Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 7847
Heisann!

Prøvde å søke litt rundt, men ettersom at jeg er grønn innenfor temaet så velger jeg å lage en ny tråd.

Spørsmålene som kommer er basert på min nysgjerrighet, og svarene jeg får vil ikke bli brukt til å få hjelp til å utføre en kriminell handling.

Uansett, jeg synes hacking virker utrolig intressant, men det mest "vanskelige" jeg klarer å gjøre på en data er å ekstraktere en zip i riktig mappe for å legge til mods i et spill (euro truck simulator).

Spørsmål 1.
Hvis man skal hacke seg inn på en facebook-konto til en person, hvordan gjør man det? Hacker man seg inn på epostkontoen personen bruker og nullstiller passordet eller går man direkte via facebook?

Spørsmål 2.
Hvordan hacker man seg inn på en epost hos hotmail/gmail?

spørsmål 3.
Jeg har delvis forstått prinsippet med VPN som Tor, men finnes det forskjellige VPN og hvilken type(?) VPN er mest attraktiv om man har onde hensikter?

Spørsmål 4.
Hvor bør man lete om man ønsker å finne en hacker man kan leie for tvilsomme oppdrag?

5.
Hvilken prioritet har "hacker-saker" hos politiet?
Eksempel. Sletter en facebook profil eller gruppe?

6.
Hvor lett/vanskelig er det for politiet å finne hackeren?


Setter også pris på om noen kan linke til tråder/sider med mer info en som meg kan forstå.


på forhånd takk !

ps. admin, du kan flytte tråden om jeg plasserte den feil.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
5.
Hvilken prioritet har "hacker-saker" hos politiet?
Eksempel. Sletter en facebook profil eller gruppe?

6.
Hvor lett/vanskelig er det for politiet å finne hackeren?
Vis hele sitatet...
5) Facebook-hacking? Tror jeg med trygghet kan si at den saken er henlagt ca 10 sekunder etter anmeldelsen er levert inn.

6) Kommer jo helt ann på hackeren det. Hvor lett er det for politet å finne en raner?
Sist endret av Bombasa; 13. mai 2014 kl. 00:53.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
5) Facebook-hacking? Tror jeg med trygghet kan si at den saken er henlagt ca 10 sekunder etter anmeldelsen er levert inn.

6) Kommer jo helt ann på hackeren det. Hvor lett er det for politet å finne en raner?
Vis hele sitatet...
Fair enough.
Når det gjelder 1-4 så driver jeg å googler litt rundt, men finner ingenting brukbart. Burde vel sikkert finnes noe på deepweb, men er ikke spesiel dyktig der heller.
Jeg vil tippe 90% av alle som vil ha tilgang på andre sine kontoer får de til å installere et virus. F.eks. sender de en et program som de ber de starte, men i programmet ligget det typisk et virus (f.eks. en keylogger), man det er kamuflert i et program du ønsket. (f.eks. et spill, eller er crack til et program). Dette viruset/keyloggeren vil så sende alle passord du skriver inn til han - og siden folk flest bruker det samme passordet på mange ulike tjenester har du da fort tilgang på mye forskjellig. (og har du tilgang til eposten kan du jo nullstille passord på det meste du ønsker tilgang til)

Jeg vet jo at enkelte folk putter en keylogger på en minnepenn, og når en "venn" (om du kan kalle det venner, om man er villig til å installere et virus på maskinen dems) glemmer å låse maskinen putter de i minnepennen og legger inn viruset. Men det er kun shitkids som gjør slikt som klassekamerater/venner.
Sist endret av etse; 13. mai 2014 kl. 01:12.
Ser ut som du har fått spørsmålene i litt feil rekkefølge.

Sitat av feltrasjon Vis innlegg
6.
Hvor lett/vanskelig er det for politiet å finne hackeren?
Vis hele sitatet...
Dette kommer veldig an på kunnskapene til vedkommende og kreativiteten.

