Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2266
Yo og god morgen freaks Vurderer å forhøre meg med et stillasfirma her i byen å høre om det er mulig å være med litt,i første omgang uten betalt,er uføretrygdet så det er liksom ikke pengene det handler om,ihvertfall i begynnelsen.Jeg har styrt unna nark en god stund nå å kjenner lysten til å jobbe igjen blir sterkere. Jeg har forstått at stillasbransjen ikke er helt som andre bransjen i bygg og anlegg også når det kommer til dop,er det noen her inne som har erfaring fra bransjen og kanskje kunne forelle litt åssen miljøet/arbeidet er ?
Arbeidet er som du sikkert skjønner hardt fysisk. Tunge komponenter, mye klatring og statisk arbeid. Du får virkelig brukt kroppen.
Miljøet er mannsdominert, og kan være tøft når du kommer som fersking.
Ordne en avtale, møt opp, by på deg selv og yt 100%, så skal du se det blir bra. Det er mange muligheter innen bransjen, reisearbeid, overtid, videreutdanning +++
Kjør på.
Si det som det er til Evt kollegaer at du er uføre. Å vil være med gratis for å se om du kan klare å komme deg ut av det. Garantert respekt med en gang. Så er det bare å stål sette seg på mye bæring og tunge dager med bra samhold lykke til
Man kan jo tjene opp til 60 000,- i året som uføre uten trekk.

Men uansett, ja det er mye dop og hva er det folk kaller sånne som oss? Lugubre mennesker(?) innen stillasbransjen.. mangen fra fengsel, mange som NAV ikke ser noe håp i kastes inn i stillaskurs. Det er jævlig tungt arbeid... Som i byen Bergen er det vel på en uoffisiel 3. plass innen verste yrker sammen med takktekker.

Og du får jo ikke jobbet gratis, for det første så er det jo ikke lov så lenge det ikke er dugnad. Alt går under kontrakter osv. så
skjer det en skade under arbeid så kommer arbeidstilsynet og setter noe stort i baken på sjefen din, om du ikke er offisielt ansatt i firma.

Men om du finner noen som vil ta deg inn svart kan jo enkelt hende, det vet jeg ikke.
Sist endret av Naturgrønn; 20. august 2017 kl. 01:01. Grunn: Negativt svar på HIV-test
Tok kontakt med et firma og fortalte min situasjon,og de hadde ikke noe imot å ta meg inn,iom at jeg har tilbydd meg gratis så taper de jo ikke noe på ha meg der,de så helst at jeg var på lageret de første ukene sånn at jeg ble kjent med de forskjellige delene,men han nevnte noe om det du naturgrønn skriver over her,at han sa at jeg måtte vite hva jeg gikk til,at det var et ganske spesielt miljø osv,men tror det skal gå bra Gøyere å jobbe sammen med litt karakterer tenker jeg.Han ville gjerne betale meg litt så det skulle bli litt sånn etter avtale oss imellom, NAV hadde ikke noe problem med det,det eneste de sa at så lenge det ikke gikk utover uføretrygden så var ikke det noe de ville blande seg oppi.
Sist endret av Bjørneboe; 20. august 2017 kl. 15:36.
Du må beise sjarken!
Siden jeg jobber i bransjen selv så kan jeg jo dele noen ting.
Det stemmer som folk sier over hær at det er mye karakterer som jobber med dette, og det er også uhorvelig mye polakker som jobber med dette. Så kommunikasjon er ikke alltid det enkleste, vær tålmodig, gjør som du får beskjed om og stå på så tipper jeg du vil trives godt med dette.

Er også en fordel å ikke ha høydeskrekk (selv om litt sunn respekt for å falle langt ikke er dumt) og like å være ute i all slags vær.
Ta sikkerhet på alvor, går det galt går det fort veldig galt.
Lykke til!