Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4239
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er ga ske sikker på at foreldra mine har satt noe kamera i leiligheten min mens jeg var borte. Jeg har ganske stor leilighet/stua da. Om kameraer kan vel være ganske små? Hvordan skal jeg liksom klare å finne et kamera?
Og jeg har mine bevis på at de gjør det.
Legg deg å sov, evt snakk med lege
Finnes utstyr som brukes til å finne evt kamera og mikrofoner. Skal du være helt sikker så leier du inn folk med kompetanse på det. Mest sannsynlig er du bare paranoid.
Bruk bevisene dine.
Har du bevis på at du blir kameraovervåket bør det være en smal sak å gå igjennom ting som står rettet mot der du vanligvis gjør ulovligheter.

Evt kan du spise, drikke litt vann og få deg en god natts søvn.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Slutt å stuk og få deg litt søvn
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Går du på noe? Hvilke bevis er det snakk om? Hvorfor skulle de gått til det skrittet å skaffe seg et kamera å overvåke deg med? Hvordan?

Hvis du insisterer på å sjekke, får du jo bare lete så lenge du gidder eller til noiaen gir seg.

Hvor ville du satt opp et kamera hvis du skulle overvåke deg selv?
Se etter lys som blinker og overflater som reflekterer. Studer brannalarmer, luftventiler og andre smarte steder nøye. Om du virkelig leter og ikke finner noe, så er det ingenting der

Been there, done that, gjentar seg et par ganger i året ca. ��
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg prøvde å finne en kilde til påstanden min, men kommer ikke på noen gode google-søkeord som kan hjelpe meg akkurat nå, men det finnes noe som beskriver dette. Det kan du nok finne selv.

For det første, det å sette opp et kamera i en annen person sin leilighet uten samtykke for å drive skjult overvåkning kan være ulovlig.

For det andre, en eier kan overvåke sin egen leilighet, men jeg er usikker på om dette er akseptabelt dersom det er noen andre som bor i leiligheten.

Eier du leiligheten?
Er det foreldrene dine som eier den?
Har de spurt deg om samtykke?
Hvorfor tror du at de vil overvåke deg?
Ta det med ro bror, samme hvor sikker du føler deg er dette 99,9% bare en noia i hodet ditt.
Nå veit jeg at du vektlegger den ene 0,1% som mangler mest, og tenker jammen hva hvis! Så jeg kunne egentlig sagt 100

Røyker du hasj? Tar kokain? Amfetamin? Bruk kan utvikle både paranoia og psykose. Å tro man er overvåket er typiske trekk på begge deler.
Slutt hvis det er tilfelle at du ruser deg hvis ikke risikerer du at denne noiaen blir permanent. Ta hensyn til hjernen når den er i ubalanse ellers ødelegger du den!

Hvis du bor hjemme og driver med ting du er redd for at foreldrene dine skal finne ut av er første steget å stoppe med de tingene. Det gir deg tydeligvis en angst og innskrenket frihet.

Ikke misforstå meg, føler med deg! Vært der noen ganger BOMBESIKKER, men nope, bare huet. Det som er så skada er at man skjønner ikke at hjernen bare har noia, alle usammenhengende dots og bevis virker så rasjonelle og man føler seg helt oppegående og normal men så skjønner man senere når hjernen faktisk er normal igjen at hjernen da var helt skada hehe.

Edit: Ser det er i din egne leilighet du tror de har satt opp kamera. Det har de ikke lov til, og sånt utstyr er dyrt. Samme hva de mistenker at du gjør er det ikke rasjonelt å sette opp noe kamera. Hør på Sukkersyke, legg deg å sov og ring evn legen din hvis følelsen ikke går over.
Sist endret av celtseus; 11. august 2021 kl. 17:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er ga ske sikker på at foreldra mine har satt noe kamera i leiligheten min mens jeg var borte. Jeg har ganske stor leilighet/stua da. Om kameraer kan vel være ganske små? Hvordan skal jeg liksom klare å finne et kamera?
Og jeg har mine bevis på at de gjør det.
Vis hele sitatet...
Bruk litt sukker eller bakepulver (eller what ever hvitt pulver du finner) og lat som du sniffer inn dette oppi nesen.