Sitat av feltrasjon Vis innlegg
5.
Hvilken prioritet har "hacker-saker" hos politiet?
Eksempel. Sletter en facebook profil eller gruppe?
Vis hele sitatet...
Dette kommer veldig an på alvorlighetsgraden av saken. Hacking nødvendig infrastruktur ville nok bli tatt mye mer seriøst enn hacking av facebook kontoen til kompisen din.

Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Spørsmål 4.
Hvor bør man lete om man ønsker å finne en hacker man kan leie for tvilsomme oppdrag?
Vis hele sitatet...
Under datasikkerhet.

Sitat av feltrasjon Vis innlegg
spørsmål 3.
Jeg har delvis forstått prinsippet med VPN som Tor, men finnes det forskjellige VPN og hvilken type(?) VPN er mest attraktiv om man har onde hensikter?
Vis hele sitatet...
Ja, det finnes en del forskjellige VPN protokoller ja. Her kan du lese alt om det. http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_private_network

Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Spørsmål 2.
Hvordan hacker man seg inn på en epost hos hotmail/gmail?
Vis hele sitatet...
Du åpner cmd ( batch ) hvis du har riktig versjon av Windows så kan du skrive "hack gmail.com" eller "hack hotmall.com"

Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Spørsmål 1.
Hvis man skal hacke seg inn på en facebook-konto til en person, hvordan gjør man det? Hacker man seg inn på epostkontoen personen bruker og nullstiller passordet eller går man direkte via facebook?
Vis hele sitatet...
Du bruker samme metode som ovenfor.
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Heisann!

Prøvde å søke litt rundt, men ettersom at jeg er grønn innenfor temaet så velger jeg å lage en ny tråd.

Spørsmålene som kommer er basert på min nysgjerrighet, og svarene jeg får vil ikke bli brukt til å få hjelp til å utføre en kriminell handling.

Uansett, jeg synes hacking virker utrolig intressant, men det mest "vanskelige" jeg klarer å gjøre på en data er å ekstraktere en zip i riktig mappe for å legge til mods i et spill (euro truck simulator).

Spørsmål 1.
Hvis man skal hacke seg inn på en facebook-konto til en person, hvordan gjør man det? Hacker man seg inn på epostkontoen personen bruker og nullstiller passordet eller går man direkte via facebook?

Spørsmål 2.
Hvordan hacker man seg inn på en epost hos hotmail/gmail?

spørsmål 3.
Jeg har delvis forstått prinsippet med VPN som Tor, men finnes det forskjellige VPN og hvilken type(?) VPN er mest attraktiv om man har onde hensikter?

Spørsmål 4.
Hvor bør man lete om man ønsker å finne en hacker man kan leie for tvilsomme oppdrag?

5.
Hvilken prioritet har "hacker-saker" hos politiet?
Eksempel. Sletter en facebook profil eller gruppe?

6.
Hvor lett/vanskelig er det for politiet å finne hackeren?


Setter også pris på om noen kan linke til tråder/sider med mer info en som meg kan forstå.


på forhånd takk !

ps. admin, du kan flytte tråden om jeg plasserte den feil.
Vis hele sitatet...
Hacking er vanskelig. Som nevnt over så kommer det an på hvor god du er om politiet finner deg eller ikke (Værtfall hvor lang tid det tar før de finner deg).
Politiet prioriterer nok saken høyt nok om du har gjort noe som er virkelig kriminellt, f.eks bryter deg inn i en bank for å tappe penger og lignende.

Anbefaler å google f.eks "hacking challenge", her finner du sider hvor du både kan lære deg om hacking og du får prøve forskjellige oppgaver.

Å hacke seg inn på f.eks gmail eller facebook er nok ingen lett sak, og om ikke du vet hva du driver med så legger du kjapt igjen spor tilbake til deg selv.
Mye hacking går ut på social hacking (Heter det det? :P), dvs at du lurer til deg informasjon fra brukere som gjør at du kan f.eks klare å resette et passord ved å tippe korrekte sikkerhetsspørsmål.

