Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1769
Heii

Jeg har tydeligvis kjøpt en gammel skolepc. Den funker helt fint, men er litt treg. Jeg reinstallerte Windows. Trodde det ville hjelpe pcen til å bli raskere, men neida.

Så prøvde jeg å gå inn på BIOS men jeg trenger passord for å kunne endre noe der inne. Jeg vet ikke hva BIOS gjør og om endringer skolen har gjort for pcen påvirker den. Derfor vil jeg gjøre BIOSen til den normale settinger, men jeg trenger passordet. Det er umulig for meg å vite hvilken skole den er fra og finner ikke han som solgte den til meg.

Dette er en Dell Latitude E5500. Er det mulig å fikse dette på en enkel og grei måte?

Setter pris på alle svar, hvis det er spm er det bare å spørre. Takk
Du kan forsøke dette.
Her er en video guide for laptop.
Sist endret av Veggen; 8. oktober 2017 kl. 23:51.
Hei! Usikker på Dell PCer, men hos hp sin probook lineup måtte jeg kjøpe inn en ny bios chip på eBay og skifte den ut med den gamle.
Sitat av Mancity Vis innlegg
Jeg har tydeligvis kjøpt en gammel skolepc. Den funker helt fint, men er litt treg. Jeg reinstallerte Windows ...
Vis hele sitatet...
Et meget relevant spørsmål vil være, hvilket merket og modell er det snakk om? Laptoper som man for utdelt/leid på/fra skolen er ikke kjent for å bryte lysets hastighet. Og spesielt når den er brukt en stund.

Tror ikke man trenger å være noen Sherlock Holmes for å finne ut hvorfor den er treig.

EDIT: Men selvsagt, så kan du optimalisere Windows systemet til å bruke mindre ressurser, fjerne grafiske effekter, avinstallere unødvendig programvare/features/tjenester o.l.
Sist endret av 0xFF; 9. oktober 2017 kl. 00:00.
Trådstarter
9 1
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Du kan forsøke dette.
Her er en video guide for laptop.
Vis hele sitatet...
Hmm, skal teste disse tingene ut i morgen.. takk for forslaget

Sitat av 0xFF Vis innlegg
Et meget relevant spørsmål vil være, hvilket merket og modell er det snakk om?
Vis hele sitatet...
Jeg installerte Windows 7 home premium. Jeg har av-installert programmer osv..

Spørsmålet er om de innstillingene som er satt av skolen på BIOSen har virkning på hastighet og ytelse?
Sist endret av Mancity; 9. oktober 2017 kl. 04:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mancity Vis innlegg
Spørsmålet er om de innstillingene som er satt av skolen på BIOSen har virkning på hastighet og ytelse?
Vis hele sitatet...
Meget lite sannsynlig.