Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 6038
Er det noe fasitsvar på når tillegg på natten begynner fra? Eller er det forskjell fra arbeidsplass til arbeidsplass?

Jobber fra 16.00-23.30 4-5 dager i uken hvor kun natt-tillegg er oppført i kontrakten og ikke kveldstillegg. Vet ikke om natt og kveld er det samme når det kommer til tillegg?

Takk for svar.
Lettest å høre med fagforening eller verneombudet. Det kan være særavtaler osv..
Dette står i kontrakten, eller som referanse til organisasjonens avtale (hvis tariff). Og er dermed ikke lovfestet etter mitt skjønn.
Hos min arbeidsgiver har vi ettermiddagstillegg fram til 2100, når nattillegget starter.

ikke sikert at din arbeidsgiver har kveldstillegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det finst ingen lovbestemte regler for det. Nattillegg og andre tillegg er generelt sett heimla i tariffavtaler eller arbeidsavtaler, og det er klin umulig å svare utan å vite kva tariffområde du er under, om du er organisert, om arbeidsgjevar er organisert, relevant utdanning og fylke.

Det einaste tillegget du har krav på er 40% overtidstillegg ved arbeid utover 40 timer i uka etter AML. Arbeidslivet i Noreg er i praksis regulert gjennom tariffavtaler, med lovverket som eit minstemål og ei yttergrense.
Sist endret av vidarlo; 12. januar 2017 kl. 21:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
10 0
Nei, det står kun at det er natt-tillegg i kontrakten, ikke kveldstillegg. Men står ingenting om fra hvilket tidspunkt natt-tillegg er ifra.
Letteste er å høre med din egen sjef. Ikke noe gale å spørre om dette. Her jeg jobber begynner nattilleg 21.00 for ufaglert og klokken 20.00 for de med fagbrev. Jobber natt på et bakeri.
Jeg jobber i kommunen der jeg bor, og har kvelds-/nattillegg fra klokken 17:00 til 08:00, men kan jo variere fra plass til plass.
På 7-Eleven (og sikkert Narvesen) er natt-tillegget fra 00-06. Jævla rævva da, sånn 20kr ekstra
Sist endret av seroto9n; 13. januar 2017 kl. 01:25.
Mener det er kveldstillegg fra 1700 - 0000 og derifra nattillegg til kl 0600, jobber i helsetjenesten. er litt usikker.
Trådstarter
10 0
Her ble det mange forskjellige tidspunkt! Får nesten høre med sjefen når jeg får pratet med han igjen så krysser jeg fingrene for at natt-tillegg begynner fra 21 �� sykt kjipt om det ikke er noe tillegg da lønnen ikke er den beste fra før av.