Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3299
Har gått på zoloft i litt over en mnde nå, og har egentlig hatt minimalt med bivirkninger. Følte medisinen funka veldig bra i starten, men tror effekten begynner å avta litt. Uansett, jeg har begynt å innse at jeg blir mye mer irritert på ting for tiden. Spesielt hvis jeg spiller alene. På det værste klarer jeg ikke ha det gøy, blir bare skikkelig irritert og begynner å slå i stolen og slikt. Det virker som dette bare skjer mer og mer. I tillegg er jeg mye urolig og rastløs, men det virker å være normalt. Tror dog den bivirkningen begynner å bli litt værre.

Vet at jeg selvsagt må ta dette opp med legen, og har en samtale der rett over påske om legemiddelet, men etter at jeg måtte avslutte en spillerunde her nå fordi jeg bare ble sint så var jeg så lur at jeg søkte opp om dette er en vanlig bivirkning. De fleste resultatene nevnte det ikke, men det var selvsagt noen som sa at dette kunne være en alvorlig bivirkning som krevde umiddelbar kontakt med lege. Stemmer virkelig det? Jeg sitter helt alene her uten noen å snakke med, så tankene får kjøre fritt, og da blir jeg ekstra påvirket av å lese sånt...

Kan forsåvidt også slenge inn et ekstra spørsmål jeg er ganske usikker på. Jeg begynte først på remeron, som virka veldig bra i et par mnder, men effekten begynte etter hvert å avta. Legen ville da at jeg skulle prøve zoloft uten å slutte med remeron, og siden jeg har null bivirkninger fra remeron nå så mente hun at jeg like gjerne kan ta begge deler, så lenge det lindrer problemene mine. Jeg tenker jo at en lege/psykiater skal vite om det er trygt og forsvarlig eller ikke, men på den andre siden virker det litt overkill, og jeg kjenner litt usikkerhet på om det faktisk er lurt. Er det noe jeg burde ta opp?
Zoloft er anti depressiva eller? Jeg tåler ikke anti depresiva nettopp pga sinneproblemer osv.
Trådstarter
7 0
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Zoloft er anti depressiva eller? Jeg tåler ikke anti depresiva nettopp pga sinneproblemer osv.
Vis hele sitatet...
Jepp, er SSRI. Merka ingenting sånt fra remeron, men dette her ble litt mye nå. Veit ikke om jeg bare skremmer meg selv inn i det eller hva faen, men får nesten samme ekle følelsen som om jeg hadde røyka for mye weed. Skulle jo aldri begynt å lese på bivirkninger...
Sitat av kortlunte Vis innlegg
Jepp, er SSRI. Merka ingenting sånt fra remeron, men dette her ble litt mye nå. Veit ikke om jeg bare skremmer meg selv inn i det eller hva faen, men får nesten samme ekle følelsen som om jeg hadde røyka for mye weed. Skulle jo aldri begynt å lese på bivirkninger...
Vis hele sitatet...
Var på blant annet remeron jeg merka det værst :P
Trådstarter
7 0
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Var på blant annet remeron jeg merka det værst :P
Vis hele sitatet...
Kan virke som om det begynner å få samme virkningen på meg da. Kanskje kombinasjonen av begge gjør det værre. Klarte i det minste å roe meg litt ned igjen, men det der var ekkelt. Kjentes ut som om jeg holdt på å bli skikkelig fjern, uten å ha inntatt noe som helst, og ble livredd for serotonin syndrom, og så begynner man å lese på symptomer og føler at man får flere symptomer jo flere man leser... Blir definitivt å ta opp dette med legen.
Husk at du blir mye verre den første måneden på ssri. Det blir verre og så blir det bedre. Mye bedre.
Trådstarter
7 0
Sitat av urunderarrest Vis innlegg
Husk at du blir mye verre den første måneden på ssri. Det blir verre og så blir det bedre. Mye bedre.
Vis hele sitatet...
Aha, jeg hadde inntrykk av at de værste bivirkningene gjerne kom de første par ukene, og ville bli borte etter ca en mnd. Får høre hva legen mener
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har prøvd remeron, sarotex, cipralex og venlafaxin. Ingen bivirkninger kom bort til meg etter 6mnd bortsett fra problem med ereksjon.