Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 664
Jeg bruker Mandriva 2009 PP, og vil koble til TV'en for å se filmer/serier.. Men jeg får ikke til å få bildet til å passe skjermen...
Jeg har Nvidia kort og har riktige drivere installert..

1360*768 blir for stort...
1280*720 blir altfor stort
1024*768 blir alt for stort
1920*1080 blir akkurat litt for stort...Mister litt av vinuet rundt om.. men ser halve "meny-linja" da...

Noen tips ? Er det best å kjøre TwinView eller Seperate-X mode ?

Er koblet til med HDMI kabel...
Sist endret av aXept; 6. november 2008 kl. 07:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har du prøvd å endre innstillingene på TVen?
Sikkerhetsklarert
Hva slags tv har du? Og hva er native oppløsning på tv?
Er vel overscan du får på tv`n, og dette kan du "omgå" ved å aktivere autosizing på tv`n.
Trådstarter
2 0
Eneste innstillingene som er på TV'en er jo 4:3 og 16:9 siden det er HDMI. PC-porten på TV'en er VGA. Men jeg har fått det til i WinXP med HDMI kabel, så derfor hadde jeg et håp om å få det til i Linux og... Er egentlig det eneste jeg mangler å få til...

Jeg har en LG 42" LCD..
Den native oppløsnignen er vel 1366*768 hvis jeg ikke tar helt feil. Velger jeg auto på oppløsningen i Nvidia-settings så blir den 1360*768, som ikke funker...

Når jeg kjører på 1280*720 så får jeg det perfekt oppe på TV skjermen og sidene, men mister MYE nede... PC-skjermen har oppløsningen 1280*1024 så er mulig det er det som gjør det siden jeg kjører TwinView, selv om det står 1280*720 på TV på innstllingene...

Jeg kan merkelig nok ikke sette PC skjermen til 1280*720 ??? Hvorfor det ?
Sist endret av aXept; 7. november 2008 kl. 08:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.