Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 7164
Vet ikke særlig om de" nye" spytt prøvene som politiet bruker om dagen. Hvis du er uheldig og spytter så det gir utslag fordi du har slikket kjønnsorganet til och kysset en jente som er full av stoff? Politiet kan jo ikke motbevise det ? Bare en tanke jeg fikk da, men om blodprøven da evt slår ut så er man jo busted. Uansett. Ps jeg kjører ikke bil. Edru nykter.eller.ruset.
De tester vel deg for gener i samme slengen også? Jeg mener, per i dag kan man bruke spyttet til å finne hva slags sykdommer du har / forhold kroppen din er i, så om de finner andre gener i spyttet ditt så tar de vel hintet at du har fått deg et nummer.
MULIG, jeg er på bærtur, men virker vel litt logisk
Spyttprøvene er hurtigprøver som utføres på stedet. Det er ikke mye logisk at de kjører en gentest i samme slengen. Det er jo det stikk motsatte av en hurtigtest.

Dessuten skal det litt mer til enn mistanke om rusbruk for å kunne foreta en gentest av noen.
Sist endret av mentalmelt; 11. mai 2016 kl. 10:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
kingkongofF's Avatar
Trådstarter
61 4
Tror den hadde vunnet fram i en rettsak jeg. En jente jeg kjenner tok urinprøve som slo ut og sa det var spruten til guten og slapp bot, Men det ble jo ikke rettsak fordi det ble henlagt, undrer ikke på hvorfor jeg hvertfall ;-)
IT-Konsulent
Slår du ut positiv på spyttprøve, må du inn og ta utvidet blodprøve, akkurat som med alkohol.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Grossie Vis innlegg
Slår du ut positiv på spyttprøve, må du inn og ta utvidet blodprøve, akkurat som med alkohol.
Vis hele sitatet...
Mange stoffer skilles ut som aktive eller inaktive metabolitter som kan slåes ut både på spytt, urin og blodprøve når det er først kommet i systemet.
Sitat av kingkongofF Vis innlegg
Vet ikke særlig om de" nye" spytt prøvene som politiet bruker om dagen. Hvis du er uheldig og spytter så det gir utslag fordi du har slikket kjønnsorganet til och kysset en jente som er full av stoff? Politiet kan jo ikke motbevise det ? Bare en tanke jeg fikk da, men om blodprøven da evt slår ut så er man jo busted. Uansett. Ps jeg kjører ikke bil. Edru nykter.eller.ruset.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk tips av legen min om å ha en kopi av resepten i bilen om jeg skulle bli stoppet, men har på følelsen av at du snakker om ting som er skaffet på ulovlig måte. IKKE KJØR RUSET, tenk på andre!
Sist endret av Stesolidhode; 12. mai 2016 kl. 20:39.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Jeg fikk tips av legen min om å ha en kopi av resepten i bilen om jeg skulle bli stoppet, men har på følelsen av at du snakker om ting som er skaffet på ulovlig måte. IKKE KJØR RUSET, tenk på andre!
Vis hele sitatet...
Han snakker nok ikke om å kjøre ruset. men tar man ett ulovlig stoff sitter det gjerne i i 2-4 dager eller 4-6 uker om det er cannabis
Jeg har søkt mye på dette fordi jeg er drittlei av å få noia og panikk hver gang jeg ser politi når jeg er ute å kjører. Kjører så klart aldri rusa, lar det gå nesten ett døgn etter jeg har røkt hasj før jeg kjører. Men slik jeg har skjønt det så slår det ut uansett om du er rusa eller ikke, har du røkt på kvelden en fredag så kan det slå ut om du blir stoppa i kontroll natt til søndag. Sto derimot at man kan regne seg som safe etter ett døgn om man bare har røkt hasj, kommer jo an på hvor mye, f.eks har man røkt seg skikkelig fjern så er det kanskje lurt å vente litt lengre med å kjøre. Har ikke peiling, irriterer meg grønn over at jeg ikke finner noe ordentlig fasitsvar.

Hadde jeg blitt stoppa i kontroll i kveld og blitt bedt om å avlegge spyttprøve, testa positivt på hasj og blitt tatt inn for blodprøve hadde jeg tørna. De kan ikke ta ifra meg lappen når jeg ikke er rusa? Jeg er jo ikke rusa lørdagskvelden om jeg har røkt fredagskvelden.
Sitat av Mafakkaz Vis innlegg
De kan ikke ta ifra meg lappen når jeg ikke er rusa? Jeg er jo ikke rusa lørdagskvelden om jeg har røkt fredagskvelden.
Vis hele sitatet...
Dessvere så inndrar Politi og domstoler førerkort som et ruspolitisk virkemiddel hele tiden, til tross for at sjåførene kanskje er helt edru når de kjører.

Helt latterlig at de slipper unna med det..
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Dessvere så inndrar Politi og domstoler førerkort som et ruspolitisk virkemiddel hele tiden, til tross for at sjåførene kanskje er helt edru når de kjører.

Helt latterlig at de slipper unna med det..
Vis hele sitatet...
Jeg syns det er helt sykt. Da burde jo alle som får utskrevet benzopreparater bli fratatt førerkortet også? Kan hende jeg er på jordet med sammenligningen her men sliter veldig med å forstå hvordan i huleste de kan ha lov til å frata meg førerkortet på søndagen om jeg røkte fredagen.

Her bruker de ikke spyttprøver slik jeg har skjønt det enda, men plutselig dukker det vell opp.
Sitat av Mafakkaz Vis innlegg
Kan hende jeg er på jordet med sammenligningen her men sliter veldig med å forstå hvordan i huleste de kan ha lov til å frata meg førerkortet på søndagen om jeg røkte fredagen.
Vis hele sitatet...

Vegtrafikkloven § 34 femte ledd


Dersom innehaveren av førerkort ikke er edruelig eller hans vandel for øvrig er slik at han ikke anses skikket til å føre motorvogn, kan politimesteren eller den han gir myndighet tilbakekalle retten til å føre motorvogn for en bestemt tid eller inntil videre, hvis hensynet til trafikksikkerheten eller allmenne hensyn ellers krever det.

Det er basically her problemet ligger, det gir politiet mulighet til å tolke loven tilsynelatende hvordan faen de vill, basert på sine egne normative og politiske holdninger.

Loven er nødt til å endres og spesifisere at brukeren faktisk er beruset i det h*n faktisk kjører bilen, og ikke 4-5 dager i fortiden...
Sist endret av Juicekongen; 31. mai 2016 kl. 00:16.
Her i byen så er det sånn at hvis du blir tatt for hasj delv om du ikke har kjørt mister du lappen/får utsettelse.. det vil jeg tro de praktiserer andre steder også.. politiet her i byen er nazi fra en annen planet også da
Sist endret av Skreppo; 1. juni 2016 kl. 07:20.