at forskergrupper som er dedikert til noe rapporterer noe som er i overenstemmelse med det de prøver å bevise er for meg ikke sikre kilder. At et universitet eller en uavhengig forskningsinstitusjon kommer med resultater vil jeg derimot ilegge mer troverdighet.

Sitat av Botansja Manikk Vis innlegg
Derimot, de som behøver sterkere medisin for å riste av seg tvilen, burde sjekke ut The Disclosure Project, som ønsker å fortelle at menneskeheten har informasjon om utenomjordisk liv. Der har opphavsmann Dr. Steven Greer samlet et forbausende stort antall vitneutsagn, og dette fra folk spesielt høyt oppe i systemet. Viser noe av listen her:

...masse navn...
Vis hele sitatet...
I 1935 opprettet Heinrich Himmler forskningsinstitusjonen das Ahnenerbe hvis mål var å fabrikere arkeologiske bevis i politisk øyemed: en ny arisk gullalder skulle skapes. Dens stab bestod av mange av den tids annerkjente forskere, professorer og eventyrere som alle var overbevist om institusjonens måls oppriktighet; de mente at det de drev med kunne begrunnes ved vitenskapelige metoder, og dermed at det var sant. Det ble blant annet utarbeidet teorier om ariernes opprinelse i norden, om dens erobringer i øst, så langt som til India, og dens språk som dannet grunnlaget for alle dagens indo-europeiske språk. Det har i senere tid vist seg at alle var sprøyt og at mange av de vitenskapelige metoder brukt egentlig neglisjerte uneglisjerbare funn osv. Forskerne lot sin overbevisning skygge over deres egen profesjonalitet.

Jeg skal ikke trekke linjer mellom raseteorier fra andre verdenskrig og kornsirkler, men jeg ville vise at å liste opp annerkjente personers vitneutsagn og gode ord ikke har noen som helst kredibilitet i vitenskapelig anseelse, og at det ofte er vanskelig å holde seg objektiv i slik forskning. Jeg er fremdeles ikke overbevist om utenomjordiske eller overnaturlige veseners innblandelse i jordiske fenomener.
Heheh, var jo genialt å linke til en film som bare består av av circlemakers kornsirkler, og si at "Men ta en titt på denne filmen og si at disse ble laget av mennesker på et par timer."

Episk

Sitat av Botansja Manikk Vis innlegg
Det er ikke grunn til å være naiv, ei heller skeptisk som en livstrøtt tulling. Les!

Det finnes dokumentasjon helt tilbake til 1678 - der en bonde beskriver i en engelsk pamflett, at kornåkeren hans har formet konsentriske sirkler med en så nøyaktig presisjon at det ville tatt en mannsalder å gjøre det samme for hånd.

I boken "Secret History of Cropcircles" har Terry Wilson gjengitt rapporter fra minst 25 kornsirkler før den andre verdenskrig.

I 1991 tok to menn æren for kornsirkelfenomenet. Dette var Dave Chorley og Doug Bower, 67 og 62 år gamle. Aller først tok de generellt æren for kornsirkelfenomenet. Etter en stund modererte de seg til å si at de kun hadde gjort dette i tretten år. Det ble iverksatt undersøkelser, som viste til at verken Chorley eller Bower hadde tilstrekkelig matematisk kunnskap til det nøyaktige konstruksjonen av kornsirklene. De lagde simple kornsirkler ved hjelp av tau og planker; noe som slett ikke lot seg sammenligne med de store, avanserte kornsirklene.

På spørsmål, hvordan de kunne ha laget flere kornsirkler i England på samme natt, modererte de seg ytterligere og hevdet kun at de hadde arbeidet i et begrenset område i Sør-England.

Man skulle også tro at antall kornsirkler hadde redusert seg etter tilståelsen, men nei - hvert eneste år, verden rundt, ble det dokumentert ca. 200-250 kornsirkelformasjoner.

Etter "tilståelsen" til Dave og Doug ,flommet det over av syndebukker i avisene, folk som hevdet å ha laget det ene og det andre. Interessen ble enorm, og bøndende hisset seg over alle nyskjerrige som trampet omkring i deres åkrer. De fikk den nasjonale jordbruksforeningen til å utlove en belønning på flere tusen pund for informasjon som kunne lede til rettslig forfølgelige av kornsirkelmakerne. Det ble etterhvert også fremsagt trusler i form av bøter opp i mot fem tusen pund for ulovlig opphold på en åkerplass. Per 2003 har bare bare én person blitt rettslig forfulgt og straffet for å ha laget én kornsirkel. Hvor blir bløffmakerene av?

Forskere som fysikeren Eltjo Haselhoff, og Nancy Talbott, leder av BLT Research Team, hevder å vært i nær kontakt med spontan tilblivelse av kornsirkler.

Professor Gerald S. Hawkins har gjennom analyser av mange piktogrammer oppdaget at de geometriske figurene (sirkler, triangler og kvadrater) gjerne står i helt bestemte matematiske og grafiske forhold til hverandre. En slik ”fullkommenhet” sier ikke noe om hvem som står bak designen og utførelsen, men utelukker i hvert fall dem som ikke en gang kjenner til disse forholdene.