Det finnes rett og slett mange måter å drive med hacking og for å gjøre dette må du være svært interessert i data. Lykke til!
Ok, for å si dette til alle... Du kan ikke hacke noe eller noen utenom deg selv med cmd. Viss du bruker VPN så er det nesten umulig for politiet å spore deg opp. (med mindre du hacker en bank elns.) Jeg anbefaler HotSpotShield.

http://www.hackforums.net/ for tutorials og softwares.
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Spørsmål 1.
Hvis man skal hacke seg inn på en facebook-konto til en person, hvordan gjør man det? Hacker man seg inn på epostkontoen personen bruker og nullstiller passordet eller går man direkte via facebook?
Vis hele sitatet...
Hvis du tilfeldigvis kan e-post passordet til vedkommende du ønsker å "hacke", så er dette en måte å gjøre det på. Mangler du passordet, kan du prøve å tilbakestille passordet. Om det ikke går, må du nok desverre se slaget som tapt her. Videre kan du prøve å utnytte hull i systemet, enten kjente, eller om du har tilgang til koden, ukjente. Noe som igjen krever at du ihvertfall har litt peiling på programmering. Dette er desverre noe de fleste ikke lærer seg på én dag.

Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Spørsmål 2.
Hvordan hacker man seg inn på en epost hos hotmail/gmail?
Vis hele sitatet...
Se svar over. Samme gjelder forsåvidt her. Tenk også at folk fra hele verden, inkludert de som er utrolig kjent med forskjellige programmeringsspråk, og data generelt, ofte har prøvd å bryte seg inn på de forskjellige systemene. Google og Microsoft (som har laget Gmail og Hotmail/Outlook) har jo utviklere som har laget dette systemet. Og en god del av disse går gjennom koden for å lete etter hull som kan utnyttes, og tetter disse. Hvis ikke, har du flere andre som gjerne finner hull i programvaren og rapporterer dette til utvikleren, istedenfor å bruke informasjonen til ondt.

Sitat av feltrasjon Vis innlegg
spørsmål 3.
Jeg har delvis forstått prinsippet med VPN som Tor, men finnes det forskjellige VPN og hvilken type(?) VPN er mest attraktiv om man har onde hensikter?
Vis hele sitatet...
Som nevnt over, kan du lese mer om VPN på Wikipedia. Flere seriøse VPN tilbydere logger all trafikk, og har denne tilgjengelig om du skulle finne på å gjøre noe veldig ulovlig. Med seriøs mener jeg at tilbyderen har stabile tilkoblinger, gode hastigheter, god oppetid, kundesupport osv. Tor er en type VPN, men fungerer litt på en annen måte. Du finner mer informasjon på nettet om dette.

Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Spørsmål 4.
Hvor bør man lete om man ønsker å finne en hacker man kan leie for tvilsomme oppdrag?
Vis hele sitatet...
Hvis du leter godt nok, kan du sikkert finne noen. Men jeg vil i de fleste tilfeller tro at de kun er ute etter å svindle deg.

Oppsummering
Om du virkelig vil begynne å hacke/cracke på godt eller vondt, er det ikke noe du vanligvis kan lære deg i løpet av et par timer eller dager. Du kan bruke enkle løsninger som keylogger, tilbakestilling av passord (krever litt flaks), gjetting av passord, eller 'social engineering' (phising, baiting). Alt utenom dette krever at du kan en god del om datamaskiner, programvare og nettverk. Så til alle der ute som ønsker å begynne å "hacke", så er det ikke lett. Tenk hvor usikkert alt hadde vært om hvem som helst bare kunne lest 2 sider av et dokument, og deretter kommet seg inn på andre folk sine e-post kontoer eller nettbanker.
Sist endret av CryptoN; 13. mai 2014 kl. 14:20.
Sitat av Husnissen Vis innlegg
Ok, for å si dette til alle... Du kan ikke hacke noe eller noen utenom deg selv med cmd. Viss du bruker VPN så er det nesten umulig for politiet å spore deg opp. (med mindre du hacker en bank elns.) Jeg anbefaler HotSpotShield.

http://www.hackforums.net/ for tutorials og softwares.
Vis hele sitatet...
cmd er jo bare et shell som kjører programmer for deg og viser deg outputet. Jeg kan jo f.eks skrive eller laste ned en exploit å kjøre exploiten fra cmd.
Takk for mange gode svar! Jeg har skjønt poenget om at hacking er ikke noe for dummies, og har forstått at jeg aldri vil bli en hacker, men alltid gøy å prøve å lære noe nytt.

