Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1590
Hey freaks.
Satt og kikka litt på nettaviser osv i stad, så såg eg ein artikkel om ein så hadde gått ned 12kg på 12 veker, og då hadde han samtidig gått opp i muskel masse.
Så stod da att han hadde brukt ein diett så hetter ''PSMF (Proteinsparende modifisert faste)''.
For meg virka jo detta veldig inntresangt i og med at eg har tenkt og ver i form til ca 17.Mai og må ta nåken drastige tilltak.
Men da stod derimot ikkje så møkje om ka dietten gjekk ut på osv.

Linkar:
''Så lett får du six-pack på 12 uker'' - http://fitnessbloggen.no/fhm/
''PSMF – Den sunneste ekstremdietten'' - http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Så lurte eg på om nåken av dåke vett nåke om ''PSMF'' og kunne evnt sakt seg villig til og satt opp ein diett til meg?
Er ca 1.83 og 70kg skal ner 5kg i fett.

Takk på forhånd.
Sist endret av Klistermerke123; 11. april 2012 kl. 03:11. Grunn: Glømmte nåke.
Pff. Skal du bare gå ned 5 kilo, så er sunn mat, lite kalorier og en god porsjon med trening nøkkelen. Ikke vits med fancy smancy dietter. Btw, er sånn ca like høy som deg, og veier like mye som deg, og føler meg langt fra feit. Er det rett å slett å få litt ekstra muskler du vil eller bare miste fett?
Generelt gir alt av dietter jojo effekten. Det beste er å trene litt og spise sunt. Både styrke og utholdenhet gir bra resultat. Om du er interessert i trening kan jeg sikkert komme med tips
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Pff. Skal du bare gå ned 5 kilo, så er sunn mat, lite kalorier og en god porsjon med trening nøkkelen. Ikke vits med fancy smancy dietter. Btw, er sånn ca like høy som deg, og veier like mye som deg, og føler meg langt fra feit. Er det rett å slett å få litt ekstra muskler du vil eller bare miste fett?
Vis hele sitatet...

Er så merklig da der, for når eg var ca 1.80 hadde eg ein periode eg var ner i 60kg, og då hadde eg fortsatt lika stor mage som eg har no.
Så når eg ser på kompisser osv så ligger på samme høgde og vekt så er dei møkje tynnere.
Så eg veit ikkje om da er da at eg har ekstremt lite muskler eller ka da er, føler ikkje da men.
Så er rett og slett bere magen som skal vekk.

Sitat av jonasag3 Vis innlegg
Generelt gir alt av dietter jojo effekten. Det beste er å trene litt og spise sunt. Både styrke og utholdenhet gir bra resultat. Om du er interessert i trening kan jeg sikkert komme med tips
Vis hele sitatet...
Er klar øve detta, men vil ha ein pang start i begynnelsen, så skal eg prøva og bygga meg stor etter kvart.
Er veldig intresert i dietter som funker, trenings program får eg gratis på trenings senteret eg skal begynna på.

Må vell og tilføya at da skal kombinerast med trening.
For da mesta jogging og andre øvelsar så brenner fett, men og litt styrke.
Så går eg øve til bere styrke når fettet er vekke.
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Er så merklig da der, for når eg var ca 1.80 hadde eg ein periode eg var ner i 60kg, og då hadde eg fortsatt lika stor mage som eg har no.
Så når eg ser på kompisser osv så ligger på samme høgde og vekt så er dei møkje tynnere.
Så eg veit ikkje om da er da at eg har ekstremt lite muskler eller ka da er, føler ikkje da men.
Så er rett og slett bere magen som skal vekk.



Er klar øve detta, men vil ha ein pang start i begynnelsen, så skal eg prøva og bygga meg stor etter kvart.
Er veldig intresert i dietter som funker, trenings program får eg gratis på trenings senteret eg skal begynna på.
Vis hele sitatet...
http://fitnessbloggen.no/ny-studie-g...ktforbrenning/
- Dette var en aprilspøk. Punktforbrenning eksisterer ikke (joda, den gjør det - men i syntetisk form).

Om du aldri før har trent vil du få en pangstart uansett.
Det første halvåret vil du øke mer i øvelser og styrke enn du kommer til å gjøre etter dette.

Det første du bør gjøre er å lese deg opp litt på trening og kosthold, og begynne en sakte omlegging av kostholdet til sunnere varer kombinert med gradvis økt mengde trening og mosjon. Å starte på en ekstremdiett har ingenting for seg, du vil miste både motivasjon, og som følge av det vil du gå lei og gå opp i vekt igjen med en gang.
Sist endret av Verilon; 11. april 2012 kl. 03:25.
Er du gutt eller jente? 65 kg for en gutt på 183 cm er skrøpelig lite... Regner med tråden vil bli slettet, tråder som omhandler hjelp meg ned i vekt blir som regel det.

Men som GloryHole ovenfor nevner, legg deg på kcal underskudd samt litt mer aktivitet i hverdagen så har du kommet langt.

