Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1715
Neida, er fortsatt langt ifra, men prøver så godt jeg kan. Sjekk gjerne ut musikkstykket jeg har jobbet med de siste dagene.

Trykk her for og lytt, gi meg ris, kritikk, ros, alt ettersom hva det er verdt

- boblesaft
Absolut ikke dårlig det der, fortsett og lage, du er flink . +1
Not bad! Skulle gjerne vært lengre. Overrasket over lydkvaliteten til FL. Montro om jeg skal bytte fra Reason til Fl, de klassiske lydene virket mye mer realistiske.
Sist endret av TheGloryHole; 11. januar 2013 kl. 11:13.
Ikke dårlig, men det er nok en del ting som kunne ha blitt forbedret. Tenker da spesielt på overgangene dine. Jeg føler også at det mangler dybde - altså kompleksitet.
Så syns jeg kanskje det er noe kjepphøyt å starte tråden med: "Norges Has Zimmer".
Sett bort i fra det, så var det bra, dog sangen skulle vært lengre .

Ikke gi opp, fortsett med det du gjør! Gjerne del flere sanger med oss om du har, kunne godt tenkt meg å lytte til flere.
Sitat av drinkalone Vis innlegg
Ikke dårlig, men det er nok en del ting som kunne ha blitt forbedret. Tenker da spesielt på overgangene dine. Jeg føler også at det mangler dybde - altså kompleksitet.
Så syns jeg kanskje det er noe kjepphøyt å starte tråden med: "Norges Has Zimmer".
Sett bort i fra det, så var det bra, dog sangen skulle vært lengre .

Ikke gi opp, fortsett med det du gjør! Gjerne del flere sanger med oss om du har, kunne godt tenkt meg å lytte til flere.
Vis hele sitatet...
Forstår veldig godt hva du mener og er til dels helt enig Dynamikk og overganger er noe jeg må jobbe med. Når det er sagt er det filmmusikk jeg prøver å lage her, og da kan overgangene her være helt kurant alt ettersom hvordan det samsvarer med bilde/filmen.

Hadde ingen intensjoner om å være kjepphøy - å skrive "Norges Hans Zimmer" var bare en måte å få riktig oppmerksomhet på. Er meget klar over at jeg er langt ifra det kaliberet

TheGloryHole: Dersom du bruker Reason bør du heller gå over til f. eks. Cubase framfor FL Studio - du har tilgang til samme VST, og workflow i Reason er mer likt Cubase enn FL Studio

Takk for tilbakemeldinger!
Jeg synes du så absolutt er inne på noe veldig bra her! Stilarten din minner forresten veldig om Johan de Meij. Det eneste jeg egentlig vil si er, som de andre over, at den burde lages lenger.

Hvilken bakgrunn har du forresten i musikk? Jobber du med det? Spiller du noen instrumenter?

Stå på
Sitat av Ketenna Vis innlegg
Jeg synes du så absolutt er inne på noe veldig bra her! Stilarten din minner forresten veldig om Johan de Meij. Det eneste jeg egentlig vil si er, som de andre over, at den burde lages lenger.

Hvilken bakgrunn har du forresten i musikk? Jobber du med det? Spiller du noen instrumenter?

Stå på
Vis hele sitatet...
Har ikke hørt om Johan de Meij, skal sjekket ut han!
Spiller piano og hører mye på filmmusikk. Det er bare hobby ved siden av filmstudier

Takk for tilbakemelding!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hvilke plugins og VSTi's har du brukt på denne? Fet produksjon, ikke helt profesjonelt enda men kjempebra til å være laga i FL liksom.
Har brukt ewql gold, stormdrum og edirol orchestra.
Har gjort noen endringer, og ny link er: http://www.youtube.com/watch?v=y9pWvgr4tSk
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hvilke plugins og VSTi's har du brukt på denne? Fet produksjon, ikke helt profesjonelt enda men kjempebra til å være laga i FL liksom.
Vis hele sitatet...
Det har da ingen verdens ting med saken å gjøre, om det laget i FL eller ikke?
The Merciful One
mr5050's Avatar
Du har skillz mr boblesaft
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Det har da ingen verdens ting med saken å gjøre, om det laget i FL eller ikke?
Vis hele sitatet...
Jo? Det har mye å si om det er laga med ordentlige instrumenter eller om det er laga i en DAW. Man får det jo aldri like bra som med ordentlige instrumenter i en DAW liksom, selv om her har han fått det jævla bra til.
Kult! Likte spesielt delen fra 1.07. Slutten med de to akkordene hørtes litt rart ut for meg, det funker men syntes det var en litt enkel løsning. Lykke til i konkurransen!
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Jo? Det har mye å si om det er laga med ordentlige instrumenter eller om det er laga i en DAW. Man får det jo aldri like bra som med ordentlige instrumenter i en DAW liksom, selv om her har han fått det jævla bra til.
Vis hele sitatet...
My bad. Trodde du mente at det var overraskende bra til å være FL kontra andre DAWs.