Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1142
God kveld!

I går fortalte kjæresten min meg at ho kom på den geniale ideén å slette mappa med bilder av oss som jeg har spart opp lenge for den grunn å se om jeg la merke til at mappa i det hele tatt var borte. Uten at jeg visste det tømte jeg papirkurva. Så forteller ho meg hva ho har gjort, og jeg prøver å gjenopprette. Kun 4 av ca 30 bilder fungerer. ser ut som resten er corrupt. jeg ble forbanna og sletta de igjen. Finnes det noe som helst måte å få disse bildene tilbake nå, og gjenopprette sånn at de fungerer?
Det går ann, men mye avhenger av hvor mye du er villig til å betale.

Google it.
kan du ikke bare gjenopprette windows til et tidligere punkt?
Jeg hadde tatt livet av den kjæresten din. Hvem faen finner på sånne idiotiske ting?
Jo men bildene ligger på ekstern harddisk. eller går det kanskje for det? Og er det isåfall mulig å lagre de en annen vei, også gjenopprette tilbake til i dag?


Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
kan du ikke bare gjenopprette windows til et tidligere punkt?
Vis hele sitatet...
Plugg ut disken, ikke bruk den til noe. Lever den til noen som kan det, enten en venn du stoler på eller noen som driver med dette i nærheten, hvis ikke har du også Elkjøp.
Elkjøp har et samarbeid med IBAS, du får første analyse mye billigere og de kan løse en del for deg i butikk som igså blir billigere enn IBAS. Hvis de ikke får det til sender de den videre om ønskelig.
Sitat av c#mn Vis innlegg
Jeg hadde tatt livet av den kjæresten din. Hvem faen finner på sånne idiotiske ting?
Vis hele sitatet...
Tro meg, tanken streifet.. :P

Sitat av per-ulv Vis innlegg
Prøv dette programmet her du: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk.
Vis hele sitatet...
Takk skal prøve

Sitat av Frenor Vis innlegg
Plugg ut disken, ikke bruk den til noe. Lever den til noen som kan det, enten en venn du stoler på eller noen som driver med dette i nærheten, hvis ikke har du også Elkjøp.
Elkjøp har et samarbeid med IBAS, du får første analyse mye billigere og de kan løse en del for deg i butikk som igså blir billigere enn IBAS. Hvis de ikke får det til sender de den videre om ønskelig.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, det får bli en siste løsning om ikke gjenoppretting fungerer
kan du ikke bare gjenopprette windows til et tidligere punkt?
Vis hele sitatet...
Gjenoppretting av windows finner ikke slettet filer.

Prøv dette programmet her du: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk.
Vis hele sitatet...
Dette er feil verktøy,TestDisk er for og gjenopprette tapte partisjoner.

Det som skjer når du sletter mappe/filer fra papirkurven,er at du fjerner indeksen i filsystemet.
Det betyr at data fortsatt er intakt,men kan nå bli overskrevet av ny data.
Derfor er det viktig at du ikke bruker disken før gjenoppretting prøves.

Det er flere verktøy for dette,av gratis kan Recuva prøves.
Bra software for dette er GetDataBack, R-studio

Ibas kontakter du gjerne når disken er død,det stor sjanse for og lykkes når mapper/filer er blitt slettet fra papirkurven med software som er listet opp over.
Sist endret av snippsat; 23. mai 2012 kl. 00:38.
Sitat av snippsat Vis innlegg
Gjenoppretting av windows finner ikke slettet filer.


Dette er feil verktøy,TestDisk er for og gjenopprette tapte partisjoner.

Det som skjer når du sletter mappe/filer fra papirkurven,er at du fjerner indeksen i filsystemet.
Det betyr at data fortsatt er intakt,men kan nå bli overskrevet av ny data.
Derfor er det viktig at du ikke bruker disken før gjenoppretting prøves.

Det er flere verktøy for dette,av gratis kan Recuva prøves.
Bra software for dette er GetDataBack, R-studio

Ibas kontakter du gjerne når disken er død,det stor sjanse for og lykkes når mapper/filer er blitt slettet fra papirkurven med software som er listet opp over.
Vis hele sitatet...
Greit nok. Men med testdisk følger også PhotoRec. Og det er det han skal teste. http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec
Sist endret av per-ulv; 23. mai 2012 kl. 00:48.
Greit nok. Men med testdisk følger også PhotoRec. Og det er det han skal teste. http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec
Vis hele sitatet...
Ja,men da skulle du vel ha linket til PhotoRec og ikke TestDisk
Sitat av snippsat Vis innlegg
Ja,men da skulle du vel ha linket til PhotoRec og ikke TestDisk
Vis hele sitatet...
Hehe jeg innså det jeg og Men regner uansett med at om han skal bruke programmet må han lese litt om hvordan det brukes, hadde fort funnet ut av det da. Forhåpentligvis.
Som sagt over, hva enn du gjør, ikke skriv til disken. Lykke til.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Monter disken som read-only, enten fysisk ved bruk av egnet hardware eller bare ved å montere den i Winodws/Linux/OSX som read-only. Ta så en kopi av hele disken med et verktøy som kan kopiere block devices. Benytt deg av denne kopien til å gjøre restores på. Det er heldigvis ikke så veldig vanskelig å gjenskap data hvis du vet hva du leter etter, det eneste som er veldig viktig er at ingen sektorer blir overskrevet med ny data. Hvis det skjer er dataen fortapt/ødelagt for all fremtid.