Har googlet og lest litt mer og utifra hva jeg har lest så lurer jeg på om følgende er mulig.

Jeg husker fra mine dager på VGS at en av "nerdene" i klasserommet kjørte et program som fikk han inn på alle mulige trådløse nettverk, omtrent uansett hvor godt passordbeskyttet det var. Noen som vet hvilket program man kan kjøre i windows for å få til det? Jeg har forstått at linux er hackerens favoritt?

Mener også å huske å lese at man kan laste ned en greie til firefox som gjør at du plukker opp andre brukeres cookies så lenge de er tilknyttet nettet sitt. Kan man da i teorien hacke seg inn på naboens wifi, komme seg inn på FB-profilen dems også "rape" dem?

Hvilke spor ville bli lagt igjen som jeg kan bli tatt på? Jeg vil jo bruke dems IP adresse.

På forhånd takk for gode svar
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Mener også å huske å lese at man kan laste ned en greie til firefox som gjør at du plukker opp andre brukeres cookies så lenge de er tilknyttet nettet sitt. Kan man da i teorien hacke seg inn på naboens wifi, komme seg inn på FB-profilen dems også "rape" dem?
Vis hele sitatet...
I teoien, ja. Men problemet er at om websiden (som f.eks. facebook) åpnes med SSL (altså URL som starer med https://) så vil det ikke fungere siden hans tilkobling er kryptert.

Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Hvilke spor ville bli lagt igjen som jeg kan bli tatt på? Jeg vil jo bruke dems IP adresse.
Vis hele sitatet...
Han kan sjekke routerens logg over hvilke maskiner som har koblet seg til routeren. Han kan her sammenlikne MAC-addressen mot andre sine maskiner, men det blir vanskelig.
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Mener også å huske å lese at man kan laste ned en greie til firefox som gjør at du plukker opp andre brukeres cookies så lenge de er tilknyttet nettet sitt. Kan man da i teorien hacke seg inn på naboens wifi, komme seg inn på FB-profilen dems også "rape" dem?
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Firesheep
Sitat av etse Vis innlegg
I teoien, ja. Men problemet er at om websiden (som f.eks. facebook) åpnes med SSL (altså URL som starer med https://) så vil det ikke fungere siden hans tilkobling er kryptert.

Han kan sjekke routerens logg over hvilke maskiner som har koblet seg til routeren. Han kan her sammenlikne MAC-addressen mot andre sine maskiner, men det blir vanskelig.
Vis hele sitatet...
Så hvis vi leker med tanken på at jeg er inne på en annens wifi, hvordan ville du gått fram for å få tak i et passord til feks facebook, gmail eller andre krypterte sider? Hadde det gått ann å legge inn en keylogger om man er koblet på samme wifi uten at brukeren vet om det?

Finnes det et register hvor man kan sjekke mac-adresser mot hvem som har kjøpt data omtrent som autosys for biler? Kan ikke det problemes løses enkelt med at man sletter mac-adressene routeren har lagret?
Ser at folk allerede har postet, tenker uansett jeg skal komme med deg jeg kan innen dette.
Får håpe noe kommer til bruk.

Ellers vil jeg bare si at vi kan kort forklare begreper og komme med grunnleggende informasjon,
vist du faktisk vil bli god på dette må du lære selv.

Å begynne med programmering er en god start, da lærer du hvordan ting henger sammen, og jeg vill selv si
at det hjelper en å "tenkte logisk" innen for data, noe som kommer til å hjelpe deg mye, vist du først skal begynne
med penetrasjonstesting.


