Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 29648
Hei alle

Jeg har sett det foregår en slags reklamekampanje av noe slag, jeg mener å ha sett den på tv og på nettet, men den er veldig difus. De reklamerer om ingenting!

Noen som vet noe om dette? De har også en nettside som er like difus:
http://missionnorway.no/

Noen tanker?
404
PAGE NOT FOUND

#MissionNorway

Hey, something weird just happened.
Ordinarily, you'd put your arrival here down to a mistype. Or trying to visit a webpage that doesn't exist or has been removed. We at the Global Council don't believe in accidents. Something strange is happening in Norway.

BUT STAY CALM, WE'RE INVESTIGATING RIGHT NOW
Vis hele sitatet...
Say wut?

http://whois.net/whois/missionnorway.no

http://www.purehelp.no/company/owner...owas/998131758

Fow AS.
Sist endret av uaexed; 3. februar 2014 kl. 13:58.
Er ikke det her en form for augmented reality spill? Mener å huske at det var prat på noe slik eller noe som hette noe lignende.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Vel, nettsiden (missionnorway.no og missionnorway.com) er registrert av Fow AS. Som er eid av Christian Hvattum. (http://www.proff.no/rolle/christian-hvattum/dal/530037/). Videre søk rundt Hvattum selv gir ikke så mange svar, men han er i fra Dal, samme sted som denne http://freak.no/forum/member.php?u=82097 nyregistrerte kontoen er fra. Welcome to Freak, Global Council
Sitat av missionnorway Vis innlegg
Something strange is going on in Norway
Vis hele sitatet...
Lagde du seriøst denne profilen kun for å skrive dette innlegget?

Men jeg regner med at det er du som står bak denne nettsiden. Kanskje du kan hinte til hva mission norway er for noe? Et dataspill? En konspirasjonsteori?
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Mer info ang. Hvattum. Ser ut til at han er middels glad i popcorn, og eier nettsiden http://www.popcornfabrikken.no/. Nettsiden inneholder forøvrig et fint bilde av Christian selv.
Så det er dette de konspirerer om.. popcorn til det norske folk!

Forøvrig hadde han bursdag den 30. januar. Han har også tidligere jobbet hos Network Norway.
Sist endret av MrMrtn; 3. februar 2014 kl. 14:53.
Sitat av MrMrtn Vis innlegg
Mer info ang. Hvattum. Ser ut til at han er middels glad i popcorn, og eier nettsiden http://www.popcornfabrikken.no/. Nettsiden inneholder forøvrig et fint bilde av Christian selv.
Så det er dette de konspirerer om.. popcorn til det norske folk!

Forøvrig hadde han bursdag den 30. januar. Han har også tidligere jobbet hos Network Norway.
Vis hele sitatet...
Han står registrert med en lang rekke med domenere og noen firmaer.

Domener:
- americanpopcorn.no
- 1en.no
- 40880000.no
- 40980000.no
- apps-support.no
- ballonghelium.no
- ballongkongen.no
- bussparkering.no
- en1.no
- flaggkongen.no
- fow.no
- messeboka.no
- messekatalogen.no
- messeboken.no
- missionnorway.no
- popcornfabrikken.no
- popfab.no

Firmaer:
- FOW AS
- PAKKESERVICE NORGE LTD

Finnes nok mye mer informasjon på denne mannen, men jeg har ikkje tid til å sitte å grave i livet hans akkurat nå.
Sist endret av 0xFF; 3. februar 2014 kl. 15:56.
Verste er at reklamen på tv'en bare varer i sånn ~5 sec
Kjenner jeg er litt nysgjerrig
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Viral reklamekampanje, og de får til akkurat det de ønsker. Skape snakkis rundt reklamene som ingen forstår, samtidig som de er sterkt til stede på sosiale medier, men uten å gi svar. Vi får nok snart vite hva det reklameres for.
Jeg krysser fingrene for at dette er et AR-spill (Alternate Reality). For noen år siden ble det lansert noe som het Operasjon RedSting, som tilfeldigvis også begynte med en mystisk tråd her på Freak. Det var kjempegøy, og jeg håper på noe lignende!
Hva nå enn dette er, så er det i hvert fall på twitter.
https://twitter.com/MissionNorway
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Stupid-ass viral-wannabe bullcrap som norske firma prøver seg på innimellom. De dropper små hint om something something, så sitter alle der med skjegget i postkassen mens vi lurer på hva faen det er som foregår og hvorfor faen vi skal bruke tiden vår på det. Samtidig sitter det en BI-"utdannet" kaospilot å runker over urchin-statistikken vi genererer -- som h*n påfølgende skriver ut på nettverksprinteren hvert 4.de minutt slik at det kan legges frem for gjengen på det daglige "Hvordan kan vi gjøre noe skikkelig MORO som kidza vil syntes er skikkelig SCHPA"-møtet de har for å justifisere mongisslønningene sine i mongissbransjen sin.

