Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2558
Jeg har sitti og prøvd og lese masse rundt her men finner egentlig ikke så veldig mye på det jeg skal spørre om!

Jeg har røyket endel, både brunt og grønt, men merket ikke en dritt de 10 første gangene ca.. Veldig irriterende. Men så brått merket jeg noe da jeg var på fylla.. Spøy som en gris.. sovnet.. utover det husker jeg ikke mye.. så da neste gang jeg røyket igjen. (svarting).. Så ble jeg så rar,. Bare satt der og lo og lurte på når rusen skulle gå ut.. Følte meg så rar.. Sånn uvell på en måte men samtidig vektløs eller noe .. Vanskelig og forklare.. MEN så kommer hovedspørsmålet!!

Sist gang jeg røyket, så merket jeg ikke noe før ca ett kvarter.. Noe jeg tror er vanlig.. Men så ble jeg veeeldig tung i hodet..Det datt litt nedover.. Også hadde jeg prikkinger i hele kroppen, spesielt armene og brystet.. ble veldig varm i hodet.. Også fikk jeg ukontrolerbare rykinger.. Sånn at armen beinet osv rykket til..Dette var veldig irriterende da jeg ikke klarte og kontrolere dette.. Etter vært ga dette seg litt men da begynte jeg og få litt noia, da det surklet i brystet da jeg pustet, og måtte hoste og sleit med å puste.. Også husker jeg at jeg satt og tenkte at for faen nå må dette gi seg.. 'Så på klokken..Holdt på i over to timer.. Helt sykt..Bare loka rundt..

Men er dette vanlig virkning?! Eller er det bare jeg som er litt rar? For hvis da skal jeg holde meg til grønt.. i og med at det var brunt jeg har røyket de siste gangene..

Håper på svar!
Ps, jeg er jente hvis det har noen invirkning..

Sitat av azoo Vis innlegg
røyka med en fyr engang som også fikk rykninger, så ut som han danset.......
Vis hele sitatet...
haha så det er vanlig ?
Jeg syns det var så rart og veeldig irriterende :P
Sist endret av babygirl; 20. august 2009 kl. 12:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei. Nå skal det sies at jeg ikke er noen ekspert på røyking, men de gangene jeg røyker får jeg noen samme virkningene som det du beskriver. Prikkingen i armer, ben og ellers i kroppen får jeg alltid, synes det er digg jeg. Morsomt at du nevner disse rykningene, jeg får også de samme. Det kan minne litt om når man er på vei til å sovne og skvetter eller reagerer på et eller annet og rykker til. Tror ikke dette er unaturlig på noen måte. Jeg opplever dette med både brunt og grønt.
Trådstarter
6 0
Sitat av HossCarter Vis innlegg
Hei. Nå skal det sies at jeg ikke er noen ekspert på røyking, men de gangene jeg røyker får jeg noen samme virkningene som det du beskriver. Prikkingen i armer, ben og ellers i kroppen får jeg alltid, synes det er digg jeg. Morsomt at du nevner disse rykningene, jeg får også de samme. Det kan minne litt om når man er på vei til å sovne og skvetter eller reagerer på et eller annet og rykker til. Tror ikke dette er unaturlig på noen måte. Jeg opplever dette med både brunt og grønt.
Vis hele sitatet...

Hehe okei!
Ja det er jo også litt digg, men jeg fikk så sykt noia egentlig :P men viste det ikke da.. Og virket ikke som at de andre merket at jeg hadde disse rykningene..
Det er jo gjerne litt enklere å få noia og tro at alle følger nøye med på hvordan du takler rusen din når man røyker. Håper du får svar fra noen som har litt lenger fartstid enn meg med røykings, de kan sikkert fortelle deg mer utfyllende om hva som skjer.
Trådstarter
6 0
Okei! hehe takk for svar i allefall!
Ja men jeg prøvde liksom og tenke at dette er vanlig bla bla bla ;p.
Dette høres ut som relativt vanlige effekter av cannabis. Hvis du synes det ble litt i meste laget, kan det lønne seg å dosere lavere, samt å ikke blande med alkohol.

Om man merker at ting blir ubehagelig under rusen (problemer med å puste, kramper, rykkninger eller ubehagelige følelser i kroppen, tankelooper eller liknende), prøv å skifte setting. Sett på musikk/slå av musikk, reis deg og gå en tur eller legg deg nedpå og slapp av litt. Prøv også å spise litt (pleier ikke være noe problem ) da dette kan dempe rusen litt, samt få deg til å skifte forkus.
Det du nevner er nok helt normale effekter, men det virker som det bare er litt nytt og uvandt for deg.. Forskjellig røykings gir forskjellig rus, og etter hvert som du røyker mer, blir du mer bevisst på hva du liker og ikke liker. Det skal sies at hasjrusen i starten kan virke ukontrollert og overveldende, men det er tilvenning.