Det finnes svært mange merkverdigheter i forbindelse med kornsirkelfenomenet, mange av disse er påpekt av seriøse, etablerte forskningsgrupper som for eksempel Dutch Center for Crop Circle Studies (DCCCS), og Center for Crop Circles Studies (CCCS).

informasjon hentet fra: http://www.kornsirkler.org/

Derimot, de som behøver sterkere medisin for å riste av seg tvilen, burde sjekke ut The Disclosure Project, som ønsker å fortelle at menneskeheten har informasjon om utenomjordisk liv. Der har opphavsmann Dr. Steven Greer samlet et forbausende stort antall vitneutsagn, og dette fra folk spesielt høyt oppe i systemet. Viser noe av listen her:

Finnes timesvis av opptak med vitneutsagn fra disse folkene. Disclosure Project er det beste argumentet for folk som tror at menneskehet har kjennskap til utenomjordisk liv. Jeg er nyskjerrig på hvordan skeptikerene reagerer på dette.

Gleder meg til svar!
Vis hele sitatet...
Ah, genialt... du viser til "Disclosure Project" som en troverdig kilde... legg merke til hvor mange andre interessante teorier de dukker opp i forbindelse med, f.ex. Project Camelot/Planet X, som vi jo nettopp har hatt mye moro med her på forumet
Sist endret av atomet; 23. desember 2008 kl. 01:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde det vært stilig om aliens drev og lagde kunst i kornåkerene våre? Ja! (mener jeg ;-) Mennesker liker å tagge kunst (og ukunst) på vegger, rebelske aliens liker kanskje å utfolde sine kreative evner på kornåkre.

Desverre ser jeg på det som heller usannsynlig at det er det som er tilfellet og skriver meg inn i rekkene av de som tror kornsirklene er menneskeskapte ;-)
Jeg tviler på at aliens kommer tusenvis av lysår får å lage geometriske figurer i kornåkre. Men kan noen forklare meg hvordan menesker med tau å planker klarer å lage kornsirkler uten å bøye kornet?
Nå er det F. meg kommet så mange "troverdige kilder" her at jeg må bare peke til den lengste triologien om romfart ( 5 bøker ) av Douglas Adams.. Der Ford Prefect havnet på jorden etter å ha haiket med en "Luring." Hva er en luring ?

Jo en omreisende galaktiker som av og til tar seg en tur ned på jorden, eller en annen lite sivilisert plass for å vise seg fram og tøyse med jordboere.. Ingen kommmer til å tro Arthur Dent når han på den lokale puben forteller om dette..

Ford Prefect haiket med en av disse, så at det er et velkjent fenomen for oss, regner jeg med.. Anbefales de som ikke har hatt tid å lese boken. Den er herlig

ps : Om det ikke er for seint så ønske deg boka til jul .ds
Sist endret av pidget; 23. desember 2008 kl. 03:40. Grunn: seint..
http://www.wikihow.com/Make-a-Crop-Circle
http://www.youtube.com/watch?v=e7c5x5SCCk8

og om dere trenger flere "beviser" for at det er mulig å lage kornsirkler så kan dere se gjennom google .
Synes det er merkverdig at så mange kan sitte å se på youtube og tro på en ting, men ikke kan tro på en video på youtube som motbeviser det man nettop så.
Sist endret av Vexillum; 23. desember 2008 kl. 04:19.
Nå har jeg akkurat brukt den siste timen på jobb før juleferie til å lese om kornsirkler, og det var utrolig artig å høre -veldig- forskjellige meninger rundt "fenomenet".

Jeg har nå i alle fall tatt meg tid til å legge ut dokumentaren som så mange refererer til slik at de som ikke har sett den kan få sett den.

LAST NED HER

Ellers vil jeg bare avslutte posten min med å quote de to linjene som alle burde lese to ganger, og egentlig se seg nødt til å være enig i.

Sitat av slashdot Vis innlegg
  1. Vi har sett mennesker lage perfekte kornsirkler
  2. Vi har ikkje sett aliens lage en einaste kornsirkel
Vis hele sitatet...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av zeth Vis innlegg
Nå har jeg akkurat brukt den siste timen på jobb før juleferie til å lese om kornsirkler, og det var utrolig artig å høre -veldig- forskjellige meninger rundt "fenomenet".

Jeg har nå i alle fall tatt meg tid til å legge ut dokumentaren som så mange refererer til slik at de som ikke har sett den kan få sett den.
Vis hele sitatet...
Problemet med den dokumentaren er at den tilsynelatande er ei nøytral framstilling, og prøver å framstå som det. Det er omtrent så fjernt fra det som er tilfellet som er mulig. At to personer hevder noko er ikkje i nærheten av bevis, og dei ignorerer gjennomgåande gjennom dokumentaren å spørre folk som har laga kornsirkler om korleis det blir gjort, og deira vurderinger av kornsirklane som blir vist. Kort sagt - det er ei svært einsidig framstilling, med mange svakhetspunkter.

