Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  120 22098
Sitat av _Main Vis innlegg
Blir rett irritert over hvor mange idioter som er her - Klart faen har den gutten ikke noen slags rett til å spionere på nakne ungjenter - skulle rett og slett fått så gale juling den dritten. - og til dere som syntes detter er allright? om det var søstern min eller dattera mi hadde jeg kaldkvelt dusten på stedet... patetiske mennesker som trenger seg inn på andre sitt privatliv, mer patetiske er dere som syntes dette er allright - er det fordi dere driver og smygtitter på barn/unge selv?
Vis hele sitatet...
Patetisk er vel når man skal kaldkvelt fyren på stede. Om noen ser på søstra mi? Hva så?

Antar du vil ty til vold selv siden du aldri har fått juling? Må vel være deg og minst 5 andre mot én?
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Stemmer det at det går masse rykter om hvem det er?
Vis hele sitatet...
Jeg har nesten ikke hørt noen rykter. Det var en som stjal en mobil rett før de fant kameraet som en del håpet hadde gjort det (så han skulle bli straffa), men jeg har ikke hørt noen rykter nei

Bortsett bra han som de trodde det kunne være. Det er dog ordentlige folk , så de sier være navnet til de som var å så bildet for å se om de er enige.
Etter som jeg leser i diverse medier online så slår det meg: Har politiet virkelig så dårlige teknikker for å etterforske at de må dra inn elevene i konfrontasjoner på en dårlig video eller er dette bare ett spill for kamera mens noe vettug etterforskning pågår i bakgrunnen for er de så dårlige på å få bilder klare så er det jo praktisk talt nesten fritt fram for digital kriminalitet for de kan jo ikke gjøre stort med det.
Sitat av creavator Vis innlegg
Etter som jeg leser i diverse medier online så slår det meg: Har politiet virkelig så dårlige teknikker for å etterforske at de må dra inn elevene i konfrontasjoner på en dårlig video eller er dette bare ett spill for kamera mens noe vettug etterforskning pågår i bakgrunnen for er de så dårlige på å få bilder klare så er det jo praktisk talt nesten fritt fram for digital kriminalitet for de kan jo ikke gjøre stort med det.
Vis hele sitatet...
Ja, merkelig at politiet i Norge ikke sitter på det samme verktøyet som resten av verden:

https://www.youtube.com/watch?v=LhF_56SxrGk
Denne saken ble diskutert rundt i vårt klassegruppe (VG1, miks av både gutter og jenter) og de fleste syntes det var utrolig ekkelt, inkludert meg selv. Håndteringen av saken er dårlig ja, men hvordan klarer dere å sympatisere med fyren? De fleste jenter og en del gutter som jeg kjenner har allerede nok kroppsproblemer (vil spesielt ikke dusje med andre osv), så tanken på å bli overvåket er grusom - spesielt siden det er video, og det er en sjangse for at det slippes ut på internett osv.

Vet ikke hvor mange jenter som har skrevet i denne tråden, men av de som gikk i min klasse var det bare kommentarer på om at det var hesligt. En ting er å legge ut et bilde av seg selv i bikini, en annen ting er når noen har filmet deg i dusjen! Merk at ikke alle jenter eksposerer hver et lemme på internett, og noen faktisk liker å vise seg påkledd. Det er invasjon av privatlivet og jeg forstår ikke helt hvordan de jentene i filmsnutten klarer å ta så lett på det for å være ærlig... kanskje det bare er meg og min klasse
Skjønner ikke hvorfor folk beskytter en sånn handling!
Samme om det er en overhormonell 16 åring eller en gammal gris på 50 eller ei bitchy kjerring som vil gjøre livet surt for andre jenter.
Håper personen får den straffen h*n fortjener!
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Håper personen får den straffen h*n fortjener!
Vis hele sitatet...
Ingen fortjener sosialt selvmord, ihvertfall ikke i en alder av 16 år.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Ingen fortjener sosialt selvmord, ihvertfall ikke i en alder av 16 år.
Vis hele sitatet...
Fortjene selvmord? Morsom uttalelse.
Sitat av Whybear Vis innlegg
Fortjene selvmord? Morsom uttalelse.
Vis hele sitatet...
Var snakk om sosialt mord her, vil jeg tro.
▼ ... noen uker senere ... ▼
http://www.abcnyheter.no/nyheter/201...lming-pagrepet

