Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2601
Heisann. Skulle til å finne fram noe grønt, men merka at greiene (ligger i en zip-lock) har mistet all antydning til grønnlig farge. Legger ved et bilde:

Er greiene ødelagt, eller er det bare vanlig at det bare vanlig at det blir sånn over tid? Har aldri hatt det liggende så lenge som dette.

Takk for eventuelle svar.
første som slo meg var "det er jo hasj". Men det ser ut som all klorofyllet har blitt brutt ned. Ser ut som det er veldig gammelt. Det har ikke komt typisk hår mugg osv fordi det har vært så lufttett. Hvordan lukter det?
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
første som slo meg var "det er jo hasj". Men det ser ut som all klorofyllet har blitt brutt ned. Ser ut som det er veldig gammelt. Det har ikke komt typisk hår mugg osv fordi det har vært så lufttett. Hvordan lukter det?
Vis hele sitatet...
Ikke særlig friskt, det må bare sies. Begynner å ha en anelse om at dette ikke er noe å spare på nei.
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
første som slo meg var "det er jo hasj". Men det ser ut som all klorofyllet har blitt brutt ned. Ser ut som det er veldig gammelt. Det har ikke komt typisk hår mugg osv fordi det har vært så lufttett. Hvordan lukter det?
Vis hele sitatet...
Ikke for å være vanskelig, men det blir feil å konstatere at det ikke er snakk om mugg pga. lufttett innpakning når du ikke har peiling på hvordan plantematerialet er blitt curet, hvor fuktig det var før det ble pakket inn og når du ikke har sett gode bilder av et bud som ikke er innpakket i plast.
Jeg støtter forøvrig teorien om nedbrutt klorofyll enn så lenge.

Trådstarter, du burde poste bedre bilder av varene dine for at vi skal ha mulighet til å hjelpe deg.
Sist endret av Knask; 29. mars 2014 kl. 19:53.
Sitat av Knask Vis innlegg
Ikke for å være vanskelig, men det blir feil å konstatere at det ikke er snakk om mugg pga. lufttett innpakning når du ikke har peiling på hvordan plantematerialet er blitt curet, hvor fuktig det var før det ble pakket inn og når du ikke har sett gode bilder av et bud som ikke er innpakket i plast.
Jeg støtter forøvrig teorien om nedbrutt klorofyll enn så lenge.

Trådstarter, du burde poste bedre bilder av varene dine for at vi skal ha mulighet til å hjelpe deg.
Vis hele sitatet...
Har bare et mobilkamera. Kjøpte det i midten av Januar, så vet ikke hvor lenge det vanligvis varer. Det luktet veldig friskt fram til for 2 uker siden når jeg brukte det sist.
Ta weeden ut av baggien. Er nesten sikker på jeg har hatt noe lignende selv, utrolig kompakt og mørk eller brunaktig i fargen. Se på det med forstrørrelsesglass, den jeg hadde var veldig tvilsom.
Sitat av Ketenna Vis innlegg
Har bare et mobilkamera. Kjøpte det i midten av Januar, så vet ikke hvor lenge det vanligvis varer. Det luktet veldig friskt fram til for 2 uker siden når jeg brukte det sist.
Vis hele sitatet...
Her er det mye som tyder på at curingen har vært for dårlig.
Godt curet pot skal ikke lukte friskt, det skal lukte pot.
Om det har blitt slurvet med denne prosessen lukter det ofte mer som nytørket høy før klorofyllet brytes ned og plantematerialet endrer farge.
Æsj, det hadde jeg aldri røyka.
Har selv kommet over weed som passer beskrivelsen. Ble fjern når jeg røkte det men det ser jo ikke spesiellt delikat ut.
Muggsopper produserer sporer og sender dem ut i luften. Det vanligste akutte problemet med muggsopp er allergiske reaksjoner mot inhalerte muggsopp proteiner (sporer). Slik eksponering kan føre til allergisk astma. I tillegg produserer muggsopper mer eller mindre av såkalte mykotoksiner. Dette er giftstoffer som muggsoppene utskiller for å utkonkurrere andre mikroorganismer. Les mer om dette her, hvis du er interessert.

De fleste beskrivelser av forgiftninger hos mennesker og dyr involverer inntak av muggsoppinfisert mat. Eksponeringsveier i inneklimasammenheng kan være via inhalasjon (f.eks. luftbårne sporer og muggsoppfragmenter). Noen muggsopp kan forårsake allergiske reaksjoner, slik som hodepine og tretthet. Om du får i deg nok av det via pot for at det skal være farlig, er vanskelig å svare på. Det kommer an på hvor mye/hva slags mugg det er, og hvor mye du røyker. Trolig er det nok farligst å spise mugg.

Det beste rådet vi kan gi deg for å slippe å være redd for dette, er å fjerne muggsoppen, om det er mulig. Kanskje skrape av det ytterste laget av nuggeten som med syltetøy (slik noen gjør når det er mugg på maten). Et annet alternativ er å kaste det (slik andre gjør når det er mugg på maten).