Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 806
gikk innpå nettbanken i dag og så 3700kroner hadde blitt brukt på poker (Jeg spiller ikke poker) så garantert at det var noen drittunger som hadde gjordt det. Ringte banken og fikk sperret kortet.

Vill politiet gjøre noe for å eventult spore opp ip'en og finne tyvene som gjorde det? er det i det hele tatt mulig? OG hvis jeg finner tyvene, hva slags straff vill de evt få?

Ble mange spørsmål her nå, men men
Takker for alle svar
hilsen en forvirret lurende nilsen
Du kan melde det inn som et missbruk til banken din. Da vil de antageligvis kontakte selskapet som har trukket pengene, så kan de igjen finne pokerbrukeren som har satt inn penger med ditt kort. Da har de alle IP adressene han har logget seg på med og evt epost adressen hans hvis han er en idiot og har brukt sin egen adresse.

Registrer det inn som en klagesak i nettbanken.
Jeg tror pokertjenestene pleier å være ganske behjelpelig i slike situasjoner. Står det hvilken pokerside som er brukt? Hadde dette skjedd med meg ville jeg prøvd å ringe dem.

Sikkert ikke dumt å gjøre det som nimandi sier heller.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
1. nei, politiet vil ikke bruke tid på en slik sak
2. om du hadde kortet hos deg når det ble misbrukt, får du beløpet dekt av banken

du sier ingenting om omstendighetene rundt saken, ble kortet stjålet? hacket kortnummer?
har kortet her, så det må ha skjedd i løpe av arbeidsdagen elns? har ikke peiling hvordan.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Da bør det gå greit å få pengene tilbake.

Dog, om man virkelig leser igjennom avtalen man får når man skaffer seg VISA/MC, så kan du bli overrasket.
Man er pliktig til å ha kortet med seg til alle tider, alltids sjekke at det er der, aldri gi det ifra seg til hverken servitør eller morra di, ellers kan du bli erstatningspliktig for opptil et visst beløp (varierer fra bank til bank).

I tillegg antar jeg sterkt at det er noen du kjenner som har gjort dette.
Hadde det vært noen andre hadde de tappet kontoen din, eller makset ut kreditten.