Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2235
Anonym bruker
"Allergisk Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Var til fastlegen i dag ettersom jeg vil ha remis til psykiater for utredning av ADD. Han ga meg noen papirer jeg måtte fylle i og etterpå sa han at jeg måtte levere blodprøve.

Jeg tok elevanse 3 timer før (kjøpt illegalt).

Noen som vet hva de ser etter? De tok 4 «rør» med blodprøver. Poenget var å se etter drugs så hadde de vel spurt om urin isteden. Eller? Noen med innsikt?
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har vært gjennom samma stresset.. Røyka tett gjennom hele utredninga og tok Aduvanz når jeg fikk kjøpt nå og da. Om du ikke har nylig alvorlig rushistorikk (typ noen år i forkant av utredningen), så maser de ikke om det. Dessuten er de nødt til å be om ditt samtykke til screening for rusmidler. Bare husk at du kan få høyere blodtrykk av mye bruk av adhd-meds og du må kunne gå gjennom EKG mot slutten av utredningen (samt at de undersøker leververdiene dine) for å få adhd-meds på resept. Det tar ca 2-3 døgn å få lisdeksamfetamin ut av systemet, så bare vær litt varsom underveis og ikke innrøm rusbruk eller overdreven drekking..��
Lykke til!
Anonym bruker
"Allergisk Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar!

Nei, ingen mistanke om rusbruk og har ingenting sånt på journalen. Er også voksen, hvis det er relevant.

Er jo ikke under utredning enda, men remis ble sendt i dag samtidig som jeg fylte i skjemaene og leverte blodprøvene. Det var noe han sa typ på vei ut døra - at jeg måtte levere blodprøver men at de også kunne leveres senere også hvis jeg ikke rakk det.

Er bare nå jeg noier litt.. Noen som vet hva de sjekker på prøvene som ble tatt?
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ville ringt og spurt sekretæren som tar telefonen.

«Hei, har dere fått svar på hvor mye vitamin og blodsukker jeg har?»

- «Å, testet ikke dere blodsukkeret? Hva slags blodprøver var det egentlig?»

- «Å, ikke fått svar på noe enda? Nei okei, vet du om dere testet vitamin og blodsukker? Akkurat, det var jo mange prøveenheter, hva testet dere for?»

- «Akkurat, tusen takk, ha en fin dag!»
Anonym bruker
"Allergisk Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei, funker ikke. De har lab for div prøvetaking i samme bygg men forskjellige etasjer. Prøvene ble sendt inn til analyse rett etter de ble tatt.
Gjorde det samme. Er for å sjekke stoffskifte og andre verdier i blodet, vanlig prosedyre.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, funker ikke. De har lab for div prøvetaking i samme bygg men forskjellige etasjer. Prøvene ble sendt inn til analyse rett etter de ble tatt.
Vis hele sitatet...
Så du mener at sykepleieren ikke kan slå opp i journalen din for å se hvilke blodprøver som ble rekvirert? Det kan hun!
Anonym bruker
"Allergisk Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vannflaska: Takk! Var det jeg mistenkte (blodstatus) men da vet jeg

Moden Bever: Joda. Men da kunne jeg like gjerne spurt legen. Blir litt suspekt å ta en telefon et par timer etterpå og bare «Halla, hva sjekker derre i blodet mitt forresten?»

Legen skulle ta kontakt kjapt
om det var noe (regner med avvik på blodprøver). Tar det for lang tid med innkalling så får jeg bare bite i det sure eple å ta det privat isteden.
Rustest taes eventuelt senere hos fastlegen, etter første introtime med DPS. De informerer deg og om dette.
Di sjekker for stoffskifte.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble testet for rus av fastlegen min, uten samtykke. Jeg har tenkt så lenge på dette at nå er det for sent å gjøre noe med. Ritalinen ble tatt i fra meg. Men, grunnen som jeg ikke visste var en i familien som hadde mistanke. Dette fikk jeg vite ett halvt år senere av den personen, ikke av legen min. Jeg var 25 år. Ikke meningen å skremme deg,, men sjekk dette opp, med en gang er mitt råd. Vit alltid hva slags tester de gjør med deg. Jeg angrer så mye den dag i dag.
Legen min sa at de var pliktet til og si ifra om det var leting etter rusmidler osv når de tok blodprøver.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ble testet for rus av fastlegen min, uten samtykke. Jeg har tenkt så lenge på dette at nå er det for sent å gjøre noe med. Ritalinen ble tatt i fra meg. Men, grunnen som jeg ikke visste var en i familien som hadde mistanke. Dette fikk jeg vite ett halvt år senere av den personen, ikke av legen min. Jeg var 25 år.
Vis hele sitatet...
Hva mener du egentlig?
Har en i familien din ringt til fastlegen din og pratet med denne om dine helseopplysninger? Det kan da umulig være lov.
Jeg kunne skjønt det hvis det var noe veldig alvorlig, f.eks. at de trodde du var suicidal eller i fare på andre måter,
men det er jo ikke tilfelle her.
Og som han over nevner så skal de vel opplyse om hva det testes for.
Anonym bruker
"Allergisk Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Update: Fått innkalling allerede! De sjekket altså ikke etter drugs i første blodprøven. Ved innkallingen fikk jeg også typ et vedlegg med standard info og her framgår det at urinprøve er som standard på første møtet i hvert fall.