Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 629
Fikk et litt snålt problem i dag. PCen består av tre harddisker, der en av dem hovedsaklig er operativsystem (XP), på en av de andre harddiskene ligger enn 100gb filmmappe. I dag formaterte jeg systemdisken og når jeg da senere skrudde på pcen var filmmappa forsvunnet. Det rare er at selvom jeg ikke finner den mer og har mulighet til å lage en ny mappe med samme navn, tar den fortsatt opp de 100gb. Det står altså at partisjonen har 100gb for lite ledig plass.

Noen ideer på hvordan jeg kan få tilbake disse filmene, eller kan harddisken anses som ødelagt og filmene tapt? I tilfelle noen lurer, så er ikke mappen skjult og ja, jeg har prøvd med vis skjulte mapper.

Den evt. defekte harddisken er en eldre 250GBs Maxtor.
Hei
Jeg hadde prøvd å åpne disken i getDataBack.
http://www.runtime.org/

Det koster rundt 1200kroner tror jeg, for en livstidslisens, men du finner det nok hos din lokale torrent side og.

Hvis du ser mappen der så er det bare å få restoret den til en annen disk, formatere den "ødelagte" disken på full format og så flytte mappen tilbake etterpå.
Tenkte jeg skulle si ifra i tilfelle noen ender opp med det samme problemet senere. Getdataback fikset biffen, hos meg lokaliserte den filmmappene med navn ala "[00....], men det fungerer å kopiere dem over til en annen disk

Takk til deg nimandi!