Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 4692
Hei du som leser dette!

Her kan du si hva du mener om ditt eget kamera.
Dette er for at vi med kameraer skal ha en tread å gå til når vi vil ha nytt kamera eller noe sånt.

Tråden gjelder:
- kompaktkamera / småe digitalkamera
- Digitalt speilrefleks
- Speilrefleks
- Webkamera
- Skjulte kameraer / microkameraer
- overvåkningskameraer
- uhh. egentlig alle typer kameraer
Kjøpte et drittkamera på elkjøp.. tror det var casiokamera, og vil ha et nytt!

Noen som vil anbefale et kamera for meg?
nye xanon ixus er noe av det beste av den typen kamera jeg har prøvd.. helt fantastiske bilder, bra skjerm og en del muligheter
Har et Canon Ixus 50, er meget fornøyd med det.
Tar bra bilder,men siden blitsen sitter litt nærme linsa så blir det lett rødeøyne, men hva har vi Gimp til?..
Kjøpte kamera før jeg skulle til Moskva i høst.
En pakke med Kamera, to batteri, vekse og nakkereim i stål.
Angrer ikke et sekund. Det er et must å ha to batterier.
Har også 3 x 512 SD kort.
Kamera har USB2, dermed er overføring en lek.
Syntes mobilkameraene begynner å bli passe bra nå, venter på min w800i jeg
hp r717 sjekk test på dinside.no
Sitat av Dragoon
hp r717 sjekk test på dinside.no
Vis hele sitatet...
ikke sjekka ut det kameraet, men regner med det har samme egenskap som alle andre hp kamera jeg har prøvd, hp pcer og foresten.. de bruker en masse batteri på få bilder
Har...
Canon IXUS 700: Finfin skjerm og god bildekvalitet, men trist at ixus'ene ikke byr på så mye fininnstilling. For de som skulle vurdere IXUS 750 er det vel i samme gata som 700, så har ikke noen problemer med å anbefale det.
Canon EOS 350D: Det kameraet jeg uten tvil bruker mest, men det er skummelt å dyrt å være interessert i foto...

I tillegg har jeg to eldre digitalkameraer, Canon Powershot S20 og S45.

Og ja, jeg er nok litt glad i Canon
Sist endret av |FSK|; 15. januar 2006 kl. 19:04.
Har den søte lille Casio Exilim ex-s500 og er meget fornøyd. 2,2 inch LCD skjerm, 5 mega pixler. Den har bare 3x optical zoom men jeg klarer meg.
Sitat av getlonewolf
Kjøpte et drittkamera på elkjøp.. tror det var casiokamera, og vil ha et nytt!

Noen som vil anbefale et kamera for meg?
Vis hele sitatet...
Kommer ann på hva du skal ha det... men jeg har selv et finepix s5000 å det er jeg ganske bra fornøyd med...

kan anbefales
Har et Canon EOS 300D med to orginallinser, 18-55mm og 55-200mm. Sammen er de dynamitt!
Fungerer som en drøm, enkel i bruk, tar ikke så altfor mye plass i sekken, og bildekvaliteten er ikke minst fenomenal. Anbefales på det sterkeste.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Noen som har erfaringer med canon eos d20?
Vurderer sterkt å kjøpe dette, men er litt usikker på om det er verdt pris forskjellen til f.eks 350, eller nikon 70d...

Noen gode råd?
Sitat av Popp
nye xanon ixus er noe av det beste av den typen kamera jeg har prøvd.. helt fantastiske bilder, bra skjerm og en del muligheter
Vis hele sitatet...
enig her og,digital KANON ixus 3 har jeg og er svært godt fornøyd
Sitat av ChS
Noen som har erfaringer med canon eos d20?
Vurderer sterkt å kjøpe dette, men er litt usikker på om det er verdt pris forskjellen til f.eks 350, eller nikon 70d...