Edit: du er gutt ser det ut til. Du skriver at du vil bygge deg opp med trening? Da legger du heller på deg litt samtidig som du trener, så tar du slankekuren i ettertid.
Sist endret av stagg; 11. april 2012 kl. 03:25.
Sitat av Verilon Vis innlegg
http://fitnessbloggen.no/ny-studie-g...ktforbrenning/
- Dette var en aprilspøk. Punktforbrenning eksisterer ikke (joda, den gjør det - men i syntetisk form).

Om du aldri før har trent vil du få en pangstart uansett.
Det første halvåret vil du øke mer i øvelser og styrke enn du kommer til å gjøre etter dette.

Det første du bør gjøre er å lese deg opp litt på trening og kosthold, og begynne en sakte omlegging av kostholdet til sunnere varer kombinert med gradvis økt mengde trening og mosjon. Å starte på en ekstremdiett har ingenting for seg, .
Vis hele sitatet...
Å sei ''du vil miste både motivasjon, og som følge av det vil du gå lei og gå opp i vekt igjen med en gang'' blir jo heilt feil og sei i og med at du ikkje kjenner meg.
Men og sei at fleirtallet ville gjort da kan eg gå med på.
Eg trur derimot at i mitt tilfelle ville da bere gitt ein følelse av meistring og eg ville fått endo meir vilje til og gjennomføra trenings øktene visst eg såg at da faktisk gidde resultater.

Sitat av stagg Vis innlegg
Er du gutt eller jente? 65 kg for en gutt på 183 cm er skrøpelig lite... Regner med tråden vil bli slettet, tråder som omhandler hjelp meg ned i vekt blir som regel det.

Men som GloryHole ovenfor nevner, legg deg på kcal underskudd samt litt mer aktivitet i hverdagen så har du kommet langt.

Edit: du er gutt ser det ut til. Du skriver at du vil bygge deg opp med trening? Da legger du heller på deg litt samtidig som du trener, så tar du slankekuren i ettertid.
Vis hele sitatet...
Er gutt, bare 16år tho.
Er veldig klar over at sånne tråder som detta desverre blir sletta..
Vil først og fremst gå ner i vekt sånn at da er klart til sommeren så ser eg i ettertid om eg skal bygga muskler og.
Om du skal i form til sommeren burde du heller gå opp 10 kg spør du meg. Begynne å trene med litt vekter er kanskje ikke så dumt?

Uansett, lykke til med å nå sommerformen
Rydenlicious
RydEN's Avatar
hvis du trenger å minske på fettet;
Gerilja Kardio

TABELL 1
Minutter 1-4
Oppvarming:50 prosent av maks fulgt av:

Minutt 5
Spurt i 20 sekunder
Hvil i 10 sekunder
Spurt i 20 sekunder
Hvil i 10 sekunder

Minutt 6
Spurt i 20 sekunder
Hvil i 10 sekunder
Spurt i 20 sekunder
Hvil i 10 sekunder

Minutt 7
Spurt i 20 sekunder
Hvil i 10 sekunder
Spurt i 20 sekunder
Hvil i 10 sekunder

Minutt 8
Spurt i 20 sekunder
Hvil i 10 sekunder
Spurt i 20 sekunder
Hvil i 10 sekunder

Minutter 9-12
Nedtrapping 50 % av maks

Hver dag, i noen uker, så skal du kunne se resultater.
Sist endret av RydEN; 11. april 2012 kl. 04:32.
Kcal inn, kcal ut.

Finn ut hvor mye ditt dagsbehov for kalorier er, du finner kcal kalkulatorer på nett. Legg deg 3-500 kcal under det du som har som dagsbehov den dag i dag. Gå/jogg deg en tur hver dag så når du målet ditt, kanskje ikke innen 1 mnd, spørs hvor mye du legger i det. Skal du starte med "avanserte" dietter så kan du fort mist motivasjonen. 5 kg er ikke mye.

Tren heller med vekter fram til sommeren uten vektreduksjon, skal du se du blir mer "biff", så slipper du samtidig se ut som om du mangler mat i kjøleskapet. 65 kg er ikke mye for en person på 183 cm.

Uansett, er like høy som deg med en kroppsvekt på 73-75 kg, føler meg selv som en spjeling. (Det kan jeg takke alle styrkelføtere for. Takk.)
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Å sei ''du vil miste både motivasjon, og som følge av det vil du gå lei og gå opp i vekt igjen med en gang'' blir jo heilt feil og sei i og med at du ikkje kjenner meg.
Men og sei at fleirtallet ville gjort da kan eg gå med på.
Eg trur derimot at i mitt tilfelle ville da bere gitt ein følelse av meistring og eg ville fått endo meir vilje til og gjennomføra trenings øktene visst eg såg at da faktisk gidde resultater.
.
Vis hele sitatet...
At det var det eneste punktet du valgte å ta stilling til i posten min sier meg at du ikke er den personen du prøver å gi uttrykk for at du er.

Og det at du i første posten din sier at artikkelen du linker til ikke sier noe om hva opplegget går ut på sier meg at du sannsynligvis ikke kommer til å ta det lengre enn denne tråden, for når jeg leser artikkelen ser jeg både forslag til treningsprogram og matplan, samt all informasjon man trenger for å skreddersy opplegget til egen kropp...

</demotivational speach>
Sist endret av Verilon; 11. april 2012 kl. 05:23.