Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 6867
La oss si at jeg ønsker å ha muligheten til å spore sykkelen min i tilfelle den blir stjålet, tyven har iphone, vil han da bli varslet på telefon at der finnes en tag på sykkelen? Og Vil tagen gi fra seg lyd i ett slikt tilfelle? 🤔

Apple sier:
«AirTag er dexsignet for å forhindre uønsket sporing.
Hvis noen andres AirTag skulle havne blant tingene dine, vil iPhonen din oppdage at den er med deg rundt og sende deg et varsel.
Hvis det har gått en stund og du fortsatt ikke har funnet den, spiller AirTag av en lyd for å fortelle deg at den er der.

Men hvis du er på tur med en venn som har en AirTag, eller sitter på et tog der flere av passasjerene har AirTager, så skjer det ingen verdens ting. Varslingene utløses kun når en AirTag skilles fra eieren.»

Har jeg skjønt det korrekt at disse er ubrukelig til dette formålet?

Diskusjon med kollega som har merket sykkelen sin med en slik er hva som utløste dette spørsmålet.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Føler airtag er bare tull, føler apple fokuserer mere på penger og hvor kul den skal være istede for hvor nyttig den egentelig er. Heller kjøp deg noe på ebay for 200kr som er knøtt liten som fungerer dobbelt så bra enn airtag.

https://www.teknikkdeler.no/mini-gps...8aAn4TEALw_wcB
Trådstarter
Ideen er god, men begrensningene for mange slik jeg ser det.
Finnes vel ikke gps som kan sende ut lokasjon uten at den inneholder ett registrert sim, dem fleste er vel også abb. tjenester og har batteri med begrenset levetid..
AirTags er primært ment for mistede, ikke stjålne ting. Men en tyv får kun beskjed etter at vedkommede har tatt med seg gjenstanden "hjem", og da har du hjemmeadressen. Les mer her: https://petapixel.com/2021/04/26/app...track-thieves/