Noen gode råd?
Vis hele sitatet...
Så veldig godt råd er det kanskje ikke, men du bør huske at når du "starter" med et merke blir det fort slik at du ender opp med det, pga objektiver osv. Selv har jeg ingen problemer med å anbefale 350D. Min variant er at jeg brukte opp forskjellen mellom 350D og 20D på et godt objektiv samt batterigrepet. På den måten kan jeg om jeg har liten plass i sekken bare ta av grepet og ha et "lite" kamera med
Selv eier jeg et nikon fe2 kamera med en god macro, men dette er dyrt i lengden siden det er et speilreflekskamera, bildene blir UTROLIG gode med macrolinsen!
Jeg har droppet drømmen om et digitalt speilreflekskamera siden det er for dyrt.
Det jeg er ute etter i et kompaktkamera er:
- fargegjengivelse
- lukkertid
- godt lysinnslepp

Hvor stor vinkel kameraet er ikke så nøye utifra mine ønsker, heller ikke zoom.
Enig i tipset til |FSK|. Bruk heller pengene på fler/bedre linser, blitz, minnekort osv. Er utrolig mye man kan bruke pengene på så fort man har et dSLR kamera
Selv kjøpte jeg et brukt Canon 300D i sommer til en latterlig lav pris. Fungerer helt knall, og har nå skaffet meg de 2 samme linsene som sondrebb + en knallfet macrolinse Tamron 90mm 1:1 Macro, godt som gull altså. Anbefaler å sjekke brukt på qxl,finn og foto.no
Har forresten hacked firmware på min 300D, ble endel ekstra mulighet med det =)
Sitat av ChS
Noen som har erfaringer med canon eos d20?
Vurderer sterkt å kjøpe dette, men er litt usikker på om det er verdt pris forskjellen til f.eks 350, eller nikon 70d...

Noen gode råd?
Vis hele sitatet...
Har et 350D selv - og jeg finner INGEN ting negativ ved det, bortsett ifra prisen

Om du lurer på om du skal kjøpe 350D eller 20D - så kjøp 350D. Om du ikke er klar over forskjellene, så trenger du de ikke, 350D er helt rått uansett hva. Det er ikke så mye som skiller de, bortsett ifra litt av det tekniske, bildebrikken (de er svært gode begge to) og tilbehørene. Nikon er underlegen Canon på alle punkter, bortsett ifra pris. Så bruk heller penger på et godt objektiv med IS (image stabilator) - du får helt sinnsyke bilder
min Canon EOS300D er uten tvil min beste kjøp ever.
ja, jeg har tatt bilder som er bedre enn en person som har eos350d, bare så det er klart.
ja, jeg har masse ekstra deler som jeg skal selge, men bare som pakke:
Kameraet med standard 18-55mm linse
Ekstrabatteri + Lader
Velbon CX 560 Stativ

altså alt skal selges hvis noen er interessert i det da....
salg grunnet; pause som fotograf og trenger penger.
men jeg har aldri vært mer fornøyd med det kameraet!
Jeg har Fujifilm F10 , Et strålende kamera..
Kameraet ble kåret til verdens beste digitalkamera i sin klasse!
Kameraet har ett ytre av aluminium, og er veldig raskt.. Tar überkort tid fra man trykker på på-knappen til det er klart.
Det støtter 6,3 Megapiksler, og har en lang rekke andre finesser dere kan lese på komplett :]
Sist endret av Iarwain; 16. januar 2006 kl. 07:34.
Casio Exilim Z-500 kjøpte jeg på elkjøp. Mye kamera til god pris ser det ut som Kjapt i oppstart. GOD batterikapasistet, (rundt 500 bilder) lite og kompakt. Sa jeg at det var kjapt?
Har et Sony DSC-P200 svart, kjøp på komplett. Er veldig fornøyd med dette kameraet. Passer fint til mitt bruk.
Har et Argus c-3 kamera som jeg er svært godt fornøyd med. Anbefales!
Jeg har et G&H Hasselblad kamera. Supert kamera!

Edit: http://www.fotomuseetiosby.nu/f609.jpg

Vurdere å gå til anskaffelse av Mars detektivkamera mod. III

http://www.fotomuseetiosby.nu/f460.jpg
Sist endret av Sambadelight; 16. januar 2006 kl. 13:13.
Er det noen som kan regne ut for meg hvor mange 6mp-bilder man får på en gigabyte? Lurer siden jeg tenkte på å kjøpe et 1gb SDkort til mitt lille casiokamera..
jeg får ca. 260 bilder av 8mp på en giga (.jpg, ikke raw), men dette varierer jo, megapixler sier ikke alt. Tror at du kan få litt over 300 bilder ved 6mp casio kompaktkamera.
Sitat av Mushy
jeg får ca. 260 bilder av 8mp på en giga (.jpg, ikke raw), men dette varierer jo, megapixler sier ikke alt. Tror at du kan få litt over 300 bilder ved 6mp casio kompaktkamera.
Vis hele sitatet...
Geniale greier.. da kjøper jeg et 1gigabyte SDkort i løpet av uken! takker og bukker.
I skrivende stund kom jeg over et kjempetilbud på nettet.

