Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  234 27617
Så at noen på internett mener at det ikke finnes kornsirkler som forstyrrer elektriske duppeditter så godtar du det?

Jeg syns det er latterlig aroganse ute å går i slike tråder som dette. De fleste debunker det meste uten å legge fram noe "bevis" og omvendt. Jeg personlig mener dette er BS, aka "we made this". Men det er bare _min_ mening.
Nei jeg har ikke oppfatningen om at det ikke finnes kornsirkler som forstyrrer elektriske duppeditter fordi noen på internett har sagt det; det er en oppfatning; i likhet med min oppfatning at det ikke har blitt bevist eksistensen av gud, usynlige rosa enhjørninger eller levende hagenisser som jeg alltid har hatt.

Poenget var at internett, og verden generelt, florerer med vrangsyn, løgner og fordømte svindler. Å la seg overbevise av en gammel film til å tro at ufoer flyr rundt og spontant lager sirkler på jorder viser ignoranse over hva som er mulig å få til på film (selv i "gamle" 1989) og generelt dårlig kritisk sans.
http://selsius.files.wordpress.com/2008/05/2002crabwood.jpg

I dokumentaren "Kornsirklenes Mysterium", syntes jeg huske at de snakka om den kornsirkelen. Var noe med at en fyr hadde tolka den rundingen på en slags måte, at det var en beskjed. Greit, det jeg sier nå høres ikke så bra ut, men jeg ble skikkelig overbesvist av å høre på det :P
Det er skrevet i binærkode:
"Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. EELRIJUE. There is GOOD out there. We OPpose DECEPTION. Conduit CLOSING [bell sound]"
Vis hele sitatet...
http://mmmgroup.altervista.org/e-crab.html

Forøvrig så har den siden noen logiske og gode motargumenter for at det er romvesener som har lagd dette; imponerende som det er.
Sist endret av Kinseek; 21. desember 2008 kl. 00:26.
Limited edition
Moff's Avatar
Sitat av iskaffe Vis innlegg
Jeg mener at kornsirkler ikke er menneskeskapte for at jeg mener at vi ikke er i stand til å utføre noe sånn nå eller om veldig lenge.
*snip*
...og de tror jeg på inntil at noen kommer med noen gode argumenter på at de kan være menneskeskapte.
Vis hele sitatet...
Det er ett aspekt jeg savner i diskusjonen (med mindre jeg bare er skikkelig dårlig til å skumlese), og det er logikk. Vi sier at det kun er tre mulige kandidater som er i stand til å lage kornsirkler; Naturen, romvesner og mennesker.
Naturen er i stand til å lage noen svært få "perfekte" mønstre, slik som regnbuen. Kornsirkler som viser litt mer avanserte mønstre enn en slik bue kan umulig være skapt av naturkrefter. Det får være måte på.
Romvesner kan for alt jeg vet være i stand til det. Nå er jeg en av de som tror på at de finnes (universet er stort, vi er bare en av mange planeter, derfor har det sikkert skjedd minst en annen plass der ute). Men om det skulle være noen som faktisk har bra nok romskip til å reise hit og hjem igjen, så tviler jeg sterkt på at de raserer noen mål dyrket mark uten å si hei, eller la noen se dem. Det får være måte på!
Da er det kun en kandidat igjen. Siden vi "ikke har beviser", så kan jeg jo ikke konkludere med noe - kun styrke teorien min.
Etter litt googling fant jeg verdens største "kornsirkel", en labyrint i Kina. Den skal visstnok være 270 km2 stor (arealet den er plassert i). Hvis vi da tar 10 spøkefugler, gir dem en 1 meter land planke hver, og setter dem i arbeid, så får vi 10 meter planke som går i 2 km/t (Wikipedia sier at gjennomsnittlig gangfart er 4-5 km/t, så disse folka må gå noe saktere).
V * P = KM2 / t
2 * 10 = 20 km2 / t

A / Km2/t = T
270 / 20 = 13,5
...Hvor V er fart, P er planke, A er arealet og T er tiden de kommer til å bruke, oppgitt i timer. Hvis de er veldig effektive så bruker de altså i underkant av 14 timer på å dekke hele åkeren. Kornsirkler dekker sjelden hele åkeren, det er kun streker. De vil altså bruke MYE mindre tid hvis de vet nøyaktig hvor de skal gå. Hvis selve figuren dekker noe under halvparten av arealet er vi nede i 6 arbeidstimer. Det er ÉN natt. Hvis vi øker besetningen til 15-20 personer korter vi ned tiden enda mer. Husk at crewet har ubegrenset planleggings- og treningstid før natten faller på. For å gjøre det enda verre, så kan de også ha tilgang på utstyr à la GPS, som gjør jobben lettere.

Sitat av jokrvibe Vis innlegg
...Skjønner ikke hvorfor noen skulle lagd lange streker på bakken for at man skulle kunne se dem fra lufta for lenge siden.
Vis hele sitatet...
Religion ble funnet opp for mange tusen år siden, og man var allerede da enige om at Gud bodde oppe i himmelen. Jeg siterer WP-linken i et tidligere innlegg:
Sitat av Wikipedia
Wooden stakes in the ground at the end of some lines (which were used to carbon-date the figures) and ceramics found on the surface support this theory. Furthermore, researcher Joe Nickell of the University of Kentucky has reproduced the figures using the technology available to the Nazca people of the time and without aerial assistance. With careful planning and simple technologies, a small team of individuals could recreate even the largest figures within days. Contrary to the claims of several commentators, the figures can be observed from the ground by standing on top of nearby foothills.
Vis hele sitatet...
Nå, dette er wikipedia, men jeg har svært liten tro på at det er umulig å lage slike mønstre uten luftstøtte. Siste linje sier også at figurene kan sees fra platåer i nærheten. Det står også at de trolig er laget innenfor et vindu på 900 år. Om jeg gir deg 50 år, så klarer du å tegne en helt rett linje som 2 km lang. Null stress.
http://www.youtube.com/watch?v=_KoR2...eature=related

Det var på TVN og var blandt annet noe som gidde meg freeezeninger på ryggen. :S Spooky !
Jeg synes Moff har et godt poeng når han sier at de som eventuelt lager disse kornsirklene har "uendelig" mye tid på å planlegge disse. Dette er et argument som kan brukes imot alle dilemmaer ved disse kornsirklene:
  • Man kan trene på selve utføringen og få dette gjort på kort tid
    Utstyret som brukes kan spesialbygges og perfeksjoneres
    Man kan samle nok mennesker til å utføre det
    Selve plasseringen kan velges utifra observerbarhet fra veier, naturlig radioaktivitet, naturlige elektromagnetiske anomalier (hvis disse i det hele tatt finnes) osv.

