Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 689
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Heisann folkens.

Jeg ble inspirert av en annen tråd på forumet her, om å koble ps3'en til pc-skjermen, men har støtt på et problem som jeg håper lar seg løse, ellers har jeg kasta vekk mye penger idag.

Problemet er som følger, ps3'en er koblet til skjermen via en hdmi kabel, gjennom en hdmi->dvi kontakt til skjermen. Når jeg da skrur på ps3'en får jeg en signal error, hvor det står:

Signal error
dvi digital
fD: 26.9MHz
fH: 31.2khz
fV: 50Hz

Og fV: 50Hz står å blinker rødt.
Skjermen min er som følger: Eizo 24" LCD FlexScan S2401WSEK Black

All hjelp taes imot med stor takk!
Titta på specs på skjermen din og kunne ikke se at den var hd. Kanskje det er feilen, men jeg er ingen ekspert.
Også tror jeg du må ha en egen konverter som du setter mellom HDMI kabelen og skjermen.
Sist endret av boiler; 10. oktober 2009 kl. 18:14.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Trådstarter
Noe mulighet for å sette ps3'en til å ikke kjøre på hd? Har en konverter mellom hdmi kabelen fra ps3 og til skjermen, en liten duppeditt med hvor man pluger kabelen i bak med dvi kontakt foran..
Ps3 kjører ikke automatisk på hd, det må du stille inn selv.
Men kanskje dette er mulig hvis du får en overgang fra vga til scart.En slik.
Sist endret av boiler; 10. oktober 2009 kl. 18:36.
Sitat av boiler Vis innlegg
Ps3 kjører ikke automatisk på hd, det må du stille inn selv.
Men kanskje dette er mulig hvis du får en overgang fra vga til scart.En slik.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om det kommer til å funke, er jo ikke scart på en Ps3 eller på en dataskjerm...

Alså det er på Ps3, men ikke en sånn en
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Trådstarter
Okay, takk.. skal se om ikke jeg får finni på noe lurt.. Men måtte hatt motsatt i tilfelle, må gå fra vga til dvi, har ikke vga tilkobling på pc skjermen
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har du prøvd å sette skjermoutputen til PS3en til default ? (Hold inne powerknappen til du hører to pip).

Og har du brukt en DVI-D overgang ? Mistenker at overgang fra HDMI -> DVI-A ikke vil fungere.