Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2765
Hei, er det noen som bruker Revolut som vanlig bank? Tenker da å motta lønninger osv. her. Jeg reiser mye til utlandet i forbindelse med jobb og ser at det er mye gebyr som jeg ender opp med å ta på egen kappe.

Ønsker også å ta i bruk Apple Pay da jeg har Apple Watch. Dette er noe DNB ikke har planer om å støtte.
Hei,

Har brukt Revolut som hovedbank i ca 1 år nå og er strålende fornøyd, har metal-plan men kan anbefale premium også.

Verdt å merke seg at de har utrolig lav margin på valutaveksling (forskjellen mellom kjøp og salg), ofte ligger den likt som xe.com

Supporten er også bra, og de har banklisens i UK som gjør at de dekkes av innskudsgarantien opp til €100.000
Exonize's Avatar
Trådstarter
Sitat av InnoPerp Vis innlegg
Hei,

Har brukt Revolut som hovedbank i ca 1 år nå og er strålende fornøyd, har metal-plan men kan anbefale premium også.

Verdt å merke seg at de har utrolig lav margin på valutaveksling (forskjellen mellom kjøp og salg), ofte ligger den likt som xe.com

Supporten er også bra, og de har banklisens i UK som gjør at de dekkes av innskudsgarantien opp til €100.000
Vis hele sitatet...
Overføring fra norsk bankkonto, krever det IBAN? Eller kan man overføre som i DNB?
Sitat av Exonize Vis innlegg
Overføring fra norsk bankkonto, krever det IBAN? Eller kan man overføre som i DNB?
Vis hele sitatet...
Sendes med IBAN og Swift ettersom det er fra en bank til en annen og må gå via SEPA.

Men du kan bruke f.eks VISA-kortet i DNB for å fylle på Revolut.
Sitat av InnoPerp Vis innlegg
Hei,

Har brukt Revolut som hovedbank i ca 1 år nå og er strålende fornøyd, har metal-plan men kan anbefale premium også.

Verdt å merke seg at de har utrolig lav margin på valutaveksling (forskjellen mellom kjøp og salg), ofte ligger den likt som xe.com

Supporten er også bra, og de
har banklisens i UK som gjør at de dekkes av innskudsgarantien opp til €100.000
Vis hele sitatet...

Bruker du det norske kontonummeret fra revolut når du mottar lønn fra arbeidsgiver? Får du lønn samtidig som de andre du jobber med? Eller tar det noen dager ekstra?
Sitat av Bradpitt Vis innlegg
Bruker du det norske kontonummeret fra revolut når du mottar lønn fra arbeidsgiver? Får du lønn samtidig som de andre du jobber med? Eller tar det noen dager ekstra?
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt arbeidsgiver i utlandet en tid så jeg har brukt IBAN/Swift, men fått lønn samtidig som kollegaer som har brukt både lokale og internasjonale banker.

SEPA-overføringer tar sjelden mer enn en dag, så lenge den er sendt innen cutoff tid for banken som er avsender, vanligvis er det 18.30, så kommer det før 12 påfølgende dag.