Er det noen her som vet om noen rimeligere SDkort?
Sitat av ChS
Noen som har erfaringer med canon eos d20?
Vurderer sterkt å kjøpe dette, men er litt usikker på om det er verdt pris forskjellen til f.eks 350, eller nikon 70d...

Noen gode råd?
Vis hele sitatet...
20D er i dag en svært "gammel" modell. Fremdeles er det forskjeller mellom 20d og 350d, men de er primært basert på små fixserier som man ikke uten spesiell interesse har bruk for.
Mushy nevnte tidligere at bildebrikken (CMOS - der lyset fanges og bildet skapes) til 20d er bedre.
Her er jeg selv uenig, bildebrikken på en 20d har de samme målene (Bredde*Høyde) som på et 350d. Hverken 20d eller 350d er fullformat (35mm, tilsvarer "ordinær" film).

20d har 0,2 mpx flere effektive pixler. Men det er ikke rare greiene å snakke om. Da igjen benytter 20d en gammel CMOS-brikke. Denne er ikke så god på lys som på en 350d, samt at det skapes mye mer biledstøy ved høy ISO (lysfølsomheten til CMOS).

Så derfor etter de tekniske spesifikasjonene og personlig erfaring anbefaler jeg 350d. Nikon, er ei kvise på samfunnets ræv.

Smålubben

Sitat av getlonewolf
Geniale greier.. da kjøper jeg et 1gigabyte SDkort i løpet av uken! takker og bukker.
I skrivende stund kom jeg over et kjempetilbud på nettet.

Er det noen her som vet om noen rimeligere SDkort?
Vis hele sitatet...
Hei kompis, ikke sats på de rimligste kortene her. Disse blir lett en flaskehals i kameraet, og har ikke alltid en optimal hastighet. Spesielt ved nye kameraer.
Samtidig får man livsgarantier med feks kjøp av dette/dette merket. Der sistnevnte er en raskere versjon, begge på én giga.
Sist endret av Chubby; 17. januar 2006 kl. 14:16.
Har et Casio Exilim Z-750 med 7,2 Mpx. Strålende fornøyd! Kjøpte kamera + 512 MB minnebrikke fra PSData. Ble ca 3300,- totalt. Absolutt å anbefale.

Dette er et kamera som tar meget bra bilder, er brukervennlig og har bort i mot den beste batterilevetiden på markedet. Løp og kjøp
Canon Powershot A70

Dette kameraet er nok et av det beste jeg noen gang har vært bort i. Med tanke på at det ikke er mer enn 3 megapixler oppløsning, synes jeg det tar flotte og skarpe bilder. Det som er fint med dette kameraet er at det er enkelt å skifte mellom automatiske innstillinger og manuelle. Kameraet har en god linse, som kan ta krystallklare bilder helt inntil 5 cm avstand. Jeg har kun to negative ting å si om dette apparatet. 1. Litt stort. 2. Litt liten skjerm.

Anbefaler alle Canon Powershot fotoapparater!
Sitat av Chubby
Mushy nevnte tidligere at bildebrikken (CMOS - der lyset fanges og bildet skapes) til 20d er bedre.
Her er jeg selv uenig, bildebrikken på en 20d har de samme målene (Bredde*Høyde) som på et 350d. Hverken 20d eller 350d er fullformat (35mm, tilsvarer "ordinær" film).
Vis hele sitatet...
Var det ikke jeg som fortalte deg dette, tjukken? Jeg mente selvfølgelig ikke at CMOS-brikken i 20D var bedre (noe jeg heller aldri skrev, tror jeg) - men at det er forskjeller der. CMOS-brikken i 20D er samme som i 300D. altså modellen før 350D, så de begynner å bli noen år i forhold til sine søsken. Men er ikke du veldig hyped up på foto, så ser du ikke forskjellen heller.
Fornøyd med mitt Canon Ixus 500
Eneste minus må være det at man regelrett _må_ ha blitz, eller så ender man opp med 3 motiv(sånn at man trenger ett vindupust for att bildet skal se "shaky" ut:S)

