Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1898
Heisann. Jeg og noen kompiser drar til Amsterdam denne uken og blir vel en uke. Vi drar med veldig begrenset antall kroner, så vi må leve veldig økonomisk der nede. Det vil da si vi kjøper vår egen mat i supermarkedene eller butikkene og lager selv, ikke noe ut og spise en deilig hestebiff her nei Fyller på vannflasker med vann og ja, dere skjønner tegninga.

Amsterdam er jo en veldig liten by etter hva jeg har hørt og lest. så vi vil mest sannsynlig bli ferdig med severdigheter på 2-3 dager.

Så er det noen som vet om noe ''pakke'' aktige greier vi kan kjøpe som fungerer for 1 dag og som inkluderer transport og severdigheter? som ikke er altfor dyrt.

Gjerne kom med tips med hva jeg burde dra med de andre på, orker ikke og kun sitte på rumpa og røyke hele dagen. Må ha noen minner derfra. har med kamera også.

Bare og si i fra om noen andre her fra forumet er der nede eller skal ditt i løpet av neste uke og vil treffes! Så send meg en melding her så kan vi få til det.

Hadde vært veldig fint om noen viste om et bra utested eller rave som finner sted fra den 27 til 10

Vi har enda ikke valgt et sted bo, vi har tenkt og bo litt overalt. Men billigst mulig. Noen som har noen linker til billige overnatting steder? Standarden trenger ikke være høy så lenge det er en seng eller 2 på rommet!

Å jeg beklager for og opprette enda en ny tråd ang dette emnet. Dere er helt sikkert drittlei og lese de samme spørsmålene og nesten identiske trådene. Men er mye lettere med en egen tråd.
Husk ihvertfall red light district...
Ellers kan dere ta freaktrekk. (You know what I mean.)
Forøvrig er hotellene generelt billige der. Er noen under 18 / kan late som de er det? Enda billigere.
Har du mye å svi av i lommepenger?
Man kan kjøpe et kort som heter "I <3 Amsterdam" som skal gi gratis offentlig transport den dagen, har ikke testa det ut selv, bare hørt det i farta.

Og for lav standard, så er Hans Brinker et "good shithole", som taxisjåføren vår fortalte oss mens han kjørte oss dit.
Sjekk hva de har på line upen på escape når du er der nede. Største nattklubben i amsterdam og de har ofte store artister som spiller.
Couchsurfing er jo et greit alternativ, men det kommer helt an på hvor mange dere er som reiser sammen.
https://www.couchsurfing.org/
Zyzz420: Du finner nok ingen "matbutikker" i det store sentrum av Amsterdam. Jeg har vært mye rundt i den byen, men matbutikker har jeg ikke sett i sentrum. De har "supermarked" flere plasser, men der er det svindyrt - ofte dyrere enn i Norge. Jeg betalte f.eks 70 kr for en tannbørste. Utvalget er også svært begrenset.

Sitat av Legevakten Vis innlegg
Husk ihvertfall red light district...
Ellers kan dere ta freaktrekk. (You know what I mean.)
Forøvrig er hotellene generelt billige der. Er noen under 18 / kan late som de er det? Enda billigere.
Vis hele sitatet...
Hvorfor får de under 18 år rimeligere hotell? Hotellene i Amsterdam er forresten de dyreste i hele eurosonen (iflg. HPI 2012)...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av caperno Vis innlegg
Zyzz420: Du finner nok ingen "matbutikker" i det store sentrum av Amsterdam. Jeg har vært mye rundt i den byen, men matbutikker har jeg ikke sett i sentrum. De har "supermarked" flere plasser, men der er det svindyrt - ofte dyrere enn i Norge. Jeg betalte f.eks 70 kr for en tannbørste. Utvalget er også svært begrenset.



Hvorfor får de under 18 år rimeligere hotell? Hotellene i Amsterdam er forresten de dyreste i hele eurosonen (iflg. HPI 2012)...
Vis hele sitatet...
Det er minst en Albert heijn butikk i sentrum, dette er en kjede med dagligvarebutikker. Og prisene er langt billigere enn det drøye eksempelet ditt.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er minst en Albert heijn butikk i sentrum, dette er en kjede med dagligvarebutikker. Og prisene er langt billigere enn det drøye eksempelet ditt.
Vis hele sitatet...
Nå var riktignok butikken jeg snakket om ikke en del av AH, men AH er også dyrt, og vareutvalget er ganske dårlig. Iallefall i det bittelille supermarkedet jeg var i. Nå har riktignok AH flere typer butikker, men jeg har kun sett de minste og sannsynligvis dyreste. Når jeg har forhørt meg rundt har jeg fått beskjed om at de større og rimeligere dagligvarebutikkene ligger utenfor sentrum. AH-butikkene i sentrum blir mer som en kiosk dersom man skal sammenligne. Men det er jo klart at jeg i tåka kan ha gått forbi noen større butikker.
Sist endret av caperno; 26. februar 2013 kl. 12:36.
Bare husk å få med dere Rembrandt og van Gogh, så er all good.