Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  207 18196
Stormen : ut ifra det du sa så var det du som var VELDIG fokusert på "NUET" var noe som var en avgjørende faktum i dine utsagn, men kan godt hende jeg tar feil.

Isåfall, beklager...

oh, var Sigurd4u jeg mente, hehe.. beklager Stormen !
Sist endret av fEsk; 12. september 2009 kl. 22:01.
Vel, vi har nok ikke tekonologien nå, eller et stykke fram i tid til å kunne reise i tid.

En tidsreise ville krevd kanskje opptil 10 sekunder med like mye energi som det solen gir fra seg i varme, kinetisk og alle andre energier den gir fra seg.
Det lar seg bare ikke gjøre enda.

Grunnen til at vi ikke har opplevd tidsreiser er vel da kanskje fordi vi rett og slett aldri kommer til det punktet der vi kan generere så mye energi?
(utslettelse, apokalypsen, global død)
Sist endret av RandomiZed; 13. september 2009 kl. 19:03.
Kanskje men kan reise tilbake i tid også er det som om du er et spøkelse eller noe i den duren. Du kan se dem med de kan ikke se deg. Du kan heller ikke ta på noe og ingen kan heller ta på deg. Men da er det plutselig ikke så gøy lenger.

Dette er en slik ting man kan bli gal å tenke for mye på
Jeg tror egentlig ikke at tidsreising er en reel mulighet, men jeg så faktisk noe på tv om en kar som prøvde å sende molekyler ned gjennom noen lasere og teorien hans viste at det var mulig at de gikk i en "loop" hvor de først gikk saktere, så gikk bakover i tid, og så forover igjen.

Men jeg vet ikke helt, virker litt rart.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tid er vel strengt tatt ikke noe som faktisk eksisterer. Tiden eksisterer kun i tankene våre. Vi kan tenke tilbake på en hendelse, men den hendelsen finnes jo nå kun i tanker. Universet har jo endret seg siden den hendelsen, og for å reise tilbake i tid, må man da ta en "undo" på allt som har skjedd siden den hendelsen. Det tror jeg ikke er mulig. Vitenskapen regner vel nå tid, som økningen av entropi, og det begrenser vel muligheten for å reise bakover i tid ganske mye.

At man kan reise fremover i tid ved å forflytte seg nær lysets hastighet har jeg heller ikke noen tro på. Er klar over at man faktisk måler dette på romferder, og i praksis vil det nok virke slik, men slik jeg har forstått det, så er det egentlig bare tregheten som øker når man tilføres kinetisk energi. Dvs alle prosesser går langsomere, så effekten blir at man "reiser" fremover i tid. Her tror jeg egentlig at jeg har misforstått relativitetsteorien, så forklar meg gjerne hvorfor det ikke er slik
Sitat av cazber Vis innlegg
Tid er vel strengt tatt ikke noe som faktisk eksisterer. Tiden eksisterer kun i tankene våre. Vi kan tenke tilbake på en hendelse, men den hendelsen finnes jo nå kun i tanker. Universet har jo endret seg siden den hendelsen, og for å reise tilbake i tid, må man da ta en "undo" på allt som har skjedd siden den hendelsen. Det tror jeg ikke er mulig. Vitenskapen regner vel nå tid, som økningen av entropi, og det begrenser vel muligheten for å reise bakover i tid ganske mye.

At man kan reise fremover i tid ved å forflytte seg nær lysets hastighet har jeg heller ikke noen tro på. Er klar over at man faktisk måler dette på romferder, og i praksis vil det nok virke slik, men slik jeg har forstått det, så er det egentlig bare tregheten som øker når man tilføres kinetisk energi. Dvs alle prosesser går langsomere, så effekten blir at man "reiser" fremover i tid. Her tror jeg egentlig at jeg har misforstått relativitetsteorien, så forklar meg gjerne hvorfor det ikke er slik
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig med deg at tid er en illusjon. Hvis man tenker: "Hvor var jorden for 1 billiard aar siden? Hvor var den for 100 billiarder aar siden? Osv. osv." Slik kan man gaa evig tilbake i tid, saa jeg tenker at tid ikke finnes og at vi universet ikke kommer fra noe, ikke gaar mot noe, det simphelten bare: er
▼ ... over en uke senere ... ▼
Om mennesket noen gang skulle klare å reise i tid måtte det jo være flere "tider" som eksisterte parallellt med vår tid, altså noe i retningen parallelle universer, men da helt og 100% like, bare annen tid. Eksempelet kan være at "jeg" også sitter i en annen tid, og skriver på denne posten, men bare ordet før. Også sitter jeg i uendelig antall tider før, flytende rundt i fars underliv, også 6 fot under jorda.
Hvorfor har vi da ikke allerede fått besøk av mennesker fra fremtiden?

I følge meg er tidsreiser umulige
Du kan uansett ikke reise i tiden. Du kan reise fortere og saktere med tiden og kan derfor aldri påvirke mer enn noen kanskje allerede gjør.

Hmm. Om man setter hele sitt nærmeste gravitasjonssenter og seg selv inn en fase som tilnærmer seg bølgelengder som går ut av vårt univers og bakover i tid (ja de er allerede påvist) så vil man kunne tune seg inn på fortid og fremtid via resonansen fra bølger som atomer i fortid og fremtid har sendt bakover og forover i tid i bøgefrekvenser utenfor (og innenfor) vårt univers.

Skjønner det kan bli vanskelig i praksis, men det er burde gå.
Ny filosofi fra meg. Tenk selv istedet for å repetere andres påstander om begrensning...

Sitat av Kimer28 Vis innlegg
Om mennesket noen gang skulle klare å reise i tid måtte det jo være flere "tider" som eksisterte parallellt med vår tid, altså noe i retningen parallelle universer, men da helt og 100% like, bare annen tid. Eksempelet kan være at "jeg" også sitter i en annen tid, og skriver på denne posten, men bare ordet før. Også sitter jeg i uendelig antall tider før, flytende rundt i fars underliv, også 6 fot under jorda.
Hvorfor har vi da ikke allerede fått besøk av mennesker fra fremtiden?

I følge meg er tidsreiser umulige
Vis hele sitatet...

Hva om det også er paralell tid som går så sakte at den går baklengs relativ til vår tid og dermed kan transportere interferens i tid<+?

Hvordan vet du at du ikke har fått besøk av mennesker fra fremtiden?
Hva om ditt valg om å ikke akseptere tidsreisers mulighet gjør at du er et uinterresant mål?
Du vil kanskje foralltid bli i det univers som ikke får besøk av tidsreisende selvom det betyr at du selv må reise i tid. Sakte men sikkert rett frem.