Btw banankrem; Høres rimelig bra ut det kameraet ditt <3
Jeg kan vel kanskje nevne at har du ett digital kamera til over 1000 lappen, kan det fort bli dyrt om du har det med deg på en fuktig fest...noe jeg har for (u)vane å gjøre.(ikke at jeg har ødelagt mitt enda men.)
Engangskamera var tingen før mitt suverene Canon Ixus 400 kamera. På Clas Ohlson har de med blits til 50 kr. bra nok til festbilder uansett. Så når filmen er brukt opp i løpet av natta, kan du plukke frahverandre kameraet, ta ut filmen, å teste ut om kondensatoren som lader opp blitsen lader opp festfolka som evt. har sovna. det funker!
Hei kompis, ikke sats på de rimligste kortene her. Disse blir lett en flaskehals i kameraet, og har ikke alltid en optimal hastighet. Spesielt ved nye kameraer.
Samtidig får man livsgarantier med feks kjøp av dette/dette merket. Der sistnevnte er en raskere versjon, begge på én giga.
Vis hele sitatet...
Ja jeg er helt enig (flott tips), men nå er det sånn at jeg er student og at økonomien min ikke er helt på topp. som sagt så har jeg et kamera Nikon FE2 som jeg bruker til bildene som jeg "legger sjela i", men det jeg bruker mest til sånn allround-bruk er mitt digitale casio kompaktkamera.


..Nikon, er ei kvise på samfunnets ræv.
Vis hele sitatet...
Her vil jeg si at du tar kraftig feil! Ja, Nikon har sluttet å produsere kameraer og objektiver til vanlig speilrefleks, men det er mye godt utstyr til Nikon.
Sitat av Chubby
Nikon, er ei kvise på samfunnets ræv.
Vis hele sitatet...
Nå er du bare barnslig. Nikon har ganske mye fint stæsj, men selvfølgelig, striden mellom Canon og Nikon vil fortsette så lenge begge to eksisterer.
Når det gjelder "fightn" mellom nikon og canon så vil jeg si at canon både vinner og leder, men nikon har vært den største før.
Sitat av getlonewolf
Når det gjelder "fightn" mellom nikon og canon så vil jeg si at canon både vinner og leder, men nikon har vært den største før.
Vis hele sitatet...
Nå er jo det sånn at det bare er èn leder i markedet, Canon. Nikon har ikke så mye de skulle ha sagt. Men for all del, de lager ikke ræva kamera - bare ikke så gode som Canon.
Jeg har Konica Minolta Dimage Z5, kamera har vell 5mpix, og 12x optisk zoom.
Det er i bunn og grunn et helt fantastisk kamera, tar skambra macro bilder, bilder blir sjelden "shaky" pga bildestabilisator (hardware basert sådan) og linsene er meget bra. Eneste en har å utsette på det er vell at høyeste iso er 320 og at softwaren til os X var meget tjip.

-papa
Sitat av getlonewolf
...Her vil jeg si at du tar kraftig feil! Ja, Nikon har sluttet å produsere kameraer og objektiver til vanlig speilrefleks, men det er mye godt utstyr til Nikon.
Vis hele sitatet...
Sitat av moridin
Nå er du bare barnslig. Nikon har ganske mye fint stæsj, men selvfølgelig, striden mellom Canon og Nikon vil fortsette så lenge begge to eksisterer.
Vis hele sitatet...
Etter et mer eller mindre saklig innlegg var jeg bare nødt til å slenge litt med leppen. Ja, det var barnslig, umodent og flåsete. Det var og meningen, det ligger ingen ting i dette.

---

Sitat av Mushy
Jeg mente selvfølgelig ikke at CMOS-brikken i 20D var bedre (noe jeg heller aldri skrev, tror jeg)...
Vis hele sitatet...
Jeg bare trakk ut essensen fra utsagnet:

Sitat av Mushy
...Det er ikke så mye som skiller de, bortsett ifra litt av det tekniske, bildebrikken (de er svært gode begge to) og tilbehørene...
Vis hele sitatet...
---

Sitat av Mushy
Var det ikke jeg som fortalte deg dette, tjukken?
Vis hele sitatet...
Nei...
Jeg har jo selv benyttet begge, og dette har jeg aldri hørt fra deg schitzo.

---

Sitat av Mushy
...Men er ikke du veldig hyped up på foto, så ser du ikke forskjellen heller...
Vis hele sitatet...
Sant det, jeg viser til:

Sitat av Chubby
...Fremdeles er det forskjeller mellom 20d og 350d, men de er primært basert på små fixserier som man ikke uten spesiell interesse har bruk for...
Vis hele sitatet...
---

Sitat av Mushy
...CMOS-brikken i 20D er samme som i 300D. altså modellen før 350D...
Vis hele sitatet...
20d = 8,2 mpx
300d = 6,3 mpx


QUOTE?
Sitat av Chubby
20d = 8,2 mpx
300d = 6,3 mpx


QUOTE?
Vis hele sitatet...
nisse - jeg mente samme generasjon, noe som igjen ikke var riktig. Jeg tenkte på 10D. men 20D er vel basert på 10D? *forvirret sjæl*

Edit:

Sitat av Chubby
Nei...
Jeg har jo selv benyttet begge, og dette har jeg aldri hørt fra deg schitzo
Vis hele sitatet...
Nei, altså, jeg drev å la ut om at bildebrikken til 350D var bedre enn 20D, fordi den hadde penere pixler, men så kom du inn med "jammen, n00ben, 20D har jo flere effektive pixler" og jeg "shut up homie-boy, jeg snakker ikke om antallet pixler"... Slikt husker nå jeg det...
Sist endret av Keyser Söze; 19. januar 2006 kl. 20:41.
Sitat av Mushy
Nå er jo det sånn at det bare er èn leder i markedet, Canon. Nikon har ikke så mye de skulle ha sagt. Men for all del, de lager ikke ræva kamera - bare ikke så gode som Canon.
Vis hele sitatet...
Og dette begrunner du med ?

Om du kun ser på 350d vs d50/d70s ville jeg nok valgt canon, tenker du på 20d vs d200 ville jeg valgt d200, og går du høyere opp i pris ville jeg i de fleste tilfeller valgt nikon sine kamera
jeg har nikon d70. det er et dritbra kamera. klarer seg bedre i tester enn 350d etter hva jeg har sett
Sitat av moridin
Om du kun ser på 350d vs d50/d70s ville jeg nok valgt canon, tenker du på 20d vs d200 ville jeg valgt d200, og går du høyere opp i pris ville jeg i de fleste tilfeller valgt nikon sine kamera
Vis hele sitatet...
Offtopic: Forrige OL bar 50% av de registrerte fotografene Canon-kamera.

- ISO (_Betydlig_ lavere ISO-støy på Canons bilder)
- Bildeskarphet (tester viser også at Canon gir skarpere bilder enn Nikon. dette har også med optikk å gjøre, men også der er Canon størst)
- Optikk (Canon kan tilby langt flere objekter enn Nikon, og har en IS som overgår det meste. Den nye USM-motoren er også raskere enn hva Nikon kan komme med)
- Farge (Nikon D50/D70 er kanskje finere på farge enn Canon 350D, men går du høyere opp er de mer eller mindre like gode.Dette har igjen lite å si når man har RAW).

Jeg har selv bare prøvd 350D og D70 - annen informasjon kommer fra fotografer og fotoforretninger.
Sitat av Mushy
...- ISO (_Betydlig_ lavere ISO-støy på Canons bilder)
- Bildeskarphet (tester viser også at Canon gir skarpere bilder enn Nikon. dette har også med optikk å gjøre, men også der er Canon størst)
- Optikk (Canon kan tilby langt flere objekter enn Nikon, og har en IS som overgår det meste. Den nye USM-motoren er også raskere enn hva Nikon kan komme med)
- Farge (Nikon D50/D70 er kanskje finere på farge enn Canon 350D, men går du høyere opp er de mer eller mindre like gode.Dette har igjen lite å si når man har RAW)...
Vis hele sitatet...
Her må du nok vise til faktiske tester, dette holder ikke soppen Ikke alle hadde spist larver og hoppet gjennom flammer for sitt Canon - Et 5d derimot! (Du så mms jeg sendte deg)

Sitat av moridin
... tenker du på 20d vs d200 ville jeg valgt d200...
Vis hele sitatet...
OMG!
Når du først skal sammenligne kamera, så ta noen som ligger i samme klasse. 200d kom "i går". 20d kom rundt jesus fødsel. Videre ligger 200d ca 6k lengre oppe i pris.
Videre ansees det for å være umulig å få fatt i et 200d i disse dager, da det er kliss nytt.

- Ferrari vil aldri benchmarke seg selv mot en Lada ''S-E. Jørgensen
http://www.digitalreview.ca/cams/Nik...T_images.shtml

Bildene taler vel for seg. dere kan også se at D70 er nærmere 350D i bildekvalitet, men igjen så regnes dette kameraet oftest med i klassen til 20D. Du ser også at ISO-støyen til 350D er svakere enn D70, noe som er et av Canons satningsområde. Fargekvaliteten som Nikon skryter av kan jeg ikke se noe til. Med sånne kamera burde man bruke RAW-format uansett.

Edit: jeg vil ha noen av din kamera.
Sist endret av Keyser Söze; 20. januar 2006 kl. 14:04.
Har et Canon EOS 350D. Er meget fornøyd med det, med der er til gjengjeld veldig dryt da. Fikk heldigvis en spseial avtale siden jeg kjenner butikk eieren

Canon EOS 350D er et digitalt speilrefleks kamera. Det er litt stort, men til gjengjeld får du veldig bra bilder. Du har mange funksjoner, nyttige og kanskje litt mindre nyttige. Tar hvertfall tid å sette seg inn i alle. Tar 3 bilder/sek. Veldig grei auto fokus, men du kan også ved et enkelt knappe trekk/skyv gjøre om til mauel fokus.

Et kamera som så absolutt er å anbefale om du er en foto entusiast
Jeg kjøpte nettopp D70s. Jeg valgte det fordi Nikon høres mye tøffere ut enn Canon.

Ellers synes jeg det er morsommere å diskutere bilder enn vilket merke/kamera som er best. Og det at Canon har flere objektiver å velge mellom enn Nikon, vel. Knallargument. 1. Du bør ha et behov og 2. Du bør ha råd til dem. Sammenligne heller f.eks. vilke gode ~50-100mm objektiver man kan få tak i til under 5k.
Selv har jeg et Nikon D50 med Nikkor 18-55mm-objektiv, og jeg er storfornøyd med det. Jeg prøvde både D50, D70(s) og Canon EOS 350D før jeg kjøpte, og jeg synes at Nikon er mye bedre å ta bilder med. Mye bedre grep og byggekvalitet. Når jeg holder i et EOS 350D så synes jeg at det kjennes ut som om det skal til å knekke.
Rexxar, du kan si litt av hvert, men at 350D er stort? nah :P
Sitat av Rexxar
...Canon EOS 350D er et digitalt speilrefleks kamera. Det er litt stort, men til gjengjeld får du veldig bra bilder....
Vis hele sitatet...
Stort? For dslr regnes 350d som småtterier. Sammenlignet med råskinnet 1ds mark II. Vis meg et "lite" dslr kompis!

Sitat av mongeland
... Mye bedre grep og byggekvalitet. Når jeg holder i et EOS 350D så synes jeg at det kjennes ut som om det skal til å knekke.
Vis hele sitatet...
Det er vel óg en av grunnen til at noen velger Nikon foran Canon og omvendt. Prøv å bruke venstrehånden, da denne sikkert ikke er like "bearbeidet" som høyre, if you catch my drift

For all del, Nikon er ikke dårlige kameraer. Det er vel all enige i. Men denne debatten handler vel mer om hvem som sitter med bryllusparet på toppen av kaken!
Sitat av mongeland
Selv har jeg et Nikon D50 med Nikkor 18-55mm-objektiv, og jeg er storfornøyd med det. Jeg prøvde både D50, D70(s) og Canon EOS 350D før jeg kjøpte, og jeg synes at Nikon er mye bedre å ta bilder med. Mye bedre grep og byggekvalitet. Når jeg holder i et EOS 350D så synes jeg at det kjennes ut som om det skal til å knekke.
Vis hele sitatet...
Reagerte også på størrelsen når jeg skulle kjøpe det, men syntes ikke at grepet svekkes av den grunn. Og legger du til et batterigrep (enda en tusenlapp), så har du jammen fått deg et sjvært 1D Mark II

Sitat av N3m0
Ellers synes jeg det er morsommere å diskutere bilder enn vilket merke/kamera som er best.
Vis hele sitatet...
Enig. Derfor tror jeg også at det er som valget mellom PC og Mac - følelser. Enten er man Nikon, eller så er man Canon. Det er med andre ord snakk om tilhørighet.
Sist endret av Keyser Söze; 20. januar 2006 kl. 16:27.