Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 18680
Jeg skal nå kjøpe meg ny 55" Og har desverre ikke varebil,
Han jeg skal kjøpe den av mener at LCD/LED tv kan ligge under frakt, men jeg mener at jeg har lest mange steder på nettet at dette kan ødelegge tv'n. så syns det er rart at han mener den kan ligge.

Men som sagt jeg har ikke plass til å la den stå rett, så jeg må nesten ta tvn ut av esken og la den stå i baksetet, da vil den jo stå litt på skrått, men går det bra? Eller hvordan ere det funker med transport av slikt?

Håper på rask tilbakemelding!!
Om jeg ikke tar feil, så er det vel plasma-tv som ikke har så godt av å ligge. Jeg hadde LED-tv'n min liggende når jeg henta den, funker fett!
La den stå oppreist i esken fastspent til en vegg under transport.
55" koster penger og det er ikke verd å transportere med risiko.
Better Safe Than Sorry.
problemet er at jeg har ikke en bil som jeg får den inn i med eske. Så jeg vurderer og få tak i endel bobleplast osv også la den stå i baksetet av bilen og kjøre veldig pent
Sitat av BrickWall1991 Vis innlegg
problemet er at jeg har ikke en bil som jeg får den inn i med eske. Så jeg vurderer og få tak i endel bobleplast osv også la den stå i baksetet av bilen og kjøre veldig pent
Vis hele sitatet...
Jeg har flytta på tven jeg har nå 3-4 ganger.

Pakket inn i en dyne stående svakt lent mot seteryggen i baksetet med søppelsekker fulle av klær mellom tven og fremsetene har fungert ypperlig hver gang.
Evt. låne en annen sin bil?
Jeg har frakta en del tvskjermer når jeg kjørte distrubisjon... Plasma som regel OPPreist og lcd/led kan man gjøre hva man vil med, så lenge ikke emballasjen sier noe annet..
Den kan fint stå i baksetet. Har fraktet flere tv'er på denne måten, både plasma og LED. Len skjermen inn mot seteryggen, og spenn den fast med sikkerhetsselen. No worries.
Null problem! Har flyttet TV-er over lengre strekk i mange rare stillinger
Aldri hatt problemer.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 8. september 2013 kl. 20:04.
Hadde jeg fått lånt en annen bil så hadde det jo ikke vært noe problem, men er akkurat der problemet ligger :P Og jeg må hente den i morgen, Men da prøver jeg noe bobleplast og dyner osv, da kan det vel umulig gå galt:P

Gikk forresten for den her : http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...tv-kdl-55w905a

Regner med å bli storfornøyd
Jeg har hatt LCD skjermen min i en trillebag i bagasjen på fly, den fungerer fortsatt 110%
Sitat av trauMa Vis innlegg
Den kan fint stå i baksetet. Har fraktet flere tv'er på denne måten, både plasma og LED. Len skjermen inn mot seteryggen, og spenn den fast med sikkerhetsselen. No worries.
Vis hele sitatet...
55 tommer i baksete ? åssen bil har du ?
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
55 tommer i baksete ? åssen bil har du ?
Vis hele sitatet...
Skal ikke være noe problem det, får min 50" med en svær fot under baki min 97 BMW E39, og der er det trangt
er en gammel mazda, baksetet baki er 130 bredt og tvn er 125, så går akkurat
Problemet er sjeldent bredden men høyden basert på hvor mye baksetet bygger ift døren.
men uansett, hvis det er så mange som har frakta LED tver liggendes og mener det har gått bra så lurer jeg på hvorfor det er så mye forskjellige meninger om det? Altså LED tver er jo ikke så tunge da, så kan det ha noe med det og gjøre?
Den som bare er der
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Jeg har hatt LCD skjermen min i en trillebag i bagasjen på fly, den fungerer fortsatt 110%
Vis hele sitatet...
Samme med meg, har LCD skjerm med LED bakgrunnsbelysning og har frakten den i trillebag flere ganger for
Plasma tven veier mye mer enn en LCD med led bakgrunnsbelysning. Den ekstra vekten kan forårsake skade på plasma tver med større skjerm, siden vekta blir fordelt ujevnt når man legger den ned. Det er ikke noe mer hokuspokus enn det, alt det interne kan fint legges ned.
Dette hadde jeg aldrig hørt om. Skal flytte nå snart selv og har en 60" plasma, har det noe og si hvis den ligger oppe på en madrass?
En av grunnene til at den ikke skal ligge er at skjermen kan kollapse under sin egen vekt. Det er derfor man anbefaler å frakte større skjermer stående
la den ned i bilen og kom hjem uten knust skjerm