Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1657
Anonym bruker
"Intolerant Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nylig begynt på elevanse uten resept, vert mistenkt adhd hele tiden. Men skal til utredning nå snart. Er som natt og dag uten.

Men tar hans dose som er 70mg PR dag. Som er maks anbefalt dagsdose. Også eksperimentert noen dager med for mye.

Føler jeg har ødelagt litt av magien jeg fikk helt i starten. Er bare snakk om 1ukes bruk ca. Sliter også med angst. Men føler også den blir bedre, tankekjør og diverse.

Må jeg ha noen dager av? Tips til å vare lengre. Alt av innspill settes pris på. Savner euforien i starten, men nå er det vel alltid litt igjen i systemet når ny pille inntas.

Også selvfølgelig redd for helsen, mtp at det er illegalt. Drikker rikelige mengder med vann vertfall. Gi meg eufori og like sterk effekt tilbake!
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Klart det er som dag og natt. Er ikke uten grunn at folk kaller det tenning
Sålenge du ikke kjenner at du blir manisk og går på vegga, samt at du sover og spiser som du skal så er du nok ikke i mer fare enn de som får det utskrevet.
Kanskje du starta litt for høyt? Hvis du vil ha ro og ehm.. medisinske effekter så gå ned på dosen. Det er liksom ikke euforien man er ute etter når folk medisineres med det.
Siden du på bok er en "speedfreak i startfasen" med apotekvarer så ville jeg anbefalt å ta noen dager av innimellom. Eller bare kjøre på til du møter veggen. Virker litt dumt å starte med dette før utredning, det kan jo muligens påvirke resultatene
Sist endret av Bothrops; 20. juni 2020 kl. 22:09.
Du har ikke ødelagt noen magi, du har bare opparbeidet en høyere amfetamintoleranse.

Jeg har tuklet litt med Elvanse og 70mg gjorde meg godt speedet i mange, mange timer.

Du bruker ikke dette som medisin, du higer etter eufori og Dopamin. Jeg anbefaler deg å ta en lang pause, så lang at du ikke rører greiene til du er ferdig utredet.
Og så bør du starte på en lavere dose enn 70mg, for ADHD-medisin har ikke som hensikt å gjøre deg speeda og euforisk.

Eventuelt, hvis du driter i medisin-aspektet med Elvanse kan du like gjerne kjøpe deg en femmer med noe god gatemakka, hente utstyr på utdelinga og så skal du faen meg kjenne hva ordet eufori virkelig betyr.
Sist endret av krystallkongen; 20. juni 2020 kl. 22:29.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
låner tråden litt.....
jeg har ikke ADHD men tar litt elvanse innimellom for å få arbeidslust hvis jeg skal noe spesielt. Vaske huset e.l.
Gjør det noe i hodet på deg så du får en nedtur eller kan man bli deprimert av det?

Har gått på amfetamin, mange år siden. Er redd for å bli deprimert igjen.

Merker en svak angst når jeg tar det, men med alt jeg får gjort så er det verdt det. Lurer på dette med depresjen i etterkant.

Tar forresten 1-3 stk på 30 mg de gangene jeg tar. Tar de tidlig på dagen og passer på å få i meg mat og vann, får sove på natta.
Anonym bruker
"Reflektert Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har resept på elvanse og attentin(hurtigvirkende). Jeg tar 1 uke på, og en uke av. Magien forsvinner såklart i slutten av uken på. Men er tilbake når jeg har vært av.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har resept på elvanse og attentin(hurtigvirkende). Jeg tar 1 uke på, og en uke av. Magien forsvinner såklart i slutten av uken på. Men er tilbake når jeg har vært av.
Vis hele sitatet...
Her er 1 dag uten grusomt. Jeg blir sint igjen, mørke tanker og angst..... hva skal man velge?
Anonym bruker
"Reflektert Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Joda, kan oppleves som grusomt til meg også. Men personlig er det godt å kjenne på en utilslørt tilværelse noen dager. ��
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Her er 1 dag uten grusomt. Jeg blir sint igjen, mørke tanker og angst..... hva skal man velge?
Vis hele sitatet...
Jobbe med sine psykiske problemer, og ikke ty til medikamenter, for selvom de løser problemene midlertidig kommer de 5 ganger sterkere tilbake når du først er uten medikamentene.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jobbe med sine psykiske problemer, og ikke ty til medikamenter, for selvom de løser problemene midlertidig kommer de 5 ganger sterkere tilbake når du først er uten medikamentene.
Vis hele sitatet...
Hva om du liksom prøver men mange år går? Kanskje hele livet og livet blir bedre på slik? Er så lei av at alt skal gå så treigt i livet og at vi skal leve så flatt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva om du liksom prøver men mange år går? Kanskje hele livet og livet blir bedre på slik? Er så lei av at alt skal gå så treigt i livet og at vi skal leve så flatt
Vis hele sitatet...
Hvis du har annerledes forventninger til hvordan livet ditt skal være i voksen alder, så har jeg desverre dårlige nyheter. A4 livet er kjipt, og det er kun et heldig fåtall som klarer å leve godt utenom. Men medikamenter er sjelden en god løsning.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hvis du har annerledes forventninger til hvordan livet ditt skal være i voksen alder, så har jeg desverre dårlige nyheter. A4 livet er kjipt, og det er kun et heldig fåtall som klarer å leve godt utenom. Men medikamenter er sjelden en god løsning.
Vis hele sitatet...
Hæææ? A4 livet er kjipt? Jeg tok det ikke? Mener du at jeg skal skaffe barn og hele pakka bare fordi det er forventet? Ingen tvinger deg til A4??
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hvis du har annerledes forventninger til hvordan livet ditt skal være i voksen alder, så har jeg desverre dårlige nyheter. A4 livet er kjipt, og det er kun et heldig fåtall som klarer å leve godt utenom. Men medikamenter er sjelden en god løsning.
Vis hele sitatet...
Jeg fatter bare ikke at folk kan være så kjedelige. Liksom aldri drite i bekymringer. Bare forutse det verste hele tiden...
Nei. Jeg tror du misforsto meg.

Det jeg prøver å si er at hvis livet ikke blir helt som forventet er det lett å bli litt motløs, og deprimert.

Med A4 livet mener jeg å stå opp om morgen mandag til fredag, dra på jobb fra 8-16, komme hjem å spise middag før man ser på en kjip serie på netflix før man tar kvelden.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Nei. Jeg tror du misforsto meg.

Det jeg prøver å si er at hvis livet ikke blir helt som forventet er det lett å bli litt motløs, og deprimert.

Med A4 livet mener jeg å stå opp om morgen mandag til fredag, dra på jobb fra 8-16, komme hjem å spise middag før man ser på en kjip serie på netflix før man tar kvelden.
Vis hele sitatet...
Dette har ingenting med mitt liv å gjøre. Du virker innmari negativ.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette har ingenting med mitt liv å gjøre. Du virker innmari negativ.
Vis hele sitatet...
Min feil. Jeg legger diskusjonen vår død her.