Så var det de som melder om rare følelser under besøket osv. Personer som besøker kornsirkler har hørt om kornsirkler før; de er åpne for hendelser og dette er ofte selvpåførende, dvs en person som er sterkt overbevist om noe vil lettere kunne tro at alt er et bevis på denne overbevisningen. ( Eksempelvis hypokondere som tror de lider av alt, og faktisk klarer å overtale kroppen til å ta til seg symptomer av sykdommene de "lider" av)

Så ser vi at ved å bruke logikken kan alle de presenterte problemstillingene forklares ved jordnære fenomener.
Hvis vi går over til naturen igjen, så så jeg en dokumentarfilm om disse kornsirklene. De tok å (Sorry, husker ikke så mye, så jeg kan ikke gi dere konkret info) dro til forskjellige steder hvor kornsirkler hadde oppstått.
De hadde med seg avansert måleutstyr og sjekket bakken på alle stedene de besøkte. De oppdaget at Det var "høyere stråling" (eller noe sånt) på bakken her. Det viste seg at Jorda inneholdt noe spesielle greier som fikk kornet til å bøye seg. Og til deg som sier at naturen ikke kan komme med avanserte mønstre, kan du jo bare studere snøfnugg
Jorda inneholt store mengder med noe spesielt stoff som funket som en magnet(...). Altså, så var det høye konsentrasjoner av magnetisme i jorda, og de inneholdt spesielle mønstre, men jeg husker ikke hele teorien...
tror mange av dem er laget av mennesker! men noen av dem er jeg litt mer usikker på! noen av dem er så avanserte og har helt nyaktig geometri osv at det er så og si umulig for mennesker og lage det... men hvem veit! Disse kornsirklene blir jo nesten daglig oppdaget rundt ved stoneheng så enten så er det noe rart med det, eller så bor det altfor mange bønder der med altfor lite å gjøre
Sitat av iskaffe Vis innlegg
vil si at de nå forsåvit ikke fins sikkre beviser for at kornsirkler er menneske skapte eller at de er noe annet som har laget de, men filmen jeg linket for et par poster siden er jo et godt bevis for at de ikke er menneske skapte ,
Vis hele sitatet...
så dette klippet på tv for en god stund siden, og det viste seg at den var FAKE.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av myrdan11 Vis innlegg
men noen av dem er jeg litt mer usikker på! noen av dem er så avanserte og har helt nyaktig geometri osv at det er så og si umulig for mennesker og lage det...
Vis hele sitatet...
Menneskeheten har så langt klart:

Mikrochipper
Romfart
Avansert kirurgi/medisin
Avansert arkitektur
Partikkelakseleratorer
Kan holde på i en evighet....

Men presisjonstramping av kornåkre, det tror du ikke vi klarer?
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Menneskeheten har så langt klart:

Mikrochipper
Romfart
Avansert kirurgi/medisin
Avansert arkitektur
Partikkelakseleratorer
Kan holde på i en evighet....

Men presisjonstramping av kornåkre, det tror du ikke vi klarer?
Vis hele sitatet...

Da kan du forklare meg hvordan man skal lage feks denne: http://www.zetetique.ldh.org/images/crop/cropETb.jpg iløpet av en natt i mørket....
mange andre som er like heftige som den også, feks denne:
http://www.soulsofdistortion.nl/imag...le_spirals.jpg

Kan liksom ikke skjønne helt hvordan folk skal klare og lage slike med 100% nyaktighet iløpet av noen mørke timer på natta, med tau og planker.
Må ikke glemme at de fleste strekker seg på områder på flere 100 meter.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Så at noen på internett mener det finnes kornsirkler som forstyrrer elektriske duppeditter så godtar du det?

Jeg synes det er latterlig at noen klarer å la seg blende av filmer på internett og dårlige kilder til å tro at kornsirkler er skapt av romvesener.
Vis hele sitatet...

Nei. Lest om det, sett noen tv-programmer "ikke at det er noe super kilde heller"

Virket som ok programmer.
Man har og de sirklene kornet har "eksplodert" på en måte. Dette blir og nevnt ofte i forbindelse med kornsirkler.

Hvor finner man bra kilder nå til dags?...
Hva du synes er latterlig eller ikke er ikke relevant.

Ps Du antar sikkert at jeg tror at de er skapt av aliens, men jeg gjør ikke det. Nevner noen ting som jeg ikke har funnet god forklaring på..
Sist endret av sneipen; 21. desember 2008 kl. 15:46.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
myrdan11:
Easy. Du plasserer en person i midten, som holder et tau. På tauet har du en knute for kvar meter. Då har du nøyaktig lengdemål ut fra midten. Ved å måle buelengde har du brått nøyaktig vinkelposisjon. Deretter trakker du ned kornet med en planke.