Morsomt at du nevner det prikker i kroppen, for det er noe jeg aldri selv har opplevd, men alle Jenter jeg har pratet med nevner det! Virker som det er en effekt som i høyere grad rammer jenter enn gutter (uten å utelukke at gutter også kan få det).. Noen andre som kan komme med innspill her?
Det går fint an å røyke for mye, spesielt når du ikke er erfaren.

Bør ikke være noe forskjell mellom brunt og grønt.
Høres ut som du røyka litt for mye ja Prøv litt mindre neste gang?
En venn av meg får alltid disse ukontrolerbare rykningene i hele kroppen...morsomt å se på
Det er ofte du blir litt "rar" av cannabis i starten, jeg føler iværtfall jeg får en helt annen rus nå en de første gangene jeg røyket. Mekk opp en weed joint sitt og røyke med 2-3 venner , med en god setting gjerne ha noe musikk der og bare slappe av
Er det noen som vet om cannabis fremprovoserer epilepsi? Vet at det kan være tilfellet med alkohol, men hva med røykinga?
Sitat av villhund Vis innlegg
Er det noen som vet om cannabis fremprovoserer epilepsi? Vet at det kan være tilfellet med alkohol, men hva med røykinga?
Vis hele sitatet...
har en kompis som har eplepsi, han mener det ikke er farlig, spørs vel sikkert hvem type eplepsi man har da. han pleier å få anfall typ dagen etter han har vært drita :P
Sitat av villhund Vis innlegg
Er det noen som vet om cannabis fremprovoserer epilepsi? Vet at det kan være tilfellet med alkohol, men hva med røykinga?
Vis hele sitatet...
Forskningen på området er ikke entydig, men selv om enkelte dyreforsøk har indikert at cannabis kan senke terskelen for epileptiske anfall, viser en god del (ukontrollerte) kliniske studier og enkeltindividers erfaringer at cannsabis kan faktisk i enkelte tilfeller motvirke epilepsi.

Jeg har imidlertid flere ganger kjent liknende følelser i kroppen som rett før et epilepsianfall, under cannabisrus. jeg hadde epilepsi når jeg var yngre og dette gjorde meg derfor naturlig nok veldig redd. Da jeg imidlertid ikke fikk noe anfall, slappet jeg av og aksepterte de rare følelsene i kroppen. Etterhvert begynte jeg til og med å nyte dem
Åja ok, takk for at du tok deg tid til å svare
De jentene jeg har fyrt sammens med har ikke fått noen merkbar effekt med det første. Har inntrykket av at kroppen må bli "vant" med det nye stoffet før det kan ta det opp skikkelig.
Trådstarter
6 0
Tusen takk for flotte svar alle sammen

Men da vet jeg det, at det ikke er noe spesielt farlig

jeg har bare røyket siden januar i år.. Så er ikke noe spesielt erfaren der..

Røyker som regel i helgene til fest osv. Men i det siste ble det litt ofte, og jeg har kanskje røyket litt for mye .. Får ta og ikke røyke så mye og se om det går bedre!

Ha en flott dag videre alle sammen
Sitat av Totoro Vis innlegg
De jentene jeg har fyrt sammens med har ikke fått noen merkbar effekt med det første. Har inntrykket av at kroppen må bli "vant" med det nye stoffet før det kan ta det opp skikkelig.
Vis hele sitatet...
Det har nok ikke noe med opptaket av stoffet å gjøre, men heller med at man ikke vet helt hva man skal forvente, og dermed ikke helt klarer å sette fingeren på effektene.

Mange "nybegynnere" har også dårlige kontakter, som selger tilsvarende dårlige produkter. Dette øker sjangsene for at man ikke klarer å "finne" rusen.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det har nok ikke noe med opptaket av stoffet å gjøre, men heller med at man ikke vet helt hva man skal forvente, og dermed ikke helt klarer å sette fingeren på effektene.

Mange "nybegynnere" har også dårlige kontakter, som selger tilsvarende dårlige produkter. Dette øker sjangsene for at man ikke klarer å "finne" rusen.
Vis hele sitatet...
Njåå det er vel ikke bare et placebofenomen? Jeg mener, hvis man er ordentlig stein etter man har "funnet" rusen så slukner man eller blir svimmel som fy, også gjerne immobilisert. Jeg tviler på at forventninger kan bremse ned såpass intense effekter. Spesielt mtp. at mange nybegynnere røyker og røyker og ender gjerne opp med å røyke 15 ganger så mye som de hadde trengt i forhold til nybegynner-resistans. Og alkohol fungerte vel på oss alle første gangen vi drakk? Dette fenomenet ser ut til å være mye mer utbredt innenfor cannabis enn andre stoffer, det er det som får meg til å sette et ekstra spørsmålstegn til dette.

