Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 11267
Noen som vet hva en selger på Maxbo eller Byggmakker tjener, ca? (Selvsagt kommer ansiennitet etc)
just a speck of dust
Nok til smør på brødet vil jeg tro.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
rundt 150kr/timen tenker jeg...
Mange fine troll her.

Butikkmedarbeidere i dagligvarebutikker starter vel på rundt 120kr\t etter fylte 18 år - og stiger deretter etter ansiennitet. Vil tro nivået for din type jobb ligger en plass mellom 120 og 150. Forvent mindre om du er under 18.

Dog finnes det greie ting som f.eks kveldstillegg du kan ha i bakhodet på visse klokkesletter
Lønn i selgerjobber ligger på ca 135 kr/t idag. Dette er naturligvis ikke satt i stein og vil variere mye. Men jeg har hatt en god del selgerjobber. Noen steder får du bedre betalt dersom du har fagbrev. Dette har derimot ikke jeg opplevd.(jævla drittfagbrev i butikkfag)
Sitat av Verilon Vis innlegg
Butikkmedarbeidere i dagligvarebutikker starter vel på rundt 120kr\t etter fylte 18 år - og stiger deretter etter ansiennitet. Vil tro nivået for din type jobb ligger en plass mellom 120 og 150. Forvent mindre om du er under 18.
Vis hele sitatet...
Er student i Trondheim og vet at de aller fleste butikker (alle jeg har hørt noe lønnsmessig om) har 135 og 136kr i timen som standard lønn.
Startet i butikk jobb som 18åring (hadde gått studiespess. før dette, så hadde ikke noen erfaring av noen slag) og fikk 135 i timen fra dag 1 (i tilleg til evt. bonuser osv.)

har forøvrig en 17åring på jobben som også går studiespess, han tjener 100kr i timen nå, men rykker opp til 135 den dagen han kan stå i kassa (18)

er veldig usikker på lønn på maxbo osv. men vil tro den ligger litt høyere, uten at jeg kan uttale meg av personlig erfaring. Skal jeg tippe realistisk vil jeg tro den ligger rundt 140-150 i timen, kanskje 135 om de har en slags nykommer ordning slik at du får full lønn når du er trent opp (idk), lykke til uansett
Vet ikke med Maxbo og Byggmaker men jeg jobba på Montèr/Optimera som driver i samme bransje og da tjente jeg 120kr fra fylte 18år også jobba jeg meg oppover til ca 135 iløpet av et år. Dog usikker på hvor grensa går, regner ikke med at du kan jobbe deg opp 15kr per år.
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Vet ikke med Maxbo og Byggmaker men jeg jobba på Montèr/Optimera som driver i samme bransje og da tjente jeg 120kr fra fylte 18år også jobba jeg meg oppover til ca 135 iløpet av et år. Dog usikker på hvor grensa går, regner ikke med at du kan jobbe deg opp 15kr per år.
Vis hele sitatet...
Tror du er ganske heldig om du stiger 15kr per år ja
For øvrig så er omtrent dette jeg også lå på i lønn i en lignende butikk.

Det er som viktig er bare å så på, ta initiativ og vis at du er til å stole på. Da kan du få mer ansvar og vips mer lønn
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Er 16, snart 17 år og jobber på Coop Byggmix, jeg tjener 109 kroner timen, helt greit.
Trådstarter
9 0
Tusen takk folkens for svarene og at dere tok dere tid ))
Sitat av Broiler Vis innlegg
Er 16, snart 17 år og jobber på Coop Byggmix, jeg tjener 109 kroner timen, helt greit.
Vis hele sitatet...
Helt greit?? Du skal være utrolig glad for en timelønn på 109,- for å daffe rundt i en butikk dagen lang. Jobber selv ræva av meg som deltidsansatt på en veldig kjent fastfood-kjede for 85,- timen.
Jeg spurte faktisk en kamerat av meg som jobber på lageret på byggmakker i steinkjer tidligere i dag. Han tjener 132kr i timen og er 18 år Men jeg tror han sa at han tjente bortimot 200kr når han jobbet overtid^^
Sitat av Huztle Vis innlegg
Helt greit?? Du skal være utrolig glad for en timelønn på 109,- for å daffe rundt i en butikk dagen lang. Jobber selv ræva av meg som deltidsansatt på en veldig kjent fastfood-kjede for 85,- timen.
Vis hele sitatet...
Er det så unormalt da? Jeg hadde 122,- i timen når jeg var 14-15 år og jobba på kjøkkenfabrikk
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Jeg hadde 110kr timen da jeg var 16, jobba på elektrosjappe.
Syke lønninger til å være under 18 år her altså.
Jobbet på Deli de Luca da jeg var 15-16. Tjente rundt 80-90 kr i timen. Høyere lønn var helt uaktuelt for arbeidsgiver. Og det skjønner jeg godt ettersom jeg ikke kunne stå i kassen eller håndtere tobakk.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Under 18: Under 100
Over 18: Over 100

Det er iallefall slik det skal vær, men så er jo alle arbeidsgivere forskjellig - og noen ønsker å belønne deg med mer ettersom hvor godt du gjør arbeidet.
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Under 18: Under 100
Over 18: Over 100

Det er iallefall slik det skal vær, men så er jo alle arbeidsgivere forskjellig - og noen ønsker å belønne deg med mer ettersom hvor godt du gjør arbeidet.
Vis hele sitatet...
Don Draper lenket til en side som viser hva det skal være. Selv da jeg var 17 tjente jeg mer enn 100 kr timen, og det begynner å bli et par år siden.