Faktum er at det er filmer av folk som gjer dette, og det er folk som har demonstrert at det er gjennomførbart, så å antyde at det ikkje er mulig å gjere for et menneske med et par planker blir for tåpelig...
Sitat av myrdan11 Vis innlegg
Da kan du forklare meg hvordan man skal lage feks denne: http://www.zetetique.ldh.org/images/crop/cropETb.jpg iløpet av en natt i mørket....
mange andre som er like heftige som den også, feks denne:
http://www.soulsofdistortion.nl/imag...le_spirals.jpg

Kan liksom ikke skjønne helt hvordan folk skal klare og lage slike med 100% nyaktighet iløpet av noen mørke timer på natta, med tau og planker.
Må ikke glemme at de fleste strekker seg på områder på flere 100 meter.
Vis hele sitatet...
Ok. Den første linken er garantert fake. Hvis det finnes ailiens, så tviler jeg på at de hadde sett ut slik, nettopp slik mennesker i årevis har forestillt seg.
Når det gjelder den andre linken så, tja. Det er ikke utenkelig at mennesker hadde klart å lage noe slikt, men på èn natt.. (?) Det hadde vel vært litt vansklig :P
ja ikkesant, en natt, er litt drøyt... og ja, enig at det er litt fucka at ailien ansiktet er så likt som det vi har i fantasien, men hvordan skulle vi ha klart å lagd det bilde på en natt for så og få det til å se ut som et ekte bilde fra luften? står du på bakken og ser på den kan du ikke se at det er noe annsikt der... og den rundingen på siden av annsiktet er noe totallssystem greier som er ganske lik den plata som vi la igjen på månen har jeg hørt...
Og hvorfor skulle det være fake bilde siden alienen ser ut som en alien tatt ut fra film?
Har de landet på jorden og folk har sett dem osv, snakker nå om rossvelt og det greiene sånt! så er det ikke rart i at dem ser sånn ut som de gjør på film og tegninger for da har de vel fått ideen fra gamle bilder/tegninger osv fra gammelt av som stammer fra episoder hvor de skal ha landet på jorda, som feks rossvelt.
og vis de tegningene er ekte, så ser de ganske ekte ut de vi ser på film og tv og da tenker vi at dem ser sånn ut også tenker vi når vi ser det bildet at de ikke kan se sånn ut for sånn ser dem ut på film... men hvem vet! bare noen få vet

bilde av en til : http://www.ufo-reports.com/images/CropCircle3.jpg

Sitat av slashdot Vis innlegg
myrdan11:
Easy. Du plasserer en person i midten, som holder et tau. På tauet har du en knute for kvar meter. Då har du nøyaktig lengdemål ut fra midten. Ved å måle buelengde har du brått nøyaktig vinkelposisjon. Deretter trakker du ned kornet med en planke.

Faktum er at det er filmer av folk som gjer dette, og det er folk som har demonstrert at det er gjennomførbart, så å antyde at det ikkje er mulig å gjere for et menneske med et par planker blir for tåpelig...
Vis hele sitatet...
Vet om den metoden der og har sett masse filmer om den, men saken er at du ikke får lagd stor annet en perfekte sirkler, men de største kornsirklene er mere avansert en det, da snakker vi om avansert geometri, nyaktighet ned til cm! og bilder som faktisk ikke ser ut som kornsirkler fra bakken men fra himmelen kan det se ut som om noen har printa ut et bilde på åkeren
Sist endret av sykofant; 21. desember 2008 kl. 16:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
myrdan11: Om du hadde hatt en smule mer forståelse av matematikk og geometri hadde du skjønt hvor enkelt det egentlig er å få noe å se bra ut fra luften.

Litt lesestoff for deg:
http://en.wikipedia.org/wiki/Trigonometry
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/2191565.stm
http://www.wikihow.com/Make-a-Crop-Circle
http://www.ags.dk/as/crop/ufofake.HTM
http://www.tribalmessenger.org/proph...ndmillhill.jpg

lest en del på de linkene du har sent, men skjønner fremdeles ikke hvordan du skal klare å lage et bilde på en åker ved å brekke kornet akkurat de stedene du må får å få det til å bli et bilde fra luften og det hele på noen timer... forklare?
Sist endret av sykofant; 21. desember 2008 kl. 16:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Slashdot og Dodecha rev ordene ut av min munn. Dette er enkelt å gjennomføre med tau, pinner, lengdemål og litt forstørra gradskiver.
I tillegg trenger man selvfølgelig god trening, planlegging og mannkraft.
Sitat av myrdan11 Vis innlegg
Vet om den metoden der og har sett masse filmer om den, men saken er at du ikke får lagd stor annet en perfekte sirkler, men de største kornsirklene er mere avansert en det, da snakker vi om avansert geometri, nyaktighet ned til cm! og bilder som faktisk ikke ser ut som kornsirkler fra bakken men fra himmelen kan det se ut som om noen har printa ut et bilde på åkeren
Vis hele sitatet...
Se litt nøyere på kornsirklene, om du kan påstå at disse er perfekte ned til centimeteren så kan du umulig å øynene dine med deg. Selv jeg ser flere unøyaktigheter i sirklene.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av myrdan11 Vis innlegg
http://www.tribalmessenger.org/proph...ndmillhill.jpg

lest en del på de linkene du har sent, men skjønner fremdeles ikke hvordan du skal klare å lage et bilde på en åker ved å brekke kornet akkurat de stedene du må får å få det til å bli et bilde fra luften og det hele på noen timer... forklare?
Vis hele sitatet...
Du tegner det opp på papir. Deretter måler du opp avstander på papiret, og ganger med en høvelig faktor. I tillegg tar du med et par vinkler. Det er faktisk jævlig enkelt, og dei gamle egyptarane hadde meir eller mindre den kunnskapen om matematikk som skulle til for å gjennomføre et slikt stunt...

Fra bakken vil du ikkje ha peiling på kva det ser ut som, men om du følger måla du har frå papirtegninga di så vil det sjå bra ut. Forøvrig tviler eg ekstremt sterkt på nøyaktighet på centimeternivå. Om du målte opp tipper eg du vil finne ±0.5m dei fleste plasser. Som fortsatt er rimelig OK presisjon, men ikkje spesielt vanskelig å oppnå..
Morsom diskusjon. Synes disse sirklene er fasinerende vakker jeg, men hvem som har laget de ? Eneste vi vet med sikkerhet er at noen av de er laget av mennesker. Om alle er det så finnes det altfor mange mennesker med store søvnproblemer og sannsynligvis stort forbruk av amfetamin, med psykotiske trekk.

Morsomt at slashdot nevner egypterene, de kunne jo virkelig sette opp noen bygg vi pr idag ikke hatt gitt oss ikast med bare med manuell kraft. Stonehenge og den kinesiske mur og er jo noe å ta med i betrakningen på at det meste er mulig, bare med håndkraft og vilje.