Beste måten å forholde seg til slikt er å ignorere dem og alt de produserer inntil noe håndfast foreligger. Det er også lov å ønske dem en sakte og ubehagelig død.
Sist endret av nso; 4. februar 2014 kl. 04:23.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Jeg har ingen forskning på det, men jeg tror at en "vanlig" reklamekampanje er mer effektiv. De fleste ser nok disse bannerne på trikken uten å se noen produkt/merkevare og fortsetter dagen sin uten å ofre det en videre tanke. De som får med seg ett-sekunds reklamene på TV og faktisk orker å spole tilbake på pvr-boksen for å lese "We are watching you", for deretter å søke opp "#missionnorway" hører vel også til de sjeldne. Målgruppe er selvsagt en viktig faktor her, men ser ikke for meg noen målgrupper store nok til at dette er en god kampanje.
62.020 Konsulentvirksomhet tilknyttet informasjonsteknologi
Vis hele sitatet...
http://www.proff.no/selskap/fow-as/dal/-/Z0IC44B5/
Ser du på twitter kontoen og hvem som følger, ser det nok ut som det bare er Telenor som skal være litt kule
Misssionnorway har også reklamer på T-banen i Oslo, og de er like diffuse som TV reklamen.
Jesus. Snakk om at folk er lettlurte.
Trolig Network Norway da fyren har jobbet der, klinger også med Mission Norway.
Var det ikke noen som hadde en slik "mystisk" kampanje på t-banen og overalt for noen måneder siden også? Husker at jeg tenkte "lurer på når vi får vite hva det er. Nytt spill? Sjampo? Hundemat?" Har ikke tenkt på det ett sekund etter det...
Hadde røyket litt når den reklamen kom på tv. Den var så rask at jeg lurte på om det bare var ett synsbedrag/ eller om jeg hadde blitt gal. x)

Det gikk så fort, og det sto noe med #missionnorway. Men det husket jeg ikke pga så kort reklame. x)

Takk for at andre har sett den også.
Sist endret av Loadingmikke88; 4. februar 2014 kl. 20:31.
Det virker som et stunt for å skape oppmerksomhet rundt Norge, norsk historie og norske ting i forbindelse med 200-års jubileet til grunnloven.
Eneste jeg tenker, når jeg ser reklamen er: NSA
Hvem kan bruke uhorvelige mengder penger på en slik kampanje..
En TV kanal som skal lansere en tvserie kanskje ?
Så da er det vel FEM sitt Trinny og Susannah som ligger bak p overvåker hvordan vi kler oss...makaløst.
Skulle tro de hadde fler å ta av der borte på øya si med 50 Mill ..


Men seriøst så var denne ikke vanskelig å knekke
Forstår ennå ikke den.. har sett reklamen masse ganger på youtube, dem spionere liksom på oss eller what?
Det har også begynt og komme opp plakater i bussene i oslo også. Hvor det er en familie med lusekofter og stikka lue ute på bygda. Kan nok muligens ha noe med grunnlovs jubileumet som kultursidene nevte over. vertfall første jeg tenkte da jeg så plakaten på bussen i dag
Skal vedde på at personen ønsker å kjøpe domener, som han kan selge høyt når verdien stiger!
Ligger anonnse på TV2.no mobil også ..
http://i62.tinypic.com/5b9oi9.jpg
Legger en finger på film/serie.
Vi får se. Eller?

Edit: Tilfeldig at jeg nettopp fikk mail fra erepublik etter hva, 4-5 år med null aktivitet? Anyways, Norge er angrepet i erep. for de som bryr seg........
Sist endret av enanthate; 5. februar 2014 kl. 20:42.
Sitat av Yardz Vis innlegg
Ligger anonnse på TV2.no mobil også ..
http://i62.tinypic.com/5b9oi9.jpg
Vis hele sitatet...
NSA som er blitt lovpålagt å informere om at dem overvåker Norge?
Sist endret av 0xFF; 5. februar 2014 kl. 21:22.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Forstår ennå ikke den.. har sett reklamen masse ganger på youtube, dem spionere liksom på oss eller what?
Vis hele sitatet...
Link til reklamen?
Sitat av 0xFF Vis innlegg
NSA som er blitt lovpålagt å informere om at dem overvåker Norge?
Vis hele sitatet...
På tide å koble seg fra Internett og å selge telefonen.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
NSA som er blitt lovpålagt å informere om at dem overvåker Norge?
Vis hele sitatet...
Jah, sannsynlig!
Lite spennede resultat av en flott kampanje..

http://www.fem.no/programmer/trinny-...-norge-1.15871
Jeg søkte "missionnorway" på facebook. Ligger 1 person med navnet "missionnorway mission" og begynte av ren nysgjerrighet å konversere på engelsk. Responsen var engelsk og gikk som følgende: "Hello (navnet mitt). You You might be a very important person to us. Do you live in Norway?"
Hvor så jeg såklart svarte "I do".

