Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 554
Jeg kjøpte meg ny pc for ikke så alt for lenge siden, men har et lite problem. Absolutt alle videofiler jeg spiller av (bortsett fra de på internett) blir svart-hvit. Jeg har ikke peiling på hva dette kan være og håper på at noen av derre datagurer der ute kan svare meg på hva som kan være galt.

edit: har prøvd alle avspillingsprogram jeg vet om, men ingen ser ut til å løse problemet. Ser ikke noe galt med instillingene heller
Spille av på hva? dataskjerm? tv? hva slags kabel og hvaslags skjermkort, første jeg tenker på er at det er gale innstillinger på skjermkortet.

Litt mer info.,
Codecs? Har du prøvd å spille av filene i VLC ?
http://www.videolan.org/
Trådstarter
47 0
Dataskjerm. Kabel har jeg ikke peiling på, men er av den vanlige typen om jeg kan kalle det det. Har et gforce 8800 skjermkort.

Ja, har prøvd vlc, men kommer fortsatt ikke farger.
Har du vært bortpå og klussa med fargeinnstillinger evt color management noe sted? Enten i windows innebygde fargejustering eller nvidia sine innstillinger?

Om jeg ikke skyter meg selv i foten, så trur jeg det er mulig å endre fargeinstilinger for video alene..
Trådstarter
47 0
Har ikke vært borti noen instillinger. Har vært slik fra dag 1. Synes bare det er rart at det kun er filmfiler som blir påvirket..
Hadde samme problemet når jeg så film på tven, dette skjedde da bare med ATI skjermkort, men funket fint når jeg kjøpte meg nvidia skjermkort.

Vil tro det er noen innstillinger som er endret, Men om det har vært slik siden dag en er det også mulig at det er noe med selve skjermkortet, send en mail dit du kjøpte det og forklar situasjonen, hør om det er et vanlig problem