Men når sant skal sies så reagerte jeg slik første gang på både 2c-b og sopp, at jeg fikk heller små effekter fordi jeg ikke skjønte hva som foregikk.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Njåå det er vel ikke bare et placebofenomen? Jeg mener, hvis man er ordentlig stein etter man har "funnet" rusen så slukner man eller blir svimmel som fy, også gjerne immobilisert. Jeg tviler på at forventninger kan bremse ned såpass intense effekter. Spesielt mtp. at mange nybegynnere røyker og røyker og ender gjerne opp med å røyke 15 ganger så mye som de hadde trengt i forhold til nybegynner-resistans. Og alkohol fungerte vel på oss alle første gangen vi drakk? Dette fenomenet ser ut til å være mye mer utbredt innenfor cannabis enn andre stoffer, det er det som får meg til å sette et ekstra spørsmålstegn til dette.

Men når sant skal sies så reagerte jeg slik første gang på både 2c-b og sopp, at jeg fikk heller små effekter fordi jeg ikke skjønte hva som foregikk.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønte ikke at jeg var full de første 2-3 gangene jeg drakk.

Hvis det er noe spesielt med cannabis i forhold til dette med førstegangsbruk, tror jeg uansett ikke det har med opptaket av stoffet å gjøre, men heller den effekten stoffet gir når det først er tatt opp i kroppen. Når det er sagt, har jeg aldri sett noen form for vitenskapelig forklaring på hvorfor dette skjer, og jeg har sett mange bli skikkelig fjerne første gang de røyker, noe som tyder på at det ikke er fysiologisk, men en mental greie.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg skjønte ikke at jeg var full de første 2-3 gangene jeg drakk.

Hvis det er noe spesielt med cannabis i forhold til dette med førstegangsbruk, tror jeg uansett ikke det har med opptaket av stoffet å gjøre, men heller den effekten stoffet gir når det først er tatt opp i kroppen. Når det er sagt, har jeg aldri sett noen form for vitenskapelig forklaring på hvorfor dette skjer, og jeg har sett mange bli skikkelig fjerne første gang de røyker, noe som tyder på at det ikke er fysiologisk, men en mental greie.
Vis hele sitatet...
Litt uenig med det at det er en udelt mental greie, for den dagen man merker det (gjerne etter flere forsøk), så skjønner man som oftest at her er det noe annet enn det pleier å være.

Nå skal sant sies at denne mentale effekten i større grad vil være aktuell for de som prøver sine første ganger under alkoholrus, men mange jeg vet om merket det som om det var en av/på-bryter. Man har gjerne en litt sånn "vet ikke"-følelse mange ganger, men en dag blir det plutselig klart at dette er noe man ikke har vært borti før.
Sitat av vaskemask Vis innlegg
Litt uenig med det at det er en udelt mental greie
Vis hele sitatet...
Har du da en plausibel forklaring på hvorfor to mennesker, tilnærmet like fysisk og kjemisk sett, opplever dette forskjellig? Dene ene får full effekt første gang, mens den andre ikke merker en dritt?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Har du da en plausibel forklaring på hvorfor to mennesker, tilnærmet like fysisk og kjemisk sett, opplever dette forskjellig? Dene ene får full effekt første gang, mens den andre ikke merker en dritt?
Vis hele sitatet...
Dette var jeg borti nå nylig... en kompiss fyrte en feit brun joint 2 dager på rad... han merket INGENTING... jeg røykte en halv og jeg ble HEEELT loka
Trådstarter
6 0
Sitat av apebob Vis innlegg
Dette var jeg borti nå nylig... en kompiss fyrte en feit brun joint 2 dager på rad... han merket INGENTING... jeg røykte en halv og jeg ble HEEELT loka
Vis hele sitatet...
Merkelig det der flere som har det slik.. Men nok engang folkens.. takk for svar.. røyket litt mer i det siste og har lært meg og nyte rusen.. men ble litt skremt her om dagen da jeg røyket noe sykt bra... ble sykt rar rus.. men så hadde jeg en sånn rykning at jeg hele tiden måtte sleike meg under leppen merkelig greier.. også følte jeg at det smakte blod.. haha.. ler litt for meg selv..
Høres helt normalt ut spør su meg.
Men husk, man kan røyke og drikke, men ikke drikke og røyke.
Ihvertfall ikke de første årene, man blir fort litt kvalm og dårlig.
Sitat av boiler Vis innlegg
Høres helt normalt ut spør su meg.
Men husk, man kan røyke og drikke, men ikke drikke og røyke.
Ihvertfall ikke de første årene, man blir fort litt kvalm og dårlig.
Vis hele sitatet...
For noe sludder! Det er helt individuelt hvordan man takler kombiansjonen av cannabis og alkohol, og av egen erfaring kan jeg fortelle at det ikke har noe som helst å si om jeg inntar cannabis eller alkohol først.

Doseringen er også viktig her.
What felix said, personlig foretrekker jeg å være litt brisen før jeg røyker, da effektene blir (for min del ihvertfall) en del sterkere.