Med en del enveis-prat om hvorfor, hva og hvordan ang reklamen og navnet emnet går under, ble jeg nedkjørt av et BCU.exe virus på skrivebordet og DoS. Jeg skrudde av pc'n og fortsatte samtalen via mobil. Sa h*n var en jævla hacker osv. Fikk til svar etter en halvtime "I will answer you within 30 minutes." hvor det da deretter ble stille.

Jeg måtte skifte IP adresse og fjerne nettloggen + java cache.
Jeg vet ikke hva h*n forsøkte å gjøre, men dette liker jeg ikke det grann.

Mine teorier:
* En vanlig hacker av ekstremt tåpelig grunnlag bare ønsker ta over folks pc.
* Noen innenfor politi eller etterforskning av datadirektivet som bruker reklamen på tv (som sikkert er lovpålagt for å kunne hacke/se på andres pc-innhold) til å overvåke meg/oss.
* Amerika rævkjører oss med en blanding av psykologi og lovpålagt reklamering for å sjekke eventuelle ulovligheter det vanlige mennesket gjør.

Eller så kan dette være en slags skremselspropaganda med de litt mer data-kompetente i målgruppa.
Sitat av rumikosan90 Vis innlegg
Jeg søkte "missionnorway" på facebook. Ligger 1 person med navnet "missionnorway mission" og begynte av ren nysgjerrighet å konversere på engelsk. Responsen var engelsk og gikk som følgende: "Hello (navnet mitt). You You might be a very important person to us. Do you live in Norway?"
Hvor så jeg såklart svarte "I do".
Vis hele sitatet...
Sitat av rumikosan90 Vis innlegg
Mine teorier:
[...]
* Noen innenfor politi eller etterforskning av datadirektivet som bruker reklamen på tv (som sikkert er lovpålagt for å kunne hacke/se på andres pc-innhold) til å overvåke meg/oss.
Vis hele sitatet...
Det var vel å merke ment som en spøk fra min side at NSA er blitt lovpålagt til å informere oss om det. Hvis norsk politi hadde vært lovpålagt å informere om slikt så hadde dem ikkje brukt reklame kanaler, dem hadde nok heller valgt å sende en formelt brev.

Sitat av rumikosan90 Vis innlegg
Eller så kan dette være en slags skremselspropaganda med de litt mer data-kompetente i målgruppa.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle dem drive skremselspropaganda på de med litt mer data kompetanse?

Ingen med litt data kompetanse hadde bitt på denne:

Sitat av rumikosan90 Vis innlegg
Med en del enveis-prat om hvorfor, hva og hvordan ang reklamen og navnet emnet går under, ble jeg nedkjørt av et BCU.exe virus på skrivebordet og DoS. Jeg skrudde av pc'n og fortsatte samtalen via mobil. Sa h*n var en jævla hacker osv. Fikk til svar etter en halvtime "I will answer you within 30 minutes." hvor det da deretter ble stille.
Vis hele sitatet...
En fremmed mann som sender *.exe fil vil jo lukte ugent på lang vei.

EDIT: Men det var veldig mange med 1 innlegg som hadde skrevet i denne tråden.
Sist endret av 0xFF; 6. februar 2014 kl. 00:31.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
rumikosan90: Ja, det er nok noe av det du skisserer frem her.
Sist endret av Olympic; 6. februar 2014 kl. 00:30.
Sitat av rumikosan90 Vis innlegg
SNIP
Vis hele sitatet...
Kun jeg som ser at dette garantert er missionnorway sin bruker?
Nylig laget profil kun for å skrive dette innlegget. Mest sannsynlig så vi skal tenke mer på hva det er for noe, pga det han skriver i innlegget sitt. Kanskje de faktisk prøver å få oss til å tro at det er en konspirasjonsteori eller lignende for å prøve å skape medieoppslag?

Svært realistisk ihvertfall. Hvis noen tror at innlegget til rumikosan90 har et fnugg av sannhet så er de idiot. Man kan ikke sende virus over facebookchatten med mindre man laster det ned selv.

Bare tullprat fra deg her missionnorway, du burde prøve litt hardere.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Selvfølgelig er det det, de andre brukerne med bare ett/to innlegg er nok også fra samme team. De følger flere konspirasjonsbrukere på twitter, og vil nok gjerne få oss til å "tenke".
Kjenner jeg er lei hele kampanjen allerede. Så hvis de skal gå noe videre, bør de få opp farten før folk generellt driter i reklamen.
Sitat av rumikosan90 Vis innlegg
Jeg søkte "missionnorway" på facebook. Ligger 1 person med navnet "missionnorway mission" og begynte av ren nysgjerrighet å konversere på engelsk. Responsen var engelsk og gikk som følgende: "Hello (navnet mitt). You You might be a very important person to us. Do you live in Norway?"
Hvor så jeg såklart svarte "I do".

