Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 24328
Hallois, folks!

Snart er det LAN i byen min igjen, og da skal jeg selvfølgelig kjøpe meg no digg, og Mountain Dew er alltid noe jeg tar med. Men i det siste har jeg lest at energidrikker har blitt veldig farlig. Jeg tror ikke Mtn Dew er energidrikk, men heller ikke brus. Akkurat det er ikke så viktig, men jeg lurte på om det er like farlig for hjertet som energidrikker? Skal prøve å holde meg unna så mye energidrikker, men pleier å kjøpe 2 brett med Mtn Dew Så vil bare vite om det er ganske farlig, eller om det ikke er så ille bare man ikke drikker det hver eneste dag.
Mountain Dew ligger på 54 mg koffein per 354 ml som ligger langt under norske energidrikker, som ligger på 32mg/100ml
Må nok mye til for at det skal bli farlig. MD har heller ingen aldersgrense.
Sist endret av stinkdyr; 26. januar 2014 kl. 21:27.
Selv hvis trådstarter mener Mountain Dew Energy og ikke vanlig Mountain Dew så er det nok absolutt ingen fare..

Koffeininnhold:

Red Bull = 325.325 mg/L
Mountain Dew = 154.0 mg/L
Mountain Dew Energy = 180.0 mg/L
Coca Cola = 100.05 mg/L
Kaffe = 300–467 mg/L (varierer)
Espresso = 600–1700 mg/L (varierer)
Te = 169–211 mg/L (varierer)

Husk dette er per liter og ikke per kopp/flaske/boks..
Du får gjøre litt research og se hvor mange som faktisk har dødd av energidrikker, for selv om du vil finne diverse foreldre som skylder på Red Bull, så er det ingen som beviselige har dødd som følge av (lovlige) energidrikker..
Sist endret av bashfoo; 26. januar 2014 kl. 23:16.
Bozare's Avatar
Trådstarter
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Selv hvis trådstarter mener Mountain Dew Energy og ikke vanlig Mountain Dew så er det nok absolutt ingen fare..

Koffeininnhold:

Red Bull = 325.325 mg/L
Mountain Dew = 154.0 mg/L
Mountain Dew Energy = 180.0 mg/L
Coca Cola = 100.05 mg/L
Kaffe = 300–467 mg/L (varierer)
Espresso = 600–1700 mg/L (varierer)
Te = 169–211 mg/L (varierer)

Husk dette er per liter og ikke per kopp/flaske/boks..
Du får gjøre litt research og se hvor mange som faktisk har dødd av energidrikker, for selv om du vil finne diverse foreldre som skylder på Red Bull, så er det ingen som beviselige har dødd som følge av (lovlige) energidrikker..
Vis hele sitatet...
Mente vanlig Mountain Dew, men takk for svar!
Diet double dew er også bra!
Hørte av en venn fra USA at Mountain Dew visstnok hemmer sædkvaliteten din. Har mine tvil om at det sant, men det jeg tenkte på når jeg så tittelen på tråden.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av mo3 Vis innlegg
Diet double dew er også bra!
Vis hele sitatet...
Double dew - Double the sugar and caffeine of a regular Mountain dew!

Diet double dew - The same as a double dew, but with half the sugar and caffeine!
Sitat av høyblokk Vis innlegg
Hørte av en venn fra USA at Mountain Dew visstnok hemmer sædkvaliteten din. Har mine tvil om at det sant, men det jeg tenkte på når jeg så tittelen på tråden.
Vis hele sitatet...
Det sies også at Urge gjør at staken krymper, men det er nok ikke sant....
Man blir også firkantet i øynene av å se for mye TV..
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Eneste farlige med vanlig Mtn Dew er sukkeret og syra.
Sitat av høyblokk Vis innlegg
Hørte av en venn fra USA at Mountain Dew visstnok hemmer sædkvaliteten din. Har mine tvil om at det sant, men det jeg tenkte på når jeg så tittelen på tråden.
Vis hele sitatet...
Og
Sitat av Husemann Vis innlegg
Det sies også at Urge gjør at staken krymper, men det er nok ikke sant....
Vis hele sitatet...
Og
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Man blir også firkantet i øynene av å se for mye TV..
Vis hele sitatet...
Og ikke minst!
Når du napper i løken, så er det hjernemassen din som kommer ut. Med andre ord, en blir fryktelig dum av et aktivt sexliv!