Det som får meg til å gruble er dette evige : Hvorfor ? Hadde det vært symboler ala kjente merkevarer, eller om en gruppe kunstnere hadde tatt på seg dette og forklart at det er et pr-stunt hadde jeg blitt litt klokere

Dumpet innom hjemmesiden til Norsk kornsirkelgruppe siterer " Nyheter : 2008: Nylig rapportert norsk kornsirkel fra 1950" - i år ! Det ser forresten ikke ut som de har simultankapasitet til å få satt opp en "skikkelig" side engang, så at de tviler på menneskers evne til å utføre større jobber..
endelig ble dette en litt seriøs diskusjon
Ja med veldig god organsiering , mangen folk og med veldig god planelegging så er de egentligt godt gjennomførbart ,
men nå er de en del andre ting også som skjer med kornet i kornsirkler ,
I kornsirkler som kommer på våren så mangler mesten alt som er av frø på de og de er aldri noe korn som har brukket de er bare fint bøyd over og når de kommer i raps åkrer så blir de heller aldri ødelagt og raps er helt umulig å ikke bøye uten å knekke de , Og enkelte ganger så er de svi merker på kornet,

De er også mangen andre merkelige ting som blir laget , Tresirkler , Snø/is-sirkler ja og til og med Lys sirkler som de er på mangen byggninger rundt om i verden :
Er merkelig hvor ekstremt firkanta og logikkstyrte de fleste folka på freakforum er egentlig. Alt som ikke kan sees med det blotte øyet finnes ikke...

Sitat av Semjuel Vis innlegg
Det er sagt at denne filmen er fra 1989 ja.. Men hvordan kan du vite at det er sant? Hvem som helst kan jo filme en random film, legge på litt dårlig kvalitet, og si at den er fra 1989..

Når de klarer å animere digre troll og balroger i ringenes herre filmene, tviler jeg på at det er umulig å fake dette
Vis hele sitatet...
Det er godt mulig dette er løgn siden noen mener at personen som filmet det hevdet det selv. Men en forbipasserende militærpatrulje kan vitne til at personen som filmet det var i området dagen det ble filmet. I tillegg gikk han ned på puben dagen etterpå og viste filmen til bekjente der. Mange hevdet at den var falsk, men ifølge animasjonseksperter vil det å legge effekter over et håndholdt ustødig kamera på den tiden kreve mange dager og det beste datautstyret. For ikke å snakke om utrolige kunnskaper som en tilfeldig bonde i nærheten har?

Sitat av Boble Vis innlegg
Vi snakker også om noen minutter, og under en time. Kan dette også løses med planke mens folk ser på? Har ikke sett selv, men fått fra dokumentaren.
Vis hele sitatet...
Mangen har hevdet det, men når dem blir satt på test og spurt om de kan lage en kornsirkel med planke og tau har resultatene blitt slik:
http://bilete.no/6951
http://bilete.no/6952
http://bilete.no/6953

Sitat av GothQueen Vis innlegg
Jeg er rimelig sikker på at kornsirklene er enten laget av spagetti monsteret eller scientologiens romvesener.
Vet ikke helt hvilken jeg heller mest mot.

Men om det i så fall skulle være laget av romvesener så skjønner jeg ikke hvorfor!
"Oi så gøy å brekke korn i geometriske mønstre og forundre menneskene!" så jeg heller litt mer mot spagetti monsteret.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg skjønner heller ikke hvorfor mennesker vil bedrive hele natten og/eller dagen på dette når de kunne ha vært hjemme og sovet eller jobbet og faktiskt tjent penger på nyttig arbeid. Mangen av kornsirklene har en spessiell geometri som man aldri har sett før, og som har vært til nytte for mennesket. I 1997 kom det en kornsirkel som hadde noen helt spessielle proporsjoner;
Trekker man linjer mellom de fire satelittsirklene til et kvadrat, vil kvadratet være i nøyaktig kvadratisk proporsjon til sirklene. Så i denne kornsirkelen var en kvadrert sirkel kodet inn.

Kvadrering av sirkelen hvor et kvadrat har identisk flateinnhold eller omkrets med en gitt sirkel, har fascinert matematikere i over 2000 år. Det har nemlig vært umulig å konstruere dette med passer og linjal. Forskeren og designeren Allan Brown oppdaget videre at en serie med kornsirkelmønstre gjennom de siste 20 årene, demonstrerte nettop dette prinsippet. Utfra disse spessielle kornsirklene med 4 satelitter rundt en kjerne, fant han nye metoder for å tilnærme seg sirkelens kvadratur, som er både enklere og mer nøyaktig enn hittil kjente metoder.

Altså mener jeg at noen kan være laget av mennesker, men andre må ha være laget at noe annet ellet noen andre.

Kilde:
Kornsirklenes Mysterium (dokumenter fra TVNorge)
Sitat av CryptoN Vis innlegg
Nei, jeg skjønner heller ikke hvorfor mennesker vil bedrive hele natten og/eller dagen på dette når de kunne ha vært hjemme og sovet eller jobbet og faktiskt tjent penger på nyttig arbeid.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk gidder å mekke på mopeden i timesvis eller å studere norsk, men folk gjør det nå allikevel.


Sitat av CryptoN Vis innlegg
Mangen av kornsirklene har en spessiell geometri som man aldri har sett før, og som har vært til nytte for mennesket. I 1997 kom det en kornsirkel som hadde noen helt spessielle proporsjoner;
Trekker man linjer mellom de fire satelittsirklene til et kvadrat, vil kvadratet være i nøyaktig kvadratisk proporsjon til sirklene. Så i denne kornsirkelen var en kvadrert sirkel kodet inn.

Kvadrering av sirkelen hvor et kvadrat har identisk flateinnhold eller omkrets med en gitt sirkel, har fascinert matematikere i over 2000 år. Det har nemlig vært umulig å konstruere dette med passer og linjal. Forskeren og designeren Allan Brown oppdaget videre at en serie med kornsirkelmønstre gjennom de siste 20 årene, demonstrerte nettop dette prinsippet. Utfra disse spessielle kornsirklene med 4 satelitter rundt en kjerne, fant han nye metoder for å tilnærme seg sirkelens kvadratur, som er både enklere og mer nøyaktig enn hittil kjente metoder.