Hvis foreldrene dine virkelig har satt opp kamera i leiligheten din, så lar de vel ikke "sniffing av ett eller annet hvitt pulver" gå upåaktet hen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og jeg har mine bevis på at de gjør det.
Vis hele sitatet...
Hvorfor utdyper du ikke det med en gang da? Skal man hevde at man er overvåket og har bevis virker det jo helt teit å slutte der. Har du først sagt A... Eller så kan du gjøre som flere anbefaler, tygge litt halm, si mø og ta kvelden.
Det høres ut som noe jeg hadde tenkt etter fem dager på speed, du kan ikke gi litt mer info om situasjonen?
prøv å ta det med ro. let om du vil, men hadde en kompis som noia over det samme. gikk vel rundt i flere måneder og turte så vidt å dra hjem, til slutt fikk han fagfolk til å gjennomskue hele leiligheten for signaler. var absolutt ingen ting der, skal love deg han følte seg helt idio i etterkant xd

slapp av kompis, ta vare på deg selv
Hvordan går det med deg nå, TS?
Selvfølgelig er det mulig. Der jeg bor er det flere kameraer eller mikrofoner. Jeg hører daglig elektroniske klikkelyder på forskjellige steder. Om man bor i egen privat bolig så er dette veldig urealistisk og usannsynlig som folk sier, men jeg bor i en kommunal bolig. https://www.howelawfirm.com/counter-...-surveillance/
Sist endret av Deagleflyndre; 12. august 2021 kl. 09:59.
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Selvfølgelig er det mulig. Der jeg bor er det flere kameraer eller mikrofoner. Jeg hører daglig elektroniske klikkelyder på forskjellige steder. Om man bor i egen privat bolig så er dette veldig urealistisk og usannsynlig som folk sier, men jeg bor i en kommunal bolig. https://www.howelawfirm.com/counter-...-surveillance/
Vis hele sitatet...
Kanskje du også skal ta deg en tur til legen.. Jeg har også bodd i kommunal bolig, ingen utleiere har lov til å overvåke deg inne i leiligheten din.

- Romavlytting av andre der man selv ikke er en del av samtalen er straffbart og kan gi to års fengsel (straffeloven § 205 og § 266)
- Angående kameraovervåkning forteller Datatilsynet at man "ikke kan overvåke andres private sfære slik som leieboere og deres besøkende." Det konkretiseres leieboere. Strafferammen er på 2 års fengsel her også (straffeloven § 266). Det er ekstremt strengt også i bakgårder og oppganger og det skal være godt skiltet om det er satt opp kameraer i offentlig sfære.

Der jeg bodde før var det sikkerhetskameraer i garasjen og ved inngangsparti men disse var ute av drift alle årene jeg bodde der, pga økonomiske årsaker. Bor du i kommunal bolig er du nok klar over hvor lite penger de gidder å bruke på vedlikehold osv der.

Som en som faktisk har vært utsatt for skjult romavlytting i forbindelse med straffesak (i slike tilfeller må det godkjenning fra retten til og lovbruddet ha en strafferamme på over ti år) kan jeg love deg at om du blir skjult overvåka gir ikke utstyret fra seg så mye som et pip eller klikk som du påstår.
Sist endret av celtseus; 12. august 2021 kl. 10:33.
Typisk psykose ring legevakta heller enn å lete etter kameraer i leiligheta.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av celtseus Vis innlegg
Kanskje du også skal ta deg en tur til legen.. Jeg har også bodd i kommunal bolig, ingen utleiere har lov til å overvåke deg inne i leiligheten din.

- Romavlytting av andre der man selv ikke er en del av samtalen er straffbart og kan gi to års fengsel (straffeloven § 205 og § 266)
- Angående kameraovervåkning forteller Datatilsynet at man "ikke kan overvåke andres private sfære slik som leieboere og deres besøkende." Det konkretiseres leieboere. Strafferammen er på 2 års fengsel her også (straffeloven § 266). Det er ekstremt strengt også i bakgårder og oppganger og det skal være godt skiltet om det er satt opp kameraer i offentlig sfære.

Der jeg bodde før var det sikkerhetskameraer i garasjen og ved inngangsparti men disse var ute av drift alle årene jeg bodde der, pga økonomiske årsaker. Bor du i kommunal bolig er du nok klar over hvor lite penger de gidder å bruke på vedlikehold osv der.