Men selvsagt en energidrikk i ny og ned skader ikke!
Det som kan være skadelig, er tylling av mange liter i løpet av en kveld. Men det er ikke bra å gjøre dette uansett drikke!
Sist endret av aluminiumfluorid; 27. januar 2014 kl. 10:20.
Bozare's Avatar
Trådstarter
Takk for alle svar folkens! Hjalp veldig å finne ut mer ang det.
60% sukker. Må du virkelig på forum for å finne ut dette?
Sitat av enanthate Vis innlegg
60% sukker. Må du virkelig på forum for å finne ut dette?
Vis hele sitatet...
Så du mener Moutain Dew inneholder 60% sukker??
Er det heller ikke % av dagelig inntak du har sett på? Du må se antall g sukker pr. 100 ml drikk. Da har du antall % sukker, som jeg tipper er 10-14%.
Sitat av enanthate Vis innlegg
60% sukker. Må du virkelig på forum for å finne ut dette?
Vis hele sitatet...
Som han over sier det er anbefalt daglig inntak, hadde det vært 60% sukker hadde den vært seig å få ned halsen
Sitat av Bozare Vis innlegg
Hallois, folks!

Snart er det LAN i byen min igjen, og da skal jeg selvfølgelig kjøpe meg no digg, og Mountain Dew er alltid noe jeg tar med. Men i det siste har jeg lest at energidrikker har blitt veldig farlig. Jeg tror ikke Mtn Dew er energidrikk, men heller ikke brus. Akkurat det er ikke så viktig, men jeg lurte på om det er like farlig for hjertet som energidrikker? Skal prøve å holde meg unna så mye energidrikker, men pleier å kjøpe 2 brett med Mtn Dew Så vil bare vite om det er ganske farlig, eller om det ikke er så ille bare man ikke drikker det hver eneste dag.
Vis hele sitatet...
jepp, du kommer definitivt til å dø av det. Sukkeret og koffeinet tar knekken på hue og rassen din og du vil definitivt dø.
Er vell ikke energy drikker som er farlig generelt, kommer ann på forbruket ditt av det. Blir selvfølgelig farlig visst du drikker 1 - 2 brett i løp av en dag. Selv her jeg "overdosed" på RedBull engang, føltes helt jævlig.
Sist endret av ExoticSamie1; 27. januar 2014 kl. 22:15.
Bozare's Avatar
Trådstarter
Sitat av Patricia Vis innlegg
jepp, du kommer definitivt til å dø av det. Sukkeret og koffeinet tar knekken på hue og rassen din og du vil definitivt dø.
Vis hele sitatet...
Hahaha, morsom du
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Så du mener Moutain Dew inneholder 60% sukker??
Er det heller ikke % av dagelig inntak du har sett på? Du må se antall g sukker pr. 100 ml drikk. Da har du antall % sukker, som jeg tipper er 10-14%.
Vis hele sitatet...
Nei, 60g av 100ml. Jeg er ikke helt tilbakestående
Sitat av enanthate Vis innlegg
Nei, 60g av 100ml. Jeg er ikke helt tilbakestående
Vis hele sitatet...
Burn boksen min sier noe annet, er ikke samme som mnt. dew, men alle energi drikker ligger på rundt dette her. Det er 60% av veiledende blablabla. og 54 gram til sammen i hele halvliteren. 11,1 gram pr. 100 ml.

Proof.
SPOILER ALERT! Vis spoiler

http://i.imgur.com/f6JScu6.jpg
Sitat av zlagther Vis innlegg
Burn boksen min sier noe annet, er ikke samme som mnt. dew, men alle energi drikker ligger på rundt dette her. Det er 60% av veiledende blablabla. og 54 gram til sammen i hele halvliteren. 11,1 gram pr. 100 ml.