Altså mener jeg at noen kan være laget av mennesker, men andre må ha være laget at noe annet ellet noen andre.

Kilde:
Kornsirklenes Mysterium (dokumenter fra TVNorge)
Vis hele sitatet...
Dette er i mitt hode helt tilfeldig eller så har noen tenkt på det før og laget en kornsirkel om det.
Sitat av CryptoN Vis innlegg
Er merkelig hvor ekstremt firkanta og logikkstyrte de fleste folka på freakforum er egentlig. Alt som ikke kan sees med det blotte øyet finnes ikke...
Vis hele sitatet...
Jeg er stolt av deg CryptoN
Ja dette vil hørest vedig dumt ut da men ... kortfortalt etter at jeg og familien for noen årsiden var i sverige på en campingtur så opplevde jeg noe som forandret syne mitt på at de fins noe mer en de fleste her kan forstå , ja tro meg de finst noen annet inteligent fra dette universett som besøker oss TRO MEG !
jeg hadde også den samme oppfatningen som mangen andre her på Forumet før jeg opplevde dette , derfor har jeg vært innteresert i dette etter på.
kan også nevne at denne opplevelsen endret dette syne til de andre i familien min også.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av CryptoN Vis innlegg
Er merkelig hvor ekstremt firkanta og logikkstyrte de fleste folka på freakforum er egentlig. Alt som ikke kan sees med det blotte øyet finnes ikke...
Vis hele sitatet...
Occams Razor: Den enklaste forklaringa med færrast ukjende er den mest sannsynlige. Forklaringa at mennesker har laga det ved hjelp av tau, planker og enkel geometri inneholder ingen ukjente, er en falsifiserbar teori, og kan etterprøvast gjennom eksperiment. Altså oppfyller den krava for å vere ein vitskapleg teori.

Alle dei andre forslaga til opphav for kornsirklane har eit utall ukjente, og er i varierande grad falsifiserbare, og kan ikkje etterprøvast gjennom et ekspriment.
Sitat av CryptoN Vis innlegg
Mangen har hevdet det, men når dem blir satt på test og spurt om de kan lage en kornsirkel med planke og tau har resultatene blitt slik:
http://bilete.no/6951
http://bilete.no/6952
http://bilete.no/6953
Vis hele sitatet...
Fleiper du med oss, eller kva? Bilder i den oppløsninga gir et dårlig inntrykk av ting. Forøvrig kan du sjekke ut circlemakers.org - det er snakk om sirkler som BEVISELIG er laga av mennesker, og som har god kvalitet, og ikkje dei feila du vil ha det til at dei har... Så her er det du som ikkje har gjort leksa di.
Sitat av CryptoN Vis innlegg
Nei, jeg skjønner heller ikke hvorfor mennesker vil bedrive hele natten og/eller dagen på dette når de kunne ha vært hjemme og sovet eller jobbet og faktiskt tjent penger på nyttig arbeid.
Vis hele sitatet...
Kva er den vanlige motivasjonen til mennesker, uansett? Sosial anerkjennelse? Ja, det får en jo. En får det en gjer slått opp i media og på nett, og mange tusen ser det. Kvifor malte Munch malerier, når han trossalt kunne gjort fornuftig arbeid...? Nei, tankerekka blir for idiotisk til at eg orker fullføre den.
Sitat av CryptoN Vis innlegg
Mangen av kornsirklene har en spessiell geometri som man aldri har sett før, og som har vært til nytte for mennesket. I 1997 kom det en kornsirkel som hadde noen helt spessielle proporsjoner;
Vis hele sitatet...
Aha, så mennesker er ikkje kreative dyr som er i stand til å lage abstrakte figurer? Og forresten - kven hevder at ein aldri har sett slike mønster før? For meg ser det ut som et mønster med et par sirkler og slikt som en gjennomsnittlig norsk 7-åring kunne finne på å tegne på et ark, og ikkje noko som krev så ekstremt store mengder kreativitet...
Sitat av CryptoN Vis innlegg
Trekker man linjer mellom de fire satelittsirklene til et kvadrat, vil kvadratet være i nøyaktig kvadratisk proporsjon til sirklene. Så i denne kornsirkelen var en kvadrert sirkel kodet inn.
Vis hele sitatet...
Å kvadrere sirkelen er jo ikkje vanskelig en gang, om en har elementære matematikk-kunnskaper (les: 8. klasse eller høgre).
Sitat av CryptoN Vis innlegg
Kvadrering av sirkelen hvor et kvadrat har identisk flateinnhold eller omkrets med en gitt sirkel, har fascinert matematikere i over 2000 år. Det har nemlig vært umulig å konstruere dette med passer og linjal.
Vis hele sitatet...
Ja, altså, å kvadrere det ved hjelp av tradisjonell compass og ruler - ei spesiell grein i matematikken, med en passer som kollapser straks den blir løfta fra papiret, og en linjal uten avstandsmerking...
Sitat av CryptoN Vis innlegg
Forskeren og designeren Allan Brown oppdaget videre at en serie med kornsirkelmønstre gjennom de siste 20 årene, demonstrerte nettop dette prinsippet. Utfra disse spessielle kornsirklene med 4 satelitter rundt en kjerne, fant han nye metoder for å tilnærme seg sirkelens kvadratur, som er både enklere og mer nøyaktig enn hittil kjente metoder.
Vis hele sitatet...
Igjen - kvadrering av sirkelen med passer som kollapser. Det du viser til der er tilfeldige mønster, og arealet av kvadratet er rimelig ÅPENBART mindre enn arealet av sirkelen (Hint: heile kvadratet ligger inne i sirkelen i et av dei, og i den andre er det også rimelig åpenbart at sirkelen har en del større areal.). IGJEN: Ingen av dei figurane ser ut til å kunne framstillast uten lengdemål, som jo er det som er tingen med compass and ruler
Sitat av CryptoN Vis innlegg
Altså mener jeg at noen kan være laget av mennesker, men andre må ha være laget at noe annet ellet noen andre.
Kilde:
Kornsirklenes Mysterium (dokumenter fra TVNorge)
Vis hele sitatet...
Grav deg opp fra gropa di og les litt på wikipedia. Kva er det i kornsirkler som ikkje kan vere utført av mennesker? Svar på det spørsmålet, så blir det straks litt meir interessant.
Den eneste som er vikelig er denne


