Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1783
Hvordan skal man klare å frakte et håndvåpen fra utlandet til Norge?

Har selv tenkt litt på om det går an å poste det, men posten fortolles vel den også?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du tar kontakt med tollvesenet. Da må du ha våpenløyve.

Ellers...bil over svenskegrensa? I smådeler, en del no og en del da?
Trådstarter
19 0
Må ta flyet. Men hvordan skaffe seg våpenløyve og kjøpe våpen i utlandet og så fortolle det? Skjønte ikke dette jeg..
http://www.politi.no/ > Våpen > Jeg ønsker å føre våpen inn eller ut av Norge

http://www.politi.no/portal/page?_pa...451&orgUnitId=
Sitat av kamikaze__25
Må ta flyet. Men hvordan skaffe seg våpenløyve og kjøpe våpen i utlandet og så fortolle det? Skjønte ikke dette jeg..
Vis hele sitatet...
Du får ikke gjort det lovlig, hvis det var det du lurte på. For å få eiertillatelse (ikke bæretillatelse, som ikke gis i Norge) må du har vært medlem av en pistolklubb i en viss tid og inneha visse kurs, og ha plettfri vandel..

Så smugling blir vel eneste alternativ.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Skal du bestille AK-47 fra østen?

Et våpen og en person med nicket "Kamikaze" har vel aldri vært noen god kombinasjon...
Sist endret av Polar-; 29. mai 2006 kl. 20:30.
Er jo ikke akkurat vanskelig med fly vel? Kan ikke tenke meg at viss du sender bagasjen med flyet, så blir den scannet? Har nå sendt fyrverkeri og 'trykkbokser' alá lightergass igjennom der (noe som iflg. loven er ulovelig)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Fly er ekstremt innskjerpa etter 9/11, og eg vil tippe at flyselskap melder fra om slikt om dei finn det, sjølv om dei kanskje ikkje har plikt til det. Innsjekka bagasje blir nok ikkje sjekka manuelt, så du burde ha fair sjans for å få det med deg ubemerka. Problemet er om du blir vinka inn til sjekk i tollen. Då er det ikkje snakk om bot for brot på kvota, men ubetinga fengsel... Men verdt eit forsøk. Tippar sjansane alt i alt er relativt gode for at det går fint. Kanskje greit å finne ut om der ofte er tollkontroll på ruta du skal fly?

Wild guess: I USA, kjøpt håndvåpen billig, vil ha med heim?
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Sitat av Polar-
Skal du bestille AK-47 fra østen?

Et våpen og en person med nicket "Kamikaze" har vel aldri vært noen god kombinasjon...
Vis hele sitatet...
Nå er vel ikke en AK-47 et håndvåpen da men.


Du kunne jo demontert hele greia og hatt den strødd rundt i bagasjen din. Eneste jeg kommer på.
Sitat av Grimdoc
Nå er vel ikke en AK-47 et håndvåpen da men.
Vis hele sitatet...

Rett skal være rett, AK-47 er et håndvåpen
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av Grimdoc
Nå er vel ikke en AK-47 et håndvåpen da men.
Vis hele sitatet...
Hva er det da? En kanon?
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Kanskje jeg som slumper litt. Mente det var pistoler jeg. Dere har sikkert rett ^^
▼ ... over et år senere ... ▼
Min bestefar ble "tatt" for å ha våpen i bagasjen på flyplassen i tsjekkia. Det var riktignok startpistoler, lovlige sådann, men jeg antar sikkerhetsfolkene ikke tok noen sjangser da de så det på scanneren, og han måtte forklare seg for sikkerhetsfolka og flyet han skulle på ble forsinka. Så aldri si aldri.
Hvis du demonterer en pistol som feks glock så er det jo egentlig bare glidekassen og løpet som vil se ut som en våpendeler på en eventuell scanner. Resten av pistolen er jo enten plast eller fjær som ikke ser spesielt mistenksomt ut.

Demonter den og legg delene i forskjellige bagger er et tips. Regner med at du ikke reiser alene.