Kva om dei i programmet hadde prøvd dei teknikkane som finst for å lage kornsirkler, slik som å bruke planker? Då hadde dei sjekka om det er plausibelt å lage en kornsirkel på et par timer... Men det ville jo avliva dei som hevder mennesker ikkje kan lage slikt...8)
Sitat av slashdot Vis innlegg
Problemet med den dokumentaren er at den tilsynelatande er ei nøytral framstilling, og prøver å framstå som det. Det er omtrent så fjernt fra det som er tilfellet som er mulig. At to personer hevder noko er ikkje i nærheten av bevis, og dei ignorerer gjennomgåande gjennom dokumentaren å spørre folk som har laga kornsirkler om korleis det blir gjort, og deira vurderinger av kornsirklane som blir vist. Kort sagt - det er ei svært einsidig framstilling, med mange svakhetspunkter.

Kva om dei i programmet hadde prøvd dei teknikkane som finst for å lage kornsirkler, slik som å bruke planker? Då hadde dei sjekka om det er plausibelt å lage en kornsirkel på et par timer... Men det ville jo avliva dei som hevder mennesker ikkje kan lage slikt...8)
Vis hele sitatet...
Vil bare si en ting , jeg VET at han som har laget denne dokumentaren -Terje Toftenes ,
Har x antal ganger mer erfaring en de så si alle her på forumet ,
Og han har også brukt mye mer av sitt liv på dette en mangen her som så vidt har hørt om dette før.
Hvis jeg hadde vært et romvesen som ville ta kontakt med en planet hadde kornsirkler vært et bra alternativ. Jeg slipper å eksponere meg for å vise at jeg finnes, jeg lager noen møstre i åkere som har noen proposjoner og mønster som er helt ekstreme, og det er en fredig måte å kommunisere på, og gi et hint om at de ikke er alene.. Alternativet hadde vært å sende et signal til en svær satelitt.

Forestill dere at dere står i en åker med 40cm høye strå, og skal lage en 100% korrekt figur med et ekstremt mønster, som måler 200++ meter i diameter. Kordinasjonen for å få til dette skal være på et meget høyt nivå. Kanskje det går ann å bruke GPS? Men kornsirkler har jo eksistert siden før GPS sin tid. Hmm.. Jeg vet ikke jeg, men jeg syntes hvertfall kornsirkler er veldig interessant!
Sitat av nilsern Vis innlegg
Hvis jeg hadde vært et romvesen som ville ta kontakt med en planet hadde kornsirkler vært et bra alternativ. Jeg slipper å eksponere meg for å vise at jeg finnes, jeg lager noen møstre i åkere som har noen proposjoner og mønster som er helt ekstreme, og det er en fredig måte å kommunisere på, og gi et hint om at de ikke er alene.. Alternativet hadde vært å sende et signal til en svær satelitt.

Forestill dere at dere står i en åker med 40cm høye strå, og skal lage en 100% korrekt figur med et ekstremt mønster, som måler 200++ meter i diameter. Kordinasjonen for å få til dette skal være på et meget høyt nivå. Kanskje det går ann å bruke GPS? Men kornsirkler har jo eksistert siden før GPS sin tid. Hmm.. Jeg vet ikke jeg, men jeg syntes hvertfall kornsirkler er veldig interessant!
Vis hele sitatet...
Se at i veldig mange av kornsirklene så går traktorsporene rett gjennom sentrum av sirkelen. Her slår man ned en påle som man fester et tau til. Tauet har knuter hver femte meter eller noe slikt. Vips så har man en passer. Resten kan du sikkert tenke deg til selv.

Forøvrig, for ørtende gang, ingen av kornsirklene er 100% perfekte. Hvor er det folk får dette fra? Har dere lest at sirklene er 100% perfekte og bare trodd på det? Se på dem da! De er ikke perfekte. Det tar noen få sekunder å se at det er mye feil i sirklene, både geometrisk og håndverksmessig. Ofte kan man se at de som laget den har fått dårlig tid og derfor blitt mindre nøyaktige.
Sitat av iskaffe Vis innlegg
Vil bare si en ting , jeg VET at han som har laget denne dokumentaren -Terje Toftenes ,
Har x antal ganger mer erfaring en de så si alle her på forumet ,
Og han har også brukt mye mer av sitt liv på dette en mangen her som så vidt har hørt om dette før.
Vis hele sitatet...
Kan du ikke begynne å diskutere fremfor å kverulere? Hvis du vet noe vi ikke vet så må jo du legge frem bevis. Du fremstår som en idiot, og du fremmer ikke saken din.

Jeg har sett dokumentaren to ganger. Hvor er disse såkalte bevisene? At en person har sagt noe på film er ikke bevis.

Selv om jeg har forsket på noe i 40 år og lager en dokumentar betyr det ikke at jeg har mer peiling enn en gjennomsnittlig person med litt vett i skallen.

Jeg ber deg så inderling, kjære iskaffe, kom med bevis. Hva som helst er bedre enn det du har fremlagt så langt.