http://www.nunomira.com/blog/imagens/Firefox_Crop_Circle.jpg




Romvesen? Hallo'o! Kansje de finnes, men trur heller at de er over tusen lysår unna, enn at de gjemmer seg rundt jorda med usynlighetskappe over seg. Dessuten, når jeg tenker på liv andre steder i universet, tenker jeg mer på mikroskopiske individer som bakterier, etc.
Sist endret av Eplekjekk; 21. desember 2008 kl. 19:34.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Romvesen? Hallo'o! Kansje de finnes, men trur heller at de er over tusen lysår unna, enn at de gjemmer seg rundt jorda med usynlighetskappe over seg. Dessuten, når jeg tenker på liv andre steder i universet, tenker jeg mer på mikroskopiske individer som bakterier, etc.
Vis hele sitatet...
Ja du er et godt eksempel på en som KUN kan tro at de er bare de du kan se med dine egne øyne som eksisterer ,
Nei de er mye som vi ikke kan se som finst de er faktisk bare 4% som de er mulig å se i Universet resten er mørk materie som utgjør 22% og resten utgjør mørk energi altså 74%!
ja kall dette gjerne bullshit hvis du mener at de er de ,
men bare i atmosfæren foregår de mye merkerlig ... http://www.youtube.com/watch?v=5pawTzpNKW4 denne filmen er tatt av Nasa, tror at de var et Ir-kamera de brukte
mange kornsikrler som er falske, sikker fler en ekte, men de ekte er der, de uforklarlige, perfekte. Hvor har de som lager falske fått iden fra?
Sist endret av sykofant; 21. desember 2008 kl. 19:58.
Sitat av iskaffe Vis innlegg
Ja du er et godt eksempel på en som KUN kan tro at de er bare de du kan se med dine egne øyne som eksisterer
Vis hele sitatet...
Klart jeg ikke er. Jeg kan ikke se lydbølger, men de er der hele tiden. Jeg sa heller ikke at jeg IKKE trur at det finnes levende organismer andre steder enn på jorda. Jeg sa bare at da ser jeg for meg mindre skapninger, som f.eks. bakterier.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av myrdan11 Vis innlegg
mange kornsikrler som er falske, sikker fler en ekte, men de ekte er der, de uforklarlige, perfekte. Hvor har de som lager falske fått iden fra?
Vis hele sitatet...
Men herregud mann! Det er langt fra umulig for en gjeng godt trente matematikere å lage en perfekt kornsirkel på ei natt! Nå er du bare sta!
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Klart jeg ikke er. Jeg kan ikke se lydbølger, men de er der hele tiden. Jeg sa heller ikke at jeg IKKE trur at det finnes levende organismer andre steder enn på jorda. Jeg sa bare at da ser jeg for meg mindre skapninger, som f.eks. bakterier.
Vis hele sitatet...
ja godt mulig de , men når de i de hele tatt eksisterer menesker så mener jeg at de eksisterer noen som er mye mer utviklede enn oss .
Sitat av iskaffe Vis innlegg
ja godt mulig de , men når de i de hele tatt eksisterer menesker så mener jeg at de eksisterer noen som er mye mer utviklede enn oss .
Vis hele sitatet...
Ja, det kan godt hende. Jeg sier ikke at det er umulig.
Sitat av iskaffe Vis innlegg
Nei de er mye som vi ikke kan se som finst de er faktisk bare 4% som de er mulig å se i Universet resten er mørk materie som utgjør 22% og resten utgjør mørk energi altså 74%!
Vis hele sitatet...
Med fare for å tråkke skeivt i sirkelen, har de regnet ut/analysert seg frem til hva hele universet består av, og da hvor stort det er ?

Da vil jeg vite av de hvor universet slutter, og om det er noe god mat å få der. Trodde det var et av de største mysteriene menneskeheten grublet på, regner med at det er mye teoretisering i den analysen isåfall..
Trist at menneskene som lager disse ikke tar creds for det, for noen av disse sirklene er ganske imponerende og vakre! Vet godt med meg selv at jeg ville løpt for å hentet sjekken min =)

Edit; Snåle mennesker som gidder å legge så mye arbeid i det, bare for at noen stakkarer skal tro det kommer fra rommet.
Sist endret av Sky; 21. desember 2008 kl. 20:35.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Men herregud mann! Det er langt fra umulig for en gjeng godt trente matematikere å lage en perfekt kornsirkel på ei natt! Nå er du bare sta!
Vis hele sitatet...
Det er faktisk umulig for en gjeng godt trente matematikere å lage en perfekt kornsirkel på ei natt. I alle fall hvis de skal lage de så store som de "ekte" kornsirklene.

Det var jo en gjeng fra et reklame firma som prøvde å lage en kornsirkel og den ble mye mindre enn hva som er "normal størrelse". Dessuten ble den fryktelig ujevn og de brukte 1-2 uker.

Og kornsirkler blir ikke laget av mennesket. Stråene i sirkelen har alle blitt utsatt for rask oppvarming av mikrobølger eller noe sånt. Ingen strå er knekt, de er alle bøyde. Det betyr at man må sveve over åkrene for å lage kornsirklene eller lignende.

Kanskje menneskene har en slik maskin som varmer opp stråene kjapt og legger de i riktig fasong så danner et møsnter, som de frakter med et helikopter eller noe? Men da må jeg spørre hva som er vitsen med å gå gjennom alt dette bryet for å lage en kornsirkel som ingen vet hva betyr, og som kommer til å forsvinne ganske så fort igjen.

Anbefaler fortsatt kornsirklenes mysterium!

