Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3480
Holder for tiden med å legge inn en søknad til folkehøyskole, men står fast når det kommer til valget mellom enkelt og dobbeltrom. Har absolutt ikke problemer med å ta kontakt med andre folk eller å ta sosialt initiativ, men kan nok komme til å sette pris på noen stille stunder alene i blant. Jeg har googlet meg rundt, men ikke blitt mye smarte. Er det noen som har erfaring med å være på enerom på folkehøyskole, evnt. spiller det en stor rolle sosialt sett? Evnt. andre erfaringer med å dele rom? Har ikke lyst å sitte alene på rommet hele tiden etter skoletid de første ukene

Vet at det er lagt opp til at enn skal velge dobbeltrom, og at det er slikt majoriteten bor.
Sist endret av omba; 15. juni 2014 kl. 23:23.
Jeg kan egentlig bare snakke for meg selv, men jeg ville heller skutt meg selv enn å dele rom med en random person i 12 måneder. For å ikke snakke om at du har betalt latterlig mye penger for denne glorifiserte leirskolen.
Sist endret av SkyMarshal; 15. juni 2014 kl. 23:37.
enerom helt klart!
Psss.. Folkehøgskole var de to aller beste årene av mitt liv! Det er en opplevelse for livet, så uendelig mye mer enn "en glorifisert leirskole"
Anyhow, jeg søkte -og fikk- dobbeltrom, men var usaklig uheldig med personen jeg endte opp på som sammen med... Hun var ikke akkurat lett å ha med å gjøre. Tok lang nok tid spør du meg, men jeg fikk da til slutt bytte til enkeltrom. O for en lettelse! Og vet du, det ble egentlig bare mer sosialt! For plutselig hadde jeg et rom helt for meg selv, så om jeg og noen andre ville se film, høre på musikk eller noe var det bare å samles på rommet mitt, ettersom jeg ikke hadde noen andre i senga ved siden av å ta hensyn til.
Hadde jeg valgt på nytt hadde jeg nok tatt dobbeltrom igjen og håpet på en bedre romkamerat enn det jeg hadde, men samtidig tror jeg ikke du vil ha problemer med å gjøre et enkeltrom om til en sosial greie

HA DET GØY OG NYT HVERT SEKUND PÅ FHS !!!
Hadda dobeltrom og kunne ikke hatt en bedre roomate, samme kan vell ikke sies om meg da. Men nevertheless, det går 2 dager så er du og romkameraten din de kuleste på skolen. Endte sånn med meg ihvertfall, vi ble de råeste kompisene ever.
Tror ikke det har så veldig mye å si, men du kan være veldig uheldig om du velger dobbeltrom.
Jeg feks. endte opp med ei skikkelig berte som var totalt forskjellig fra meg på alle områder, bortsett fra at vi var samme kjønn. Hun leste de forferdelige bøkene om Bella og vampyrene, og var egentlig en litt for snill og søt pige. Hun likte ikke at jeg røykte og klagde på røyklukt av klærne mine osv. Endte opp med at jeg flyttet inn på rom med en jente jeg hadde fått bedre kontakt med ettersom romkammeraten hennes ikke ønsket å begynne likevel. Romvenninnen min sluttet til jul, og da fikk jeg enerom uten ekstra kostnader. Bestevenninnen min på FHS søkte om å få enerom, noe hun til slutt fikk invilget etter masse-utvisningen til jul (hasj). Jeg er veldig glad for å ha hatt rom alene, spesielt mot slutten av tiden der, når du blir mer og mer lei alle trynene og ønsker litt privatliv, fred og ro.

Selv om både jeg og bestevenninnen min hadde enerom hengte vi fortsatt mye i lag, men dersom vi hadde bodd på samme rom hadde vi kanskje ikke vært så gode venner den dag i dag. Vi hadde sikkert gått hverandre på nervene.
Hun hadde forøvrig type, og da er det sikkert også greit å ha enerom. Om du vil ha besøk utenfra er det sikkert også greit å ha enerom. Om du kun er på FHS for å bli kjent med mange nye mennesker så er sikkert dobbeltrom bedre.
Sist endret av kn^tte; 16. juni 2014 kl. 13:08.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Jeg søkte enkeltrom, men havnet til min store fortvilelse på rom med en brautende skummel bergenser istedenfor. The horror. Han er for dere kjent som Wolfenheart her på forumet og en av mine beste venner idag, snart et tiår etter folkehøyskolen.

Er romkameraten din et helvete så får du nok byttet. Det er kos å dele rom såfremt den andre personen er grei å ha med å gjøre. Jeg ville søkt dobbeltrom igjen om jeg hadde hatt sjansen