Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2122
Bare et kjapt spørsmål her, de fartsmålerne som politet er utstyrt med, hvor nærmer på den være «syndern» for at den kan måle farta? Kan den måle farta di om du ligger i venstre fil og politet ligger i høyre feks.? Det jeg tenker på er altså kameraene som er integrert i bilene, ikke separate kamera som politet bruker ved stikkprøver.
De kan måle farta sålenge du ligger forann de, om du ligger 10m forann men litt til høyre eller venstre har ikke noe og si, om du kjører ett par hundre meter forann er heller ikke noe problem for de, hvis kamera ikke får målt pga sikksakk kjøring inn og ut av høyrefelt og biler som kommer i veien, så tar de bare en gjennomsnittsmåling på deg. De er slue som faen de jævlane der
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
De kan måle farta sålenge du ligger forann de, om du ligger 10m forann men litt til høyre eller venstre har ikke noe og si, om du kjører ett par hundre meter forann er heller ikke noe problem for de, hvis kamera ikke får målt pga sikksakk kjøring inn og ut av høyrefelt og biler som kommer i veien, så tar de bare en gjennomsnittsmåling på deg. De er slue som faen de jævlane der
Vis hele sitatet...
Hvis vi forestiller oss at du kjører på en motorvei, og de har klart sikt på deg, hvor lang må avstand være imellom din bil og deres bil slik at fartsmåleren ikke kan ta opp farta?
De tar opp fra 10m forann til flere hundre meter. Akuratt hvor mange meter vet jeg ikke, men etter den filmen de viste meg i retten så vil jeg tippe 4-500m
Anbefaler deg å se et par videoer av hvordan utrykningspolitiet opererer.

Sivil politibil fra Trondheim
De kan måle fra a til b med stoppeklokke også. Ble tatt av en som lå minst 1,5-2km bak meg.
Han sto uten lys på en stikkvei på en lang slette og startet klokka når jeg passerte. Så ventet han en stund før han kjørte etter, og stoppet klokka når han så baklysene mine forsvinne rundt svingen på slutten av sletta. Du er aldri trygg, så like greit å bare følge fartsgrensen.
BRAND ∞ STRONG
snuten bruker mange fancy ord.
men når det gjelder fartsmåling så koker vel ned til en ting. de trenger et referansepunkt.
enten at de måler hvor raskt noen kommer i fra a til b eller at kjøretøyet måles opp mot utrykningsbilens hastighet.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
snuten bruker mange fancy ord.
men når det gjelder fartsmåling så koker vel ned til en ting. de trenger et referansepunkt.
enten at de måler hvor raskt noen kommer i fra a til b eller at kjøretøyet måles opp mot utrykningsbilens hastighet.
Vis hele sitatet...
Fancy ord som?

Eller helst kombinasjonen av de som på video over. Snittmåling fra UP's kjøretøy det er da du er godt busted. De kan ligge bak deg lenge å ta deg for å konskvent kjøre for fort. Ikke bare en forbikjøring f.eks.
Sist endret av Dough; 21. januar 2020 kl. 10:43.
BRAND ∞ STRONG
Jeg mente og mener at samme hvordan de velger å pakke det inn, så;
Sitat av vindaloo Vis innlegg
koker det vel ned til en ting. de trenger et referansepunkt.
Vis hele sitatet...
Og at Snittmåling fra UP's kjøretøy, som både du og jeg nevner, også basererer seg på det, da med at;
Sitat av vindaloo Vis innlegg
kjøretøyet måles opp mot utrykningsbilens hastighet.
Vis hele sitatet...
Hvis det ikke er noe jeg overser her så tror jeg vi er enig