Som en som faktisk har vært utsatt for skjult romavlytting i forbindelse med straffesak (i slike tilfeller må det godkjenning fra retten til og lovbruddet ha en strafferamme på over ti år) kan jeg love deg at om du blir skjult overvåka gir ikke utstyret fra seg så mye som et pip eller klikk som du påstår.
Vis hele sitatet...
Hvor gjemte politiet avlyttingsutryret i ditt tilfelle da? Og hva slags avlytting vr det?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor gjemte politiet avlyttingsutryret i ditt tilfelle da? Og hva slags avlytting vr det?
Vis hele sitatet...
Var du ikke redd for at foreldrene dine hadde kamera i leiligheten din da? Ikke politiet? Og hvorfor skulle foreldrene dine være interessert i å overvåke sitt egne voksne barn?
Hvis det er kamera i leiligheten, så er det lite sannsynlig at det er av den typen som får sendt ut informasjon.
Uansett, så vil disse gå på batteri og dø ut før eller siden.

Du kan kjøpe denne: https://estore.no/andre-mobiltilbeho...kameraer.html?
for å fjerne mistanken.

Hvis "trusselen" er reel, er det kanskje lurere å sette opp egne kamera for å fremkalle bevis - personen
vil antakeligvis hente kameraet før eller siden.
Sist endret av itori123; 12. august 2021 kl. 13:40.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Kanskje du også skal ta deg en tur til legen.. Jeg har også bodd i kommunal bolig, ingen utleiere har lov til å overvåke deg inne i leiligheten din.

- Romavlytting av andre der man selv ikke er en del av samtalen er straffbart og kan gi to års fengsel (straffeloven § 205 og § 266)
- Angående kameraovervåkning forteller Datatilsynet at man "ikke kan overvåke andres private sfære slik som leieboere og deres besøkende." Det konkretiseres leieboere. Strafferammen er på 2 års fengsel her også (straffeloven § 266). Det er ekstremt strengt også i bakgårder og oppganger og det skal være godt skiltet om det er satt opp kameraer i offentlig sfære.

Der jeg bodde før var det sikkerhetskameraer i garasjen og ved inngangsparti men disse var ute av drift alle årene jeg bodde der, pga økonomiske årsaker. Bor du i kommunal bolig er du nok klar over hvor lite penger de gidder å bruke på vedlikehold osv der.

Som en som faktisk har vært utsatt for skjult romavlytting i forbindelse med straffesak (i slike tilfeller må det godkjenning fra retten til og lovbruddet ha en strafferamme på over ti år) kan jeg love deg at om du blir skjult overvåka gir ikke utstyret fra seg så mye som et pip eller klikk som du påstår.
Vis hele sitatet...

kanskje du har rett.. men og kanskje, er det mulig jeg har rett. Faktum er, mange er i stand til å bryte loven, spesielt de over deg. Enten det er huseier som står bak eller politiet. Og du vet, til og med politiet er kjent for å bryte loven, og det er jo også slik at om den på toppen av hierarkiet gjør det som ulovlig er, da er det jo ingen man kan henvende seg til. Lite man kan gjøre i grunnen!

men for å holde meg on-topic, nei trådstarter blir ikke overvåket og det er absolutt ikke noen opptaksenheter der han bor, det er jeg 99-100% sikker på, basert på det han sier.
Sist endret av Deagleflyndre; 12. august 2021 kl. 15:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Mange foreldre som mer eller mindre overvåker barna sine.
Nettaktivitet/mobil o.l. først og fremst litt yngre barn kanskje, men allikevel.

Hvis man først har mistanke om overvåkning så er det vel mer sannsynlig at det er
foreldre en politiet ( hvis man ikke er en storfisk eller terrorist)
Tror nok problemet er i hodet ditt og ikke i leiligheten.

Er du redd for kameraer så skru av alt lys og flekk opp mobilkameraet ditt. Se rundt med det, vil ikke oppdage alle typer utstyr, men i hvert fall det som benytter seg av ir teknologi for nattsyn
(for de som mener dette ikke fungerer, rett fjernkontrollen til feks TVen mot kameraet og trykk på en knapp )

Angående hvordan politiet avlytter, er eneste metoden jeg har vært borti at de tar kontakt med utleier eller eier og tar seg inn i leilighet under eller over og borrer en mikrofon eller kamera opp eller ned. Kjenner en som ble "tvunget" til å montere utstyr i sitt gulv/naboens tak. Dette er mer en 10 år siden så mulig de har bedre metoder i dag.