Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1164
først må jeg si at siden dette ikke har noe med hest og gjøre, legger jeg den ikke i tråden jeg allerede har, som omhandler nettopp det. for det andre vil jeg si at jeg absolutt ikke er utlært (og kommer heller ikke til å bli det), og det er derfor jeg ønsker kritikk på dette bildet.

http://farm3.static.flickr.com/2497/3878204454_f17357d4c8.jpg

tok det på skolen i dag, da vi hadde programvareopplæring i photoshop og skulle fokusere på å utheve et element i et bilde, ved bruk av farge og svarthvitt. veska var altså rød fra før av. tatt med canon eos 350d og 18-85 elns. husker ikke exif i farten...
Sist endret av flashback; 1. september 2009 kl. 15:57.
savner mørkere bilde. For meg ser det ut som et vanlig bilde og gjort slik at veska er rød. Tror det hadde vært bedre om personen på bilde hadde vært mer i fokus på bilde. Men det er jo bare min mening
Sist endret av mo3; 1. september 2009 kl. 16:12.
veska var rød fra før av
Forstår det. Photoshop -> svarthvit-bilde -> viske vekk svarthvit
sånn kan det vel også gjøres... for min del tok jeg bare color brush, hvit, tok bort farge hvor det var, utenom veska. så fikset jeg litt (mye?) på kontraster, litt kurver og lys. kanskje litt overkill, men det er det jeg har lagt ut bildet for, kommentarer og forbedringstips
Kanskje det er feil instillinger på skjermen min, men jeg syntes at veska ble for altfor rød.
og hva kan jeg så gjøre for å få den mindre rød da? poenget med oppgaven var å fremheve noe, jeg føler liksom at veska skal være så rød for at det skal funke...
ugh. tips til fremtiden: legg igjen selektiv desaturering med denne oppgaven og bruk det aldri igjen.


(syns det er alt for mye kontrast, sånn btw)