Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 20547
Har fått inn kanalene, men når jeg prøver å trykke på tastene 1-9 på fjernkontrollen får jeg "ingen CI-modul" på skjermen.
Hva kan jeg gjøre?

Har vanlig kabel uten dekoder, har avtale gjennom borettslaget.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Mulig TVen er stilt inn til å bruke DTV, men at kabeltv tilbudet du har ikke støtter dette?
Romanowa's Avatar
Trådstarter
ja, fant ut at det er det. Går det ann å skru av DTV?

Edit: Fikk ordnet det!
jeg sliter med det samme.. lyst til å fortelle hva du gjorde?
CI modul = Cam Interface modul. Dvs. et pcmsia kort som du plugger bak i tv-en sammen med ett "smart card" (et kort ed samme chip'en som du finner i f.eks. busskort, bank kort og sim kort)

Et smart card lar tv'en eller en dekoder dekryptere digitale kabelsendinger slik at du kan se dem. Hvis du ikke har dette kan du få forvrengte tv bilder eller bare ne melding om ikke tilgang.

Vil annbefale alle som har tillgang på digital kabel tv til å skaffe seg dette, ett cam kort koster ca 200kr og årsavgiften uten tv kanaler er jos meg (canal digital) på ca 400kr. Du vil få betraktelig bedre tv bilde og tillgang på noen HD kanaler. Man kan også velge tillegskanaler for en hvis sum, ligger rundt kr 100 for 3 kanaler pr mnd.


Men for å svare på spørsmålet. LG tv'en må vel ha noen form for funksjonalitet for å stokke om på kanalene.

Evt. kan du resette tv'en til fabrikksinnstillinger og kun søke inn de analoge kanalene.

For mer info RTFM
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Ingen CI modul
Har kabelnett og har ikke hatt problem før. Nå er det bare noen få kanaler som virker og de fleste kommer opp med Ingen CI-modul.
Har prøvd med fabrikk instilling, men uten at det hjelper
Noen som kan hjelpe meg