Poster også en film av en kornsirkel som blir lagd. Vet ikke om den er blitt postet før, men... http://www.youtube.com/watch?v=6M6vP8-SbU0
Sist endret av Sykes; 21. desember 2008 kl. 20:53.
Sitat av Gaara Vis innlegg
Det er faktisk umulig for en gjeng godt trente matematikere å lage en perfekt kornsirkel på ei natt. I alle fall hvis de skal lage de så store som de "ekte" kornsirklene.
Vis hele sitatet...
Hvorfor?
Sitat av Gaara Vis innlegg
Det var jo en gjeng fra et reklame firma som prøvde å lage en kornsirkel og den ble mye mindre enn hva som er "normal størrelse". Dessuten ble den fryktelig ujevn og de brukte 1-2 uker.
Vis hele sitatet...
Reklame firma sier du? Kanskje ikke så rart at resultatet ble som det ble? Ta med en random skoleklasse for å lage noen kornsirkler så blir det sikkert ganske flott det også. Verken er neppe flinke i geometri og konstruksjon =)

Edit: Og spar meg for sånne videoer, hørt om redigering?
Sist endret av Sky; 21. desember 2008 kl. 21:00.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Gaara Vis innlegg
Det er faktisk umulig for en gjeng godt trente matematikere å lage en perfekt kornsirkel på ei natt. I alle fall hvis de skal lage de så store som de "ekte" kornsirklene.
Vis hele sitatet...
Igjen - http://www.circlemakers.org/

Korleis kan du hevde det ikkje lar seg gjere når det vitterlig har blitt gjort? Eller er det bare forvirra mennesker som vasser rundt i åkeren samtidig med at aliens er der...?

En ting er å tru at enkelte kornsirkler ikkje er menneskeskapte. Sjølv om eg er overbevist om at samtlige er menneskeskapte, så er det umulig å bevise det. Men å hevde at dei som beviselig er laga av mennesker ikkje er det blir berre alt for tåpelig i mi bok, og du har null kredibilitet igjen...
Sitat av Gaara Vis innlegg
Det var jo en gjeng fra et reklame firma som prøvde å lage en kornsirkel og den ble mye mindre enn hva som er "normal størrelse". Dessuten ble den fryktelig ujevn og de brukte 1-2 uker.
Vis hele sitatet...
Som sagt, det finst filmer av folk som lager kornsirkler. Du prater BS.
Sitat av Gaara Vis innlegg
Og kornsirkler blir ikke laget av mennesket. Stråene i sirkelen har alle blitt utsatt for rask oppvarming av mikrobølger eller noe sånt. Ingen strå er knekt, de er alle bøyde. Det betyr at man må sveve over åkrene for å lage kornsirklene eller lignende.
Vis hele sitatet...
Kilde? Ånei, du vil bli martyr. Sorry mate, humans can do that too.

Skal vi oppsummere diskusjonen litt?
  1. Vi har sett mennesker lage perfekte kornsirkler
  2. Vi har ikkje sett aliens lage en einaste kornsirkel
Konklusjonen eg drar utifra det er veldig veldig enkel... Handler om sunn fornuft!
Hvem faen bryr seg om kornsirkler når Dødsstjernen nettopp er observert over San Fransisco!!

http://current.com/items/89204971/de..._francisco.htm

SE FILMEN!!!!!!!! OMG!! WTF!!!!!!!!

Enhver idiot skjønner at dette ikke er fake!! Man ser jo hva som skjer på filmen!!!!
vet at maaange av dem er falske, men de ekte er der, det tror jeg...
Jeg er herved overbevist om at Koreanere ikke er mennesker, fordi dette ikke er mulig for vanlige mennesker å lage.

Jeg mener, hvordan kan disse ungene lage noe som ikke ser ut som noenting fra deres ståsted men ser ut som bilder langt vekke fra? Aliens i tell you!
Noen med litt for mye fritid.xD
Sitat av pyramide Vis innlegg
Det er vel helt åpenbart at de er menneskeskapte.

http://www.skepsis.no/blog/kornsirkler/
Vis hele sitatet...
Sitat av Defqon Vis innlegg
Fake som faen.
Vis hele sitatet...
Sitat av Graapho Vis innlegg
De eneste skapningene på jordkloden som er smarte nok til å få til et sånt kunststykke er nok desverre mennesker. Personlig synes jeg det er helt fantastisk at noen mennesker tror at det kommer romvesener i UFOer og lager stilige figurer i kornåkrene våre.
Ja, du leste riktig. Romvesener i UFOer som lager figurer i kornåkre.
Vis hele sitatet...
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Det er sagt at denne filmen er fra 1989 ja.. Men hvordan kan du vite at det er sant? Hvem som helst kan jo filme en random film, legge på litt dårlig kvalitet, og si at den er fra 1989..

Når de klarer å animere digre troll og balroger i ringenes herre filmene, tviler jeg på at det er umulig å fake dette
Vis hele sitatet...
Sitat av Veon Vis innlegg
Utrolig hvor mye folk ønsker å tro at det er utenomjordiske som lager kornsirkler.
Alt man trenger for å lage avanserte kornsirkler på ein natt uten å knekke kornet er:
1. Litt geometri kunnskap.
2. Ein planke med tau i begge ender.
Dette blei demonstrert av ei gruppe som har tilstått titalls om ikkje hundretalls kornsirkler.
Vis hele sitatet...
Sitat av GothQueen Vis innlegg
Jeg er rimelig sikker på at kornsirklene er enten laget av spagetti monsteret eller scientologiens romvesener.
Vet ikke helt hvilken jeg heller mest mot.

Men om det i så fall skulle være laget av romvesener så skjønner jeg ikke hvorfor!
"Oi så gøy å brekke korn i geometriske mønstre og forundre menneskene!" så jeg heller litt mer mot spagetti monsteret.
Vis hele sitatet...
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Menneskeheten har så langt klart:

Mikrochipper
Romfart
Avansert kirurgi/medisin
Avansert arkitektur
Partikkelakseleratorer
Kan holde på i en evighet....


Men presisjonstramping av kornåkre, det tror du ikke vi klarer?

Faktum er at det er filmer av folk som gjer dette, og det er folk som har demonstrert at det er gjennomførbart, så å antyde at det ikkje er mulig å gjere for et menneske med et par planker blir for tåpelig...
Vis hele sitatet...
Sitat av slashdot Vis innlegg
myrdan11:
Easy. Du plasserer en person i midten, som holder et tau. På tauet har du en knute for kvar meter. Då har du nøyaktig lengdemål ut fra midten. Ved å måle buelengde har du brått nøyaktig vinkelposisjon. Deretter trakker du ned kornet med en planke.

