Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 11071
Kjøpte ny tv i dag, en 42" LED

Det hele startet med at bildet ble så uklart med scartkabel som vi brukte på den gamle, så da byttet jeg til en HDMI vi hadde liggende. Er det noen som vet hvorfor det ikke kommer lyd fra tv'en når jeg gjør det? Kommer kun bilde. Funket helt fint med scart så er ikke noe galt med tv'en eller dekoderen. Det jeg til slutt gjorde var å bruke aux mellom dekoderen å tv'en, men er det virkelig den eneste løsningen? Kan det være noe feil med HDMI-kabelen?
Kan du legge ut et bilde av dekoderen?
Har du sjekket om det er noen lydinnstillinger du ikke har stilt på?

Nå vet jeg ikke hvilke merke tv det er, om det er en smart-tv eller ikke men det høres ut som lydinnstillingene din er satt feil.

Se om du kan få rota deg frem til noen lydinnstillinger og sjekk om lyd-source står på riktig. Siden du får bilde og lyd på SCART så kan det hende lyden står innstilt på SCART.
Har en Grundig DTR 8720 dekoder med RiksTv.

Eneste innstillingene for lyd jeg fant var bass, diskant osv. Tenkte selv at det var noe med innstillingene først så det har jeg prøvd. Tv'en er en vanlig LED 42" fra Philips. Ingen smart-tv.
Hvis du har Canal Digital dekoder så må du inn på lydinnstillinger og sjekke om den ikke har havnet på "HD lyd" eller noe i den duren(husker ikke menyen i hodet). Lek litt med innstillingene i dekoder-lyd menyen så løser det seg sikkert
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvilken dekoder, hvilken leverandør og hvilken TV?