Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 5233
Går det i det hele tatt an å kjøpe sovemedisin uten å må være henvist fra lege?
Tror du kan få kjøpt Melatonin reseptfritt.
Anonym bruker
"Overrasket Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er sovemedesiner både på apotek og helekostbutikker du får kjøpt reseptfritt. Ta en Google så kommer det opp mye.
Melatonin har blitt reseptfritt nettopp.
Anonym bruker
"Overrasket Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De beste "sovepillene" for meg er å ta to reisesyketabeletter, blir helt slott ut ( men også dagen etter. )
Keyboard Warrior
Drift's Avatar
Ikke noe som funker, nei. Det spørs litt på i hvilken grad du har søvnvasker. Man kan få tak i melatonin reseptfritt. Verdt et forsøk, men hvis du er som meg kan man like gjerne ta en halspastill. Det har ingen effekt på meg. Hvis du har store søvnvansker er det bare å gå til legen å be om noe å sove på. Det er en veldig vanlig problemstilling. Legen vil mest sannsynlig gi deg melatonin først, da sier du bare at du har prøvd det og at det ikke gjorde noe for deg. Da vil du ofte få utskrevet quetiapin/seroquel. Disse fungerer utmerket men kan ha noen kjipe bivirkninger. Bruker disse selv.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Melatonin fungerer bra for meg. Du kan også kjøpe et mildt beroligende preparat som heter Sedix. De to sammen får meg til å slokne
Er noen allergipiller som er reseptfrie. De kan gjøre en døsig
Ksalol fungerer fint synes jeg.
Sitat av PsuedoVitenskap Vis innlegg
Ksalol fungerer fint synes jeg.
Vis hele sitatet...
Og Alprazolam er ikke reseptbelagt?

For min del hadde det nok vært et stort måltid og en snus, da blir jeg småtrøtt.
Eventuelt reseptfrie antihistaminer eller reisesyketabletter.
Sist endret av krystallkongen; 3. juni 2020 kl. 05:58.
R.i.p 23.04.2021
Melatonin sammen med et par zyrtec er golden her i gården . Begge er reseptfrie
Angående Melatonin, det fungerte for meg også. Men legen min sa at jeg måtte bruke det vertfall en uke eller to før det kunne få virkning, så ikke bli overrasket om det ikke funker så bra de første dagene, det knocker deg ikke fullstendig ut som mye annet, føles mer naturlig ut egentlig. Tok litt tid før det fungerte for min del.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Og Alprazolam er ikke reseptbelagt?

For min del hadde det nok vært et stort måltid og en snus, da blir jeg småtrøtt.
Eventuelt reseptfrie antihistaminer eller reisesyketabletter.
Vis hele sitatet...
Nei Ksalol er ikke reseptbelagt, eneste måten å få Ksalol i Norge er uten resept da det verken har markedsføringstilatelse eller godkjenningsfritak.
Sist endret av PsuedoVitenskap; 3. juni 2020 kl. 16:35.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av PsuedoVitenskap Vis innlegg
Nei Ksalol er ikke reseptbelagt, eneste måten å få Ksalol i Norge er uten resept da det verken har markedsføringstilatelse eller godkjenningsfritak.
Vis hele sitatet...
Jeg er rimelig sikker på at TS mente reseptfritt som i tilgjengelig på apotek uten resept, ikke som i tilgjenglig på svartemarkedet.

Melatonin funker mot mindre vansker, men man må hjelpe litt til. De mot jetlag er litt svakere (de jeg har sett). Det er uansett lettest, jeg ville anbefalt å begynne med det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sedix er eneste som har hjulpet meg på søvn itenom immovane. Naturpreparat som selges reseptfritt på apotek
Ashwagan, må kjøpes i sverige. Nei tror det selges i norge nå. Intensiv fysisk aktivitet.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøp Apetamin og du sovner som en stein. Må nok bestilles på nett men er ikke rusmiddel eller ulovlig, er vitaminer men du blir steintrøtt etter inntak og det skal tas på kvelden max en time før leggetid.
1-2 X 0.5 Øl.
R.i.p 23.04.2021
Sitat av Samael99 Vis innlegg
Ashwagan, må kjøpes i sverige. Nei tror det selges i norge nå. Intensiv fysisk aktivitet.
Vis hele sitatet...
Ashwaganda kan nå kjøpes i alle norske helsekost butikker,ble lov i januar.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet ikke i hvilken grad det er lovlig i Norge siden jeg ikke bor der, men jeg sover godt etter inntak av rød kratom. Slapper også av etter en liten dose kanna.
Rød kratom er i gråsonen. Regnes som legemiddel

Selges ikke inorge. Må bestilles.
Sist endret av Samael99; 24. juni 2020 kl. 13:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Drift Vis innlegg
Ikke noe som funker, nei. Det spørs litt på i hvilken grad du har søvnvasker. Man kan få tak i melatonin reseptfritt. Verdt et forsøk, men hvis du er som meg kan man like gjerne ta en halspastill. Det har ingen effekt på meg. Hvis du har store søvnvansker er det bare å gå til legen å be om noe å sove på. Det er en veldig vanlig problemstilling. Legen vil mest sannsynlig gi deg melatonin først, da sier du bare at du har prøvd det og at det ikke gjorde noe for deg. Da vil du ofte få utskrevet quetiapin/seroquel. Disse fungerer utmerket men kan ha noen kjipe bivirkninger. Bruker disse selv.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig at melatonin er delvis broscience og delvis ikke. Karbohydrater vil også stimulere kroppen til å produsere dette. Og "mangel" på dagslys.

Med andre ord, man kan like godt spise en frukt en halvtime før leggetid.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Begynte først på circadin/melatonin, de funket ikke for meg. Jeg slutta på de og bestilte ny time hos legen, hun ga meg seroquel. Blir drit stein og trøtt på 2 noen dager, andre dager må jeg opp i 3-4 for at det skal funke. Anbefaler å spørre om dem. Forel/ulempe for noen er at man kan bli veldig glad i mat en times tid etter inntak:P
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
før man dytter i seg diverse medikamenter må man først spørre seg om man bruker stimulanter som kan ødelegge søvnen, og kanskje vurdere å slutte med dem før man dytter i seg enda mer stoffer som fucker med hjernen. tenkte da spesielt på coffein og alkohol