Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 5876
En smule ertig at det er samme dag battlefield 3 kommer ut :P
omba's Avatar
Trådstarter
Sitat av Grix Vis innlegg
Er det så vanskelig å gå med bøsse i 20 min da?
Vis hele sitatet...
V får ikke bøsser, vist vi hadde fått det hadde allt vært mye lettere.
Sist endret av meitemark; 26. oktober 2011 kl. 00:51. Grunn: fix
Sitat av KRS93 Vis innlegg
På ungdomsskolen så er det et krav at du jobber!

På VGS bestemmer du selv!
Vis hele sitatet...
Er det krav om at du jobber når du går på ungdomskolen? Jeg er selv elevrådsleder på ungdomskolen jeg går på, og kommer til å møte på skolen. Uten at jeg har krysset av for at jeg skal delta eller ikke skal delta på OD dagen. Rett og slett fordi jeg syntes vi blir tvunget til å jobbe.
Sitat av Docile Vis innlegg
Sitat av Zirto Vis innlegg
Jeg var hjemme og sov da det var operasjon dagsverk på VGS. Fri dag for meg det..
Vis hele sitatet...
Fyfaen du er tøff as!
Vis hele sitatet...
Bra du gidder å bidra med konstruktive kommentarer.


Dette virker som den enkleste løsningen for de som ikke har et ønske om å bidra, og der skolen bare ønsker å gjøre det jævlig utenfor pensum. En dag med fravær til og fra gir ikke anmerkning og har ikke veldig mye å si om du ellers er på skolen resten av året.

Selv betalte jeg de 200 kronene det kostet meg da og tok meg fri den dagen og heller fant på noe med venner som også gjorde det samme.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Jeg for min del utnytter dette maks, får jobba en dag på et sted jeg håper blir min framtidige arbeidsplass samtidig som jeg får en promille bedre samvittighet fordi jeg bidrar til et godt formål.
Circuit Breaker
Extraneous's Avatar
Sitat av Lovegame Vis innlegg
This. Skulle ønske det funket overalt.


Jeg nektet alt jeg kunne mot å jobbe på OD-dagen.
Sa til lærerne at jeg var i min fulle rett til å drive skolerelatert arbeid denne dagen.

Know what happened?
Vi som ikke jobbet ble pusha sammen i skolens gymsal, der rektor samt flere andre lærere utførte diverse ''aktiviteter'' for at vi skulle få med oss hvor usolidariske og ''dårlige'' mennesker vi var som ikke deltok.

Gymlærern hadde egen tale der han fortalte oss hvor egoistisk og dårlig det var av oss å ikke være med på noe så flott og fantastisk som en påtvungen arbeidsdag for noe man ikke brenner for. Hvorfor i faen var han ikke selv ute å jobba da.

Er jo flott at mange vil jobbe for noe de selv synes er bra, men å bli TVUNGET til det, neitakk.

(lærerne så annerledes på meg etter denne dagen, +1 negativ)
Vis hele sitatet...

For noen diabolske kryp! Og i tillegg behandle elever annerledes ved at de ikke deltar på en innsamling. Hva er galt med mennesker.
Heldigvis langt ifra slik det er hos oss, skjønt det ikke blir arrangert OD-dag på skolen min i år.
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Jeg for min del utnytter dette maks, får jobba en dag på et sted jeg håper blir min framtidige arbeidsplass samtidig som jeg får en promille bedre samvittighet fordi jeg bidrar til et godt formål.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner folk som har gjort akkurat dette og fått over et tiår arbeid ut av det. Først OD dag, så utplassering, så fast jobb. Dette går for noen, men ikke for alle. Heldige og smarte er de som får slikt til.


Jeg lurer virkelig på hvor mange det er som tar kontakt med OD og forteller de om hvordan skolen behandler de som ikke velger å delta fremfor å bare klage på det vilkårlig forum i et vagt håp om at noe endrer seg.
Sitat av KRS93 Vis innlegg
På ungdomsskolen så er det et krav at du jobber!

På VGS bestemmer du selv!
Vis hele sitatet...
Ehh, nei?
-Her kan man "nekte"
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Jeg ble syk tirsdag denne uken, er fortsatt syk å på torsdag skal vi på OD.
Jeg kan jo da ikke være med på OD, må jeg fortsatt gi dem penger?
Sitat av Jhonnyboy Vis innlegg
Nå vet jeg ikke hvor du bor henn, men om du bor i by/tettstrøk; Så baker du ca 40 boller og koker noen kanner kaffe.
Så tar du plass utenfor jernbane/buss stasjonen om morgenen når alle skal på jobb.

Dette kommer garantert til å selge Sleng med en plakat om hvorfor du står der.

Da er du hjemme til å rekke resten av God morgen norge.
Vis hele sitatet...
Rund 94,3% av vennene mine har dette som plan, får se hvordan det går.
-Jeg skal "rake løv"
Lest igjennom innleggene her nå, og det er blanda følelser om man er lat eller ditt og datt. Jeg mener at OD er eget valg. Greit at skolen arrangerer dette da det er en god ting, men det burde vel for svarte være frivillig? Jeg hadde slått meg meget vrang om noen "tvang" meg til å være solidarisk, samt gi min støtte. Er jeg en dritt om jeg ikke ønsker å skaffe penger til en forhåndsvalgt organisasjon?

De gangene jeg har litt til overs, de gangene jeg føler for å være solidarisk, de gangene jeg føler for å donere bort en slant er de gangene jeg føler for det selv, samt har mulighet for dette. Og ikke minst så velger jeg formålet eller organisasjonen selv - helt på egenhånd.

Sist men ikke minst; IKKE FAEN om noe kan komme å fortelle meg at jeg SKAL skaffe penger til et faens formål som JEG ikke har valgt, og da eventuelt lage et "opplegg" bare på trass, eller forhindre undervisning!

...huff, glad jeg er ferdig med VGS!