Så gikk det ikke helt kikkerens vei denne gangen, får håpe han får en mild dom med minimale bøter. Jeg vet at det gis strafferabatt om man tilstår og legger alle kortene på bordet tidlig i saken, men er ikke sikker på om det gir så mye strafferabatt at pressen har røsket og revet opp saken. Jeg kan ikke skjønne annet en at denne gutten har hatt endel tunge dager på skolen siste tiden, og etter min mening har han til de grader gjort opp for seg. Nå mangler det vel bare at en eller fler av disse fliretåpene skal ha erstatning av denne stakkars gutten også! Stygg sak, pisket opp av politiet, elever, lærere og Pressen.
Sist endret av kriminell; 10. januar 2014 kl. 10:13.
Tror han slipper billig unna selv om han er tatt. Det at bildene/filmene aldri ble sett av verken gjerningsmannen eller noen andre virker nok formildende på straffen.
Dette fikk meg til å tenke på noe. Jeg tror veldig mange gutter, på en ærlig dag, ville måttet innrømme at de syns det å se jenter uten klær på er fascinerende. For en jente som ikke har veldig store skrupler, og som har lyst å tjene noen penger, så kunne det vært svært innbringende å tilby slike tjenester. For hvor enkelt er det ikke å ha med seg et skjult kamera å knipse litt. Folk gjør jo mye rart for penger, så hvorfor ikke dette? Vanligvis når det finnes et marked så griper jo noen sjangsen
Sitat av bo1e Vis innlegg
Dette fikk meg til å tenke på noe. Jeg tror veldig mange gutter, på en ærlig dag, ville måttet innrømme at de syns det å se jenter uten klær på er fascinerende. For en jente som ikke har veldig store skrupler, og som har lyst å tjene noen penger, så kunne det vært svært innbringende å tilby slike tjenester. For hvor enkelt er det ikke å ha med seg et skjult kamera å knipse litt. Folk gjør jo mye rart for penger, så hvorfor ikke dette? Vanligvis når det finnes et marked så griper jo noen sjangsen
Vis hele sitatet...
Tenker du i skolesammenheng? Vel, kanskje fordi man dusjer sammen med klassen sin og ikke har lyst til å snikfotografere de nakne venninnene sine?

Men det finnes vel alltid en eller annen bitch der ute uten skrupler, det gjelder bare å komme i kontakt med dem.
Alle elevene på den skolen, og forhåpentligvis fler, lærte nok mye om personvern og overvåkning generelt, så det kom jo noe positivt ut av det. Men i praksis var det jo slikt vi drev med på ungdomskolen også, bare vi hadde litt mindre teknologiske hjelpemidler.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Alle elevene på den skolen, og forhåpentligvis fler, lærte nok mye om personvern og overvåkning generelt, så det kom jo noe positivt ut av det. Men i praksis var det jo slikt vi drev med på ungdomskolen også, bare vi hadde litt mindre teknologiske hjelpemidler.
Vis hele sitatet...
En kompis fortalte meg en gang at de pleide å legge en liten "vannpytt" ved dørsprekken, slik at de kunne se under døra via refleksjonene.
Jeg monterte en videokamera på badet til venninna, jeg la den under sokkene som at hun skulle oppdage den etterpå, å det gjorde hun.
Hørte en hyl å ble nesten balle-løs etterpå haha