Proof.
SPOILER ALERT! Vis spoiler

http://i.imgur.com/f6JScu6.jpg
Vis hele sitatet...
Det er Burn, ja. Tipper det er derfor det er forskjell.

Må si jeg ble usikker nå. Har lenge tenkt at 60% er helt latterlig mye, men tenkt at "da er det vel sånn, da". Skal sjekke imorgen, for jeg mener bestemt det var innholdet jeg leste. Var fullt klar over denne "nødvendig % pr dag" i lesende stund, og dobbelsjekket et par ganger at det ikke var det jeg satt og leste på. Skal som sagt sjekke igjen.
Mountain Dew er farlig.
Jeg har hørt at man kan bli fjell av det.
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Mountain Dew er farlig.
Jeg har hørt at man kan bli fjell av det.
Vis hele sitatet...
Men man kan ikke ble stein av det da...
Sitat av enanthate Vis innlegg
Det er Burn, ja. Tipper det er derfor det er forskjell.

Må si jeg ble usikker nå. Har lenge tenkt at 60% er helt latterlig mye, men tenkt at "da er det vel sånn, da". Skal sjekke imorgen, for jeg mener bestemt det var innholdet jeg leste. Var fullt klar over denne "nødvendig % pr dag" i lesende stund, og dobbelsjekket et par ganger at det ikke var det jeg satt og leste på. Skal som sagt sjekke igjen.
Vis hele sitatet...
For å si hvor dårlig din påstand det er, så er det nesten bare i kokende vann, du klarer å læse 60 g sukker i 1 dl. Dette er det samme som 600 g sukker på 1 l. Hvis denne jurpa blir kald, vil du antageligvis få utkrystallisert en massiv sukkerblokk i drikken. Hvis ikke blir det nesten som solbærsirup, som en nesten må bruke kniv og gaffel, for å få i seg i ren form.

Jeg har her en tomboks med "Adrenaline Mountain Dew". Der står det:
500 ml inneholfder 47,5 g sukker, som er 53% av anbefalt daglig inntak.

Nesten nederst på innholdsfortegnelsen står det: Karbohydrat 9,5 g pr. 100 ml. 100 ml vann veier 100 g, så det er ganske nøyaktig 9,5% sukker. Altså godt under 1/6 av det du påstår!
Sist endret av aluminiumfluorid; 29. januar 2014 kl. 22:07.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Double dew - Double the sugar and caffeine of a regular Mountain dew!

Diet double dew - The same as a double dew, but with half the sugar and caffeine!
Vis hele sitatet...
Det blir vanlig mountain dew..
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av BongRips Vis innlegg
Det blir vanlig mountain dew..
Vis hele sitatet...
No shit, det er jo det som er komisk.
Sist endret av Dongerino; 30. januar 2014 kl. 04:03.
drakk 14 liter redbull på under 12 timer på TG for 2-3 år siden..
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av BongRips Vis innlegg
Det blir vanlig mountain dew..
Vis hele sitatet...
Du burde se South Park. Episoden heter "I should never gone ziplining" eller noe.

Når dere snakker om energidrikker og dødelighet forresten, er det ikke taurin som er "den store stygge ulven" og ikke koffein?
Sitat av henriktre Vis innlegg
drakk 14 liter redbull på under 12 timer på TG for 2-3 år siden..
Vis hele sitatet...
Kan jeg ta på deg?
Sitat av Choobe Vis innlegg
Du burde se South Park. Episoden heter "I should never gone ziplining" eller noe.

Når dere snakker om energidrikker og dødelighet forresten, er det ikke taurin som er "den store stygge ulven" og ikke koffein?
Vis hele sitatet...
Les her, og koffein har noen få gram som dødelig dose.
Skal vi ha mange tråder angående hvor farlig energi drikker kan være?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Skal vi ha mange tråder angående hvor farlig energi drikker kan være?
Vis hele sitatet...
Ja, fordi folk ikke innser at alle energi drikker inneholder omtrent det samme :P