Spørsmål 1.
Hvis man skal hacke seg inn på en facebook-konto til en person, hvordan gjør man det? Hacker man seg inn på epostkontoen personen bruker og nullstiller passordet eller går man direkte via facebook?

Begge metodene er nesten klin umulig, du snakker om å bryte seg inn på hotmail/facebook sine servere, for
å så decrypte passordene deres.
Får å få til dette må man kunne mye om mye, her må en lære selv, hjelper ikke å spør andre.

Enkleste vil nok være å bare sende vedkommende en ferdigbygget RAT.

Spørsmål 2.
Hvordan hacker man seg inn på en epost hos hotmail/gmail?

Se post 1.

spørsmål 3.
Jeg har delvis forstått prinsippet med VPN som Tor, men finnes det forskjellige VPN og hvilken type(?) VPN er mest attraktiv om man har onde hensikter?
Ja, det finnes forskjellige, mange 10-tusener vil jeg nok tro.

Poenget er å rute trafikken din så mye så mulig, gjennom plasser så logger så lite som mulig.
Klue er at det skal være så vanskelig som mulig å spore deg.

En god plass å begynne vil være å betale en VPN-levrandør som ikke tar logger med Bitcoin.

Spørsmål 4.
Hvor bør man lete om man ønsker å finne en hacker man kan leie for tvilsomme oppdrag?

Hackforums vil du sikkert finne basic "hackere" (folk som er litt mer erfaren med RATs og div)
Skal du bare ha facebook passordet til en person, så kan du sikkert betale noen russere
for å lure vedkommende til å laste ned malware/div.

Ellers så har du deep web, har ikke sett så mye der etter hackere,
men vil tro det er vertfall noen med nok kunnskap der.


Du vil nok sikkert måtte lete en del + skal du ha noe brukbart må du sikkert selv
ha kunnskaper innen hacking/cracking, for å så ble medlem av communities/grupper
med andre likedans.

5.
Hvilken prioritet har "hacker-saker" hos politiet?
Eksempel. Sletter en facebook profil eller gruppe?

Lav, med mindre de har faste beviser. Så skal de veldig mye til for at de
bruker ressurser på noe så simpelt som en stjålet facebook account.

6.
Hvor lett/vanskelig er det for politiet å finne hackeren?

Kommer an på, som jeg sa tidligere, har de faste bevis (beslaglagt pc med Botnets tools f. eks.)
så er løpet kjørt..

Derimot kjører en trafikken sin gjennom en VPN/Proxy, så skal det en DEL til for
at politiet i Norge får utlevert logger her.

Skal også mer alvorlige kriminelle handlinger til, for at politi skal
gå til ISP for å få utlevert logger (Slik dem kan knytte en viss IP adresse mot en fysisk adresse)
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Så hvis vi leker med tanken på at jeg er inne på en annens wifi, hvordan ville du gått fram for å få tak i et passord til feks facebook, gmail eller andre krypterte sider? Hadde det gått ann å legge inn en keylogger om man er koblet på samme wifi uten at brukeren vet om det?
Vis hele sitatet...
Uten å ha fysisk tilgang på maskinen er det vanskelig å få tak i passordene. Du kan jo overvåke alt av nettverks-trafikk og håpe at han på et eller annet tidspunkt logger inn på en ukryptert-tjeneste, og at han bruker det samme passordet på flere sider.

Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Finnes det et register hvor man kan sjekke mac-adresser mot hvem som har kjøpt data omtrent som autosys for biler? Kan ikke det problemes løses enkelt med at man sletter mac-adressene routeren har lagret?
Vis hele sitatet...
nei. Og mac-addresse kan ofte også endres om man ønsker.
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Spørsmål 1.
Hvis man skal hacke seg inn på en facebook-konto til en person, hvordan gjør man det? Hacker man seg inn på epostkontoen personen bruker og nullstiller passordet eller går man direkte via facebook?

