Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1775
I det siste har jeg blitt veldig eventyrlysten og dermed har jeg nå fått ideen om å padle ned elva Otra i en gummijolle(eller hvertfall en del av Otra). Målet er å komme til havet ved Kristiansand. Planen er å starte på Holmane rett med Kvastein skole i Vennesla, slik at jeg slipper anleggene lenger oppe og strømmen fra disse.

Jeg har kun brukt satellittbilde fra Google Maps til å finne hindringer. Det betyr at jeg ikke godt kan se om det finnes noen sterke strømmer eller fossefall, så er det noen sterke strømmer eller fossefall, evnt. noen steder der det er veldig grunt? En annen ting er at jeg ikke har tenkt å legge mye penger i dette "prosjektet", så jeg tenker at jeg kommer til å kjøpe en gummijolle fra en leketøysbutikk for 200 kr, muligens en for 400 kr fra XXL Sport vist jeg slår på stortromma. Jeg vet disse er ment som leketøy, men vil de allikevel holde bra nok til en tur på noen timer?

Jeg har ganske liten erfaring når det kommer til elv og roing(kan ro, litt iallefall) så gode innspill vil bli tatt imot med åpne armer. Har noen gjort noe lignende før? Hvor lenge tror dere turen kommer til å vare(har ikke tenkt å stresse)? Og til dere som ikke har peiling på hva Otra, Vennesla og Kvastein skole er: Sorry! Skal prøve å ta noen bilder vis det blir noe
Hei, det er bare å kjøre på!
Kjøp og blås opp 2 båter, en til deg, og en til å ha ei kasse med øl i.
Ta gjerne med noen venner
Fra vennesla til krsand er det ingen hindringer, bare sørge for å starte på turen etter du har passert de store industrianleggene i vennesla. Du ser dem lett.
Gjør det på en dag det er masse sol og varmt så får du en drømmetur!
God tur :-)
omba's Avatar
Trådstarter
Høres bra ut dette Napz, betryggende å vite turen kommer til å gå smooth !
Har en kamerat fra vennesla som gjør dette hver sommer, en kasse pils og gummibåt som Napz sier.
Du må melde deg på gummibåtens dag, så får du godt lag på veien ned også!

(Les: Det er altså mulig og veldig kjekt!)
Hvorfor ikke gjøre det til en 3-4 dagers ekspedisjon? Begynne i Valle eller Bykle, og ta med telt, primus, fiskestang og noe tørrfor
Jeg håper du da har planer om å rafte, elva er ganske stri så langt oppe, og det er vel flere dammer du må krysse.
omba's Avatar
Trådstarter
Sitat av Deezire Vis innlegg
Du må melde deg på gummibåtens dag, så får du godt lag på veien ned også!

(Les: Det er altså mulig og veldig kjekt!)
Vis hele sitatet...
Ser man det, akkurat samme greiene som jeg opprinnelig hadde i planene! Nå har det seg slik at jeg ikke har fyllt og kommer ikke til å fylle 18 år før arrangementet, men jeg får nesten se om jeg får til noe til neste år
Jeg tror ikke du skal bekymre deg så veldig for det, det er et ganske løst arrangert arrangement, så det er nok bare å møte opp. Det er hvertfall ingen som sjekker legitimasjon på deg, det kan du være sikker på!
God tur! Har en onkel som bruker å gjøre dette fast, og han bruker gummijolle!