Faktum er at det er filmer av folk som gjer dette, og det er folk som har demonstrert at det er gjennomførbart, så å antyde at det ikkje er mulig å gjere for et menneske med et par planker blir for tåpelig...
Vis hele sitatet...


Sitat av Dodecha Vis innlegg
myrdan11: Om du hadde hatt en smule mer forståelse av matematikk og geometri hadde du skjønt hvor enkelt det egentlig er å få noe å se bra ut fra luften.

Litt lesestoff for deg:
http://en.wikipedia.org/wiki/Trigonometry
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/2191565.stm
http://www.wikihow.com/Make-a-Crop-Circle
http://www.ags.dk/as/crop/ufofake.HTM
Vis hele sitatet...
Får beklage til de som er skeptiske til dette som ikke ble nevnt , men jeg gadd ikke å quote flere innlegg
MEN SE Å FÅ LAGET EN SELV DA!
hvis dere får å lage en veldig avansert en og veldig stor uten eneneste feil på under 30min så skal jeg med glede tro på dere... ja nå venter jeg spent på et godt resultat til våren/sommeren!
Sitat av iskaffe Vis innlegg
Får beklage til de som er skeptiske til dette som ikke ble nevnt , men jeg gadd ikke å quote flere innlegg
MEN SE Å FÅ LAGET EN SELV DA!
hvis dere får å lage en veldig avansert en og veldig stor uten eneneste feil på under 30min så skal jeg med glede tro på dere... ja nå venter jeg spent på et godt resultat til våren/sommeren!
Vis hele sitatet...
Folk som deg forundrer meg virkelig. Jeg klarer ikke helt å forstå hvordan tankegangen din fungerer.

Du ser filmer på nettet som på mystisk vis mener de beviser at kornsirkler ikke er menneskeskapt, og er fullstendig overbevist om at det som presenteres er materiale man kan stole på. Når det så postes linker til filmer laget av andre personer som tilbakeviser enhver påstand de første filmene kommer med bryr du deg overhodet ikke om innholdet og peker på at det må være falskt. Hva gjør filmene som "beviser" at kornsirkler ikke er menneskeskapte mer valide enn filmer som beviser det motsatte?

Det virker på meg som om at enkelte her rett og slett har bestemt seg for at kornsirkler er totalt umulig å lage for et menneske. Når dere til og med nekter etter at det har vært postet linker til sider/filmer som selv dokumenterer arbeidet de har gjort begynner jeg rett og slett å lure på om det eksisterer rasjonelle argumenter som kan få dere på rette veien.

Det skal som tidligere sagt i tråden ikke mer enn enkel geometri og trigonometri til for å kunne skape en mer avansert kornsirkel. Hvis jeg ikke husker helt feil har circlemakers.org detaljerte tegninger og forklaringer om hvordan de har gått fram for å få til forskjellige effekter i en kornåker.
Sist endret av Glykose; 21. desember 2008 kl. 22:56.
Sitat av B3nd1k Vis innlegg
Folk som deg forundrer meg virkelig. Jeg klarer ikke helt å forstå hvordan tankegangen din fungerer.

Du ser filmer på nettet som på mystisk vis mener de beviser at kornsirkler ikke er menneskeskapt, og er fullstendig overbevist om at det som presenteres er materiale man kan stole på. Når det så postes linker til filmer laget av andre personer som tilbakeviser enhver påstand de første filmene kommer med bryr du deg overhodet ikke om innholdet og peker på at det må være falskt. Hva gjør filmene som "beviser" at kornsirkler ikke er menneskeskapte mer valide enn filmer som beviser det motsatte?

Det virker på meg som om at enkelte her rett og slett har bestemt seg for at kornsirkler er totalt umulig å lage for et menneske. Når dere til og med nekter etter at det har vært postet linker til sider/filmer som selv dokumenterer arbeidet de har gjort begynner jeg rett og slett å lure på om det eksisterer rasjonelle argumenter som kan få dere på rette veien.

Det skal som tidligere sagt i tråden ikke mer enn enkel geometri og trigonometri til for å kunne skape en mer avansert kornsirkel. Hvis jeg ikke husker helt feil har circlemakers.org detaljerte tegninger og forklaringer om hvordan de har gått fram for å få til forskjellige effekter i en kornåker.
Vis hele sitatet...
så godt at du funderer deg over de da ,
jeg sier de for at jeg har vært interesert i dette i mangen år og hva jeg selv har opplevd .
og ingen av dere som er skeptiske til kornsirkler kan forstå tankegangen min hvis dere ikke vet hva jeg har opplevd ,
MEN de er umulig å forklare opplevelsen til dere som ikke har den muligheten at dere kan utvide horisonten noe som ganske mangen av dere skeptikere har .
jeg tror at mangen kornsirkler er menneskeskapte, men alle ... NEI!
Sist endret av Bowman; 21. desember 2008 kl. 23:06.
Angående kornsirkler så er de færreste perfekte. Se litt nøyere på dem så kan du se flere unøyaktigheter i både tråkking og geometri.
Har igrunn aldri tenkt over dette noe særlig før, men etter circlemakers.org kan jeg jo ikke si stort annet enn at dette ER menneskelagd.

Som BomberMan påpeker, mennesket har klart så mye - Men disse kornsirklene er umulige? Bullshit.
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Har igrunn aldri tenkt over dette noe særlig før, men etter circlemakers.org kan jeg jo ikke si stort annet enn at dette ER menneskelagd.

Som BomberMan påpeker, mennesket har klart så mye - Men disse kornsirklene er umulige? Bullshit.
Vis hele sitatet...
Jeg tror faktisk at de fleste har den holdningen der ... og den samme erfaringen som de der , tror faktisk de fleste her skal lese litt om temaet før de sier noe serlig , de er lurt å lese noe som de som er negative/skeptiske har laget og av de som er positive til at de ikke er mennesker som har laget alle.