Spørsmål 2.
Hvordan hacker man seg inn på en epost hos hotmail/gmail?
Vis hele sitatet...
Dette gjøres gjennom social engineering eller phishing, hovedsaklig førstnevnte. Tror du har sett litt for mange filmer
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Hvor lett - evt vanskelig - anser dere her (som enten har drevet med, eller erfaring på andre måter) at hacking av Facebokkontoer og mailkontoer er?? For å forklare; lett / vanskelig sett i forhold til andre hacking på andre ting..


Facebook må jo virkelig være en nøtt, selv for en dreven hacker kan jeg tro. Det er ikke alle som en så gode i social engineering, samt at flere og flere beskytter seg selv bedre på FB. Hva er Nff-folkets mening der?
Sist endret av aeon_illuminate; 14. mai 2014 kl. 03:34.
Hei skal prøve å svare deg på alle spørsmålene

Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Hvis man skal hacke seg inn på en facebook-konto til en person, hvordan gjør man det? Hacker man seg inn på epostkontoen personen bruker og nullstiller passordet eller går man direkte via facebook?
Vis hele sitatet...
Det enkleste er å tippe seg til passordet, de fleste har overraskende lette passord. Vanlig er det også å først hacke seg inn på mailen og deretter finne/nullstille passord til brukerkontoer som er tilknyttet mailadressen.

Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Spørsmål 2.
Hvordan hacker man seg inn på en epost hos hotmail/gmail?
Vis hele sitatet...
Da må du hacke. Du vet åpenbart ikke hva hacking er eller hvordan man gjør det, så jeg anbefaler deg at du lærer dette først. Du vil da skjønne hvordan du hacker deg inn på epostkontoer.

Sitat av feltrasjon Vis innlegg
spørsmål 3.
Jeg har delvis forstått prinsippet med VPN som Tor, men finnes det forskjellige VPN og hvilken type(?) VPN er mest attraktiv om man har onde hensikter?
Vis hele sitatet...
VPN og TOR er to forskjellige ting. TOR er en webbrowser til firefox som kobler deg opp til andre IP adresser gjennom forskjellige serverbaser for at din egen IP adresse skal bli "kamuflert" av disse. VPN er ditt eget Virtual Private Network, som gjør ca det samme som TOR i tillegg til at informasjonen du skriver blir kryptert. Jeg anbefaler VPNtunnel.se. (Det finnes ja, de VPN aktørene som foreksempel har utleveringsavtale med politiet og lignende. VPNtunnel er ikke en av de.)

Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Spørsmål 4.
Hvor bør man lete om man ønsker å finne en hacker man kan leie for tvilsomme oppdrag?
Vis hele sitatet...
Ikke på finn.no ihvertfall. Ta kontakt med elever på din lokale IT-skole eller oppsøk online nettverk eller forumer som er spesielt tilegnet personer med høy kompetanse innenfor hacking.

Sitat av feltrasjon Vis innlegg
5.Hvilken prioritet har "hacker-saker" hos politiet? Eksempel. Sletter en facebook profil eller gruppe?
Vis hele sitatet...
Veldig lav. Eller ingen til eksempelet du nevner. Med mindre du distruberer barneporno (som er høyt prioritert hos politiet) via hackede kontoer, eller hacker større ting enn en facebookprofil som foreksempel DNB Nor eller statsstyrte nettsider.

Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Hvor lett/vanskelig er det for politiet å finne hackeren?
Vis hele sitatet...
Vanskelig til umulig om du bruker riktig og nok beskyttelse samt forhåndsregler, som å blandt annet aldri bruke privatmailen din til registrering av hackerrelaterte kontoer, alltid bruke VPN, aldri snakke høyt om hva du driver med osv. Er du derimot ikke beskyttet eller liker å gå å skryte er det ikke vanskelig for politiet å spore deg og da er ikke veien lang til et hjemme-raid hvor du får pcen din og andre ting beslaglagt. Husk å aldri ha hackerrelatert informasjon eller programvare lagret på pcen men heller på en minnebrikke/ekstern HD som oppbevares separat fra pcen.