Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 748
Intel 120 GB SSD på ny PC, altså. Fra Komplett. OSet er lagt inn der allerede, men det jeg lurer på nå, er hvor jeg skal styre nye installeringer til maskina. Er det en god ide at programfiler legges til SSD'en, mens andre filer (musikk og biler) legges til spinne-disken? Eks.: jeg bruker Photoshop Lightroom 4 til bilder og JRiver Media Center til musikk. Innstillinger mm lar jeg altså ligge under Brukere/Mitt navn/App Data, mens musikk- og bildefilene det pekes til, blir lagt på D-disken?
Klarte jeg å gjøre meg forstått, tro?

mvh,
Ole K
jepp helt riktig. SSD er jo nice. du kan installere programmer på D disken vis du ønsker det eller C disken vis du har plass
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av doomhead Vis innlegg
jepp helt riktig. SSD er jo nice. du kan installere programmer på D disken vis du ønsker det eller C disken vis du har plass
Vis hele sitatet...
er lite poeng og ha skype feks installert på ssd'en, da vil du ikke merke noe forskjell, men feks i BF3 vil man merke noe mindre loading tid hvis man installerer på ssd'en

og hvis man drivere med CSS vil det vere en fordel og installere både programmet, og lagre filene man jobber på, på ssd'en da vil man få ytelsesforbedring i programmet
Trådstarter
24 0
Takker for svar til begge to. Da har jeg forstått det rett. (Dessuten bruker jeg ikke Skype for tida, og CSS aner jeg ikke hva er, så da driver jeg vel ikke med det heller? ).
En ting til: Mappene Mine bilder og Min musikk ligger jo begge på C:, som nå altså er SSD'en. Windows vil ikke protestere heftig dersom jeg bare flytter disse over til D:, vil det vel? Eller skape krøll på annen måte? Selv om jeg har grundig med backup fra den gamle maskina, vil jeg nødig begynne og rote til ting her. Orker ikke å rydde opp etterpå, liksom .
SSD gir rett og slett bedre ytelse og raskere responstid så de programmene/spillene du har syntes gått tregt før, eller som du vil ha litt bedre ytelse i, legger du på SSDen. Musikk og bilder er generelt lite nødvendig å ha på ssd'en med mindre du har masse plass ledig til det, og hvis du utfører tunge/tidkrevende operasjoner på mange musikk/bildefiler samtidig. Siden programmer skjelden tar så utrolig mye plass i forhold til andre ting på pc'en er det likeså greit å ha alle programmene på SSDen.
ja du kan flytte mine bilder og min musikk hvor du vil på pcen. men for all del ikke flytte på windows mappa. SSD er fremtiden
Trådstarter
24 0
Flott! Da er jeg i gang. Takker alle sammen igjen.