Kunne aldri ALDRI sett på videoen eller solgt den, følte meg jo ganske slem som bare gjorde det..
Jeg tenkte ikke bare i skolesammenheng, selv om det nok er der det er mest utbredt. Tenkte kanskje noen tok på seg oppdrag sånn helt i det generelle for penger Folk kler jo av seg i garderoben på helsestudio, i svømmehaller osv osv. Det har jo vært mye diskusjon om det, og har inntrykk av at enkelte er bekymret for det, siden det er så enkelt å skjule et kamera. Det hele fikk meg bare til å lure på hvor utbredt det faktisk er, i og med at folk sikkert kunne finne på å betale penger for noe sånt, og en jente uten skrupler ikke hadde hatt noe som helst problem med å gjennomføre det.

fågelwrap: Jeg skjønte ikke helt poenget med det du gjorde. Hvorfor filmet du, hvis du aldri kunne brukt videoen til noe etterpå? Hadde det ikke vært tilstrekkelig (og mindre creepy) å bare gjemme kameraet, men ikke filme, hvis poenget var å tøyse med noen?
Sist endret av bo1e; 15. januar 2014 kl. 11:45.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvordan vet de at det er en "ung gutt"? Kan jo være en voksen lærer for alt vi vet. Eller en jente som har lyst på hevn og sosialt drepe noen personer.
Vis hele sitatet...
Eneste innlegget som er av sunn fornuft så langt i denne tråden.
Så lenge konkret informasjon ikke er blitt lagt frem skal vi ikke dra noen forhastede konklusjoner og gå rett på anklagelser av vedkommende som faktisk har begått disse handlingene (så flink jeg er blitt til å skrive'a gitt).

Har vært borte i en lignende sitasjon hvor jeg ble selv ble syndebukk. Ikke en spesielt komfortabel sitasjon. Vær snill å ikke ikke forbåndsdømme uten å ha tenkt dere om først.

tl;dr: Innlegget til Xernox.
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Eneste innlegget som er av sunn fornuft så langt i denne tråden.
Så lenge konkret informasjon ikke er blitt lagt frem skal vi ikke dra noen forhastede konklusjoner og gå rett på anklagelser av vedkommende som faktisk har begått disse handlingene (så flink jeg er blitt til å skrive'a gitt).

Har vært borte i en lignende sitasjon hvor jeg ble selv ble syndebukk. Ikke en spesielt komfortabel sitasjon. Vær snill å ikke ikke forbåndsdømme uten å ha tenkt dere om først.

tl;dr: Innlegget til Xernox.
Vis hele sitatet...
Jeg finner det vanskelig å tro at du har lest hele tråden hvis du ikke har fått med deg at gjerningspersonen fra første stund ble omtalt som "ung mann", siden han greide kunststykket å filme seg selv idet han monterte kameraet.
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Eneste innlegget som er av sunn fornuft så langt i denne tråden.
Så lenge konkret informasjon ikke er blitt lagt frem skal vi ikke dra noen forhastede konklusjoner og gå rett på anklagelser av vedkommende som faktisk har begått disse handlingene (så flink jeg er blitt til å skrive'a gitt).

Har vært borte i en lignende sitasjon hvor jeg ble selv ble syndebukk. Ikke en spesielt komfortabel sitasjon. Vær snill å ikke ikke forbåndsdømme uten å ha tenkt dere om først.

tl;dr: Innlegget til Xernox.
Vis hele sitatet...
Forhåndsdømme? Først filmet han seg selv mens han monterte kameraet. Når de fikk tak i han innrømmet han det samme dag. Er ikke mye forhåndsdømming det er snakk om her :P
Sitat av Samleieobjekt Vis innlegg
Jeg finner det vanskelig å tro at du har lest hele tråden hvis du ikke har fått med deg at gjerningspersonen fra første stund ble omtalt som "ung mann", siden han greide kunststykket å filme seg selv idet han monterte kameraet.
Vis hele sitatet...
Oh shit... Beklager.