Med en del enveis-prat om hvorfor, hva og hvordan ang reklamen og navnet emnet går under, ble jeg nedkjørt av et BCU.exe virus på skrivebordet og DoS. Jeg skrudde av pc'n og fortsatte samtalen via mobil. Sa h*n var en jævla hacker osv. Fikk til svar etter en halvtime "I will answer you within 30 minutes." hvor det da deretter ble stille.

Jeg måtte skifte IP adresse og fjerne nettloggen + java cache.
Jeg vet ikke hva h*n forsøkte å gjøre, men dette liker jeg ikke det grann.

Mine teorier:
* En vanlig hacker av ekstremt tåpelig grunnlag bare ønsker ta over folks pc.
* Noen innenfor politi eller etterforskning av datadirektivet som bruker reklamen på tv (som sikkert er lovpålagt for å kunne hacke/se på andres pc-innhold) til å overvåke meg/oss.
* Amerika rævkjører oss med en blanding av psykologi og lovpålagt reklamering for å sjekke eventuelle ulovligheter det vanlige mennesket gjør.

Eller så kan dette være en slags skremselspropaganda med de litt mer data-kompetente i målgruppa.
Vis hele sitatet...
Enten farer du med løgner, eller forteller ikke alt du har gjort/mottatt. Det er helt åpenbart. Hvis førstnevnte kan du dra til helvete og la være å poste mer på dette forumet.
Sist endret av m0b; 6. februar 2014 kl. 04:46.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Enten farer du med løgner, eller forteller ikke alt du har gjort/mottatt. Det er helt åpenbart. Hvis førstnevnte kan du dra til helvete og la være å poste mer på dette forumet.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal det være åpenbart at jeg lyver og/eller ikke forteller alt?
I tilfellet er det (såklart) sistnevnte, for hva annen grunn enn min egen frustrasjon og lysten til å dele dette med andre, skulle jeg hatt for å skrive et såpass innlegg?

Søk opp "missionnorway mission" på facebook og snakk med vedkommende selv.
Om du er heldig, får du nok besøk av et ukjent .exe
Hadde ikke trodd en meningsløs kampanje som dette skulle få meg til å registrere meg her. Long time lurker.

Uansett, jeg klarte bare ikke motstå å svare deg, rumikosan90.

Besøk av "et ukjent .exe?" Beklager, tror du må på et annet forum for å selge den billige dritten der. Alternativt klikker du "YES" på alt du ser? Isåfall anbefaler jeg på det sterkeste at du kjøper en antivirusløsning, som for deg vil være en god investering på sikt.

Kampanjen går meg litt på nervene - for jeg VET at jeg vil bli skuffa. Snakker vi om nok et møkkaprodukt, skal jeg gjøre mitt for å rakke ned på dritten.
Er ikke rart verden går i dass når en tråd fortsetter med way off diskusjon når jeg allerede har postet svaret...
Det er premiere på Trinny og Susannah's program "Oppdrag norge" som har premiere på kanalen FEM i slutten av februar.

Elementært...
Litt rart å kjøre reklame på TV2 for et program som skal gå på TvNorge sitt nettverk...
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av rally Vis innlegg
Er ikke rart verden går i dass når en tråd fortsetter med way off diskusjon når jeg allerede har postet svaret...
Det er premiere på Trinny og Susannah's program "Oppdrag norge" som har premiere på kanalen FEM i slutten av februar.

Elementært...
Vis hele sitatet...
TVNorge-nettverket har ikke penger til kampanjer som det her. Jeg setter en femmer på at det er en av telegigatene, oig da fortrinnsvis Telenor. De har en historie med å gjøre idiotiske ting som det her -- mye blåruss involvert.
Sist endret av nso; 6. februar 2014 kl. 13:20.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
rally: Hvorfor skulle TV2 og Viasat godtatt reklame fra konkurrerende kanaler?
Sitat av rally Vis innlegg
Er ikke rart verden går i dass når en tråd fortsetter med way off diskusjon når jeg allerede har postet svaret...
Det er premiere på Trinny og Susannah's program "Oppdrag norge" som har premiere på kanalen FEM i slutten av februar.

Elementært...
Vis hele sitatet...
Trinny og Susanna er et mote-show. Uansett så er Oppdrag Norge et navn som er funnet på fra SBS sitt nettverk (eierne av Fem, TvNorge etc).
På engelsk heter showet "Trinny and Susannah’s Makeover Mission Norway".
Føler at den er for tynn...og klarer ikke å assisoere en General i full mundur men mote..
Sist endret av bottknott; 6. februar 2014 kl. 13:36.