Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 7206
God morgen mine kjære freaks!

De siste to ukene har jeg spist ekstremt mye tunfisk på boks og kyllingfilet, fordi jeg er en aktiv student som driver mye med styrketrening, og da vet dere helt sikkert at proteiner er en viktig del for å bygge muskler. Kyllingfilet og tunfisk er en veldig enkel og samtidig billig kilde til proteiner, da jeg ikke har så mye penger når jeg studerer.

Spørsmålet mitt er om for mye av dette kan bli ille? Jeg vet at jeg kunne søkt om dette på nettet, men det er så utrolig mange forskjellige svar, så jeg føler meg litt tryggere ved å spørre dere her inne. Lest noe om at tunfisk på boks kan inneholde metall (mercury?) og at for mye av dette kan skade hjernen. Har også lest at du kan bygge opp en slags matforgiftning av å spise for mye kylling. Noen som har erfaring rundt dette? Jeg skal selvfølgelig ikke fortsette et så lite variert kosthold i flere år, det er bare nå som jeg har dårlig råd siden jeg studerer.
Tunfisk, ja det er kvikksølv i tunfisk og ja i store mengder av typen over 500 gram pr. uke kan dette bli farlig. [Kilde]

Kylling er ikke farlig i noen mengder. [Kilde]
Husk på egg, linser og bønner også, det er rimelig. Så du kan godt variere, du kan og slenge inn litt vanlig kjøtt også med en god bønnestuing så vil det være masser av proteiner.

Det jeg gjorde var at jeg fulgte med på all slags tilbud og handla alt billig. Men jeg hata tunfisk og da, klarer ikke å spise det.
Karbonadedeig, Kalkun og Reinkjøtt er også gode kilder til protein, veldig greit å variere kosten litt.