Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 11412
God morgen alle freaks!

Har nett gått til innkjøp av et sett med Klipsch RF 82 II og lurte på om noen kunne ambefale en god forsterker til de?

Gjerne i prisklassen 3-7k
Jeg kjører mine RF82 MK II med denne pluggen fra Emotiva. Kan godt anbefale den. Har nok av krefter til å tøyle RF'ene.
Du vil også trenge en eller annen form for forforsterker, siden dette er et rent effektrinn.

Pluss at den også er en god match til Klipsch mtp at den har en litt mørk klag, slik at hornene ikke skriker for mye.
Sist endret av per-ulv; 22. februar 2014 kl. 11:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Emotiva og Klipsch er en MEGET god match, støttes!

Evt. Yamaha eller Onkyo om du skal ha deg receiver, disse er svært ofte brukt med Klipsch samt at begge gir mye "bang for the bucks".
Trådstarter
37 5
Kunne heldst ha tenkt meg å kjøpe ifra norske nettbutikker


Sitat av Hobby Vis innlegg
Emotiva og Klipsch er en MEGET god match, støttes!

Evt. Yamaha eller Onkyo om du skal ha deg receiver, disse er svært ofte brukt med Klipsch samt at begge gir mye "bang for the bucks".
Vis hele sitatet...
Noen spesielle modeler å ambefale?
Har ikke vært innom surround-delen av hifi-verdenen på mange, mange år. Men jeg hadde RF3 mk2 og den gamle modellen av denne med svært godt hell. Komplett har en demo igjen til i underkant av 7k. Nok krefter, tonnevis av inn/utganger og tilkoblingsmuligheter.
Sist endret av Hobby; 22. februar 2014 kl. 12:49.
Trådstarter
37 5
Så absolutt, 8**serien til Onkyo er mer enn kapabel nok til RF82 og den har sannsynligvis alt du trenger og mye mer av tilkoblinger
http://www.bassbrothers.no/display.a...15&prodid=1412
Denne er knall god til rf82 og flere høytalere. Du får den i underkant av 7k brukt. Jeg har en selv og er meget fornøyd

Men det krever selvsagt at du også har en reciever eller stereoforsterker i tillegg.
Sist endret av Diavu; 22. februar 2014 kl. 22:19.
Den er god på Klipsch, ja. Men som du selv sier, man er avhengig av forforsterker. Og skulle jeg gått for en Parasound ville jeg gått for en brukt A22 eller A23, de er perverse (med flaks får man en A21 under 10k). Men nå snakker vi om å tøye budsjettet langt Som en start vil jeg si en reeiver er perfekt, så kan man heller bygge ut på sikt om man føler det er nødvendig.
Vurderer å kjøpe disse klipsch høytalerene, men hvordan forsterer bør jeg ha til disse?helst Billigst mulig uten å miste noe ytelse.
https://www.komplett.no/klipsch-rf-6...e-1-par/783144
Hvor mye penger bør jeg bruke på forsterker totalt?
Sist endret av iColdman; 22. februar 2014 kl. 23:17.
Trodde jeg hadde svart her men hadde visst ikke det. Jeg anbefaler å se på noe av det samme som trådstarter. Både RF82 og 62 krever litt power for å yte. Men når du sier forsterker er det ingen som vet om du er på utkikk etter stereo, surround, hva du trenger av tilkoblinger, etc.
Skal nok bare ha stereo (men vil gjerne ha mulighet for surround senere, hvis ikke prisen blir alt for høy). Når det kommer til tilkoplinger så bør den helst kunne koples til en PC, og TV.
Sist endret av iColdman; 23. februar 2014 kl. 13:05.
Alle forsterkere kan kobles til en TV eller PC, spørs hvordan du vil gjøre det (jack -> RCA, HDMI, etc.)

Vil du koble til med HDMI må du nok opp på en surroundreceiver. Og har du tanker om å kanskje gå for surround senere ville jeg sett på en Onkyo eller Yamaha-receiver. Bare husk å gå for en med litt krutt (effekt). Det er lommeboka di som setter grenser Selv kjører jeg med oppsett med forsterker + DAC til 40 000 og høyttalere til godt under 10 000,-


Husk, dritt inn = dritt ut. Lyden blir ikke bedre enn det dårligste leddet ditt, og synd å kaste bort såpass høyttalere som RF er med å slenge på bedriten elektronikk.
Vil på det sterkeste anbefale å styre unna Yamaha når det kommer til Klipsch.
Lite futt i de dype tonene fra Yamaha (Gjennomgående problem).


Onkyo har jeg meget godt hell med når det kommer til Klipsch. Leverer jevn lyd i hele spekteret!
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Vil på det sterkeste anbefale å styre unna Yamaha når det kommer til Klipsch.
Lite futt i de dype tonene fra Yamaha (Gjennomgående problem).


Onkyo har jeg meget godt hell med når det kommer til Klipsch. Leverer jevn lyd i hele spekteret!
Vis hele sitatet...
Spørs helt hva du går for egentlig. De billigste er skit, det skal jeg innrømme. Nå har jeg ikke erfaring med de aller siste modellene, men for en 4-5 år siden fikk man ikke heftigere receivere enn Yamaha på Klipsch.'


iColdman: Den der skal levere varene, anbefales!
Sist endret av Hobby; 23. februar 2014 kl. 14:10.
Hadde jeg vært deg, ville jeg heller lagt pengene i en skikkelig forsterker til Klipsch'ene dine. Ikke surround med det første. Kjøp en kraftig forsterker som yter HT dine. Surround er bare tull, min mening.

Jeg ville også ha handlet brukt. Du får fort halve prisen handler du brukt, ikke nytt.

@Hobby: Hva er det du sitter på?
Sist endret av shittrønder; 23. februar 2014 kl. 14:11.
shittrønder: Gikk til innkjøp av denne og denne tidligere denne uken samt Dali Mentor 2 som jeg har hatt siden de ble lansert for enormt mange år siden


Og det er 100% det du sier, brukt er veien å gå. Men mange er skeptiske til dette. Selv har jeg kun positive erfaringer med det.
Sist endret av Hobby; 23. februar 2014 kl. 14:46.
Har selv toppmodellen til Yamaha som kom for 2, snart 3 år siden. Og er ikke fornøyd med lyden i bunn den gir fra seg.

Har tidligere hatt toppmodellen til Onkyo, og savner virkelig lydbildet den gav.
Rør er fantastisk på Klipsch. Se etter Vincent på finn.no. Gode forsterkere. Har tidligere eid RF82. Har brukt både Music Angel, Emotiva, Onkyo og Rotel. Lyden var best med Music Angel(men litt lite effekt, kunne ikke spille så høyt). På andre plass er Rotel, god effekt og varm lyd. På tredje plass er Emotiva, dog litt kald lyd. Onkyo som forsterker er en bra match, men litt lite effekt.

Har forøvrig en Onkyo 818(Audessy XT32 på den) som er til salgs, men jeg tror den blir litt for svak med effekt. Om du har planer om å oppgradere anlegget på sikt, er det lurt å begynne med en reciver. Husk preout og god romkorreksjon program. Så kan du kjøpe effektforsterker senere, samt flere høytallere.
Som jeg alltid sier: Smak innen lyd er individuell og det jeg liker kan være drit i andres ører. Det